naar huis rennen met buitenrijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0mandy0

naar huis rennen met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:24

ik heb een verzorgpony en als die ergens bang voor is draait hij om en rent hij midden over de weg naar huis ik trek hem meestal om maar zijn er mensen die nog meer tips hebben Vingers aflikken ???

capopjekop

Re: naar huis rennen met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:36

Ik heb er geen ervaring mee als ze schrikken, maar wel dat ze gaan rennen. Het is gelangrijk dat je consequent bent. Als je merkt dat hij echt bang is, dan moet je hem gerust stellen. Is het klieren dan zet je hem weer naar de richting waar je heen wilt. Ondertussen moet je hem goed tussen je benen en handen opsluiten dat hij niet kan opdraaien.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:38

ja gerust stellen doe ik ookmet braaf enz. maar hij stelt zijn eigen ook een beetje aan Boos! en dan gaat hij egt midden over de wegrennen en tussen de autoss door dan heeft hij een soort tik Hamer

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:42

Doet ie dat ook als je met meerdere mensen en paarden rijd? Mss wil hij niet graag alleen weg.

Probeer hem voor te zijn. Als je je paard een beetje kent, kun je vaak aanvoelen wanneer hij zal gaan draaien. Dan kun je hem voorzijn. Heb je met buiten rijden wel altijd contact met zijn mond? Als je dus weet dat hij dat buiten altijd doet, zul je dus nog meer op moeten letten.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:44

ja idd met meerdere paarden doet hij het ook we gingen laatst met 2 paarden midden over de weg in volle galop Boos! en je kan het inderdaad voelen aankomen en soms ben ik hem voor maar als hij het bit tussen zjn kiezen heeft is het afwachten wanneer hij stopt Stoom uit je oren

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:30

please meer tips Haha! Knipoog Pling

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:30

please meer tips Haha! Knipoog Pling

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:36

0mandy0 schreef:
en je kan het inderdaad voelen aankomen en soms ben ik hem voor maar als hij het bit tussen zjn kiezen heeft is het afwachten wanneer hij stopt Stoom uit je oren

Je moet niet afwachten tot hij stopt je moet er voor zorgen dat hij niet weg kan lopen.Als je het idd aan voelt komen en hij draait zich om draai jij hem direct weer terug om je mag hem nooit weg laten lopen.

Als je dit niet lukt zou ik niet meer buiten gaan rijden want het is levens gevaarlijk als je midden over de straat galoppeerd en je hebt niets meer over hem te zeggen.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:39

neej je kan hem soms niet omtrekken hij loopt ook weleens voor de kar en heeft zooon bonk spieren *LOL* en hij pakt het bit vast dus je kan niet hem niet recht houden ook voorwaarts houden werkt niet en een mep Whoosh! naar voren ook niet

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:21

Jouw pony heeft gewoon een opvoedingsprobleem als ik je andere posts ook zo lees. Dus haal er eens iemand bij met echt verstand van paarden. Die je kan helpen je pony een beetje opvoeden. Dat lijkt me hard nodig.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 10:40

'nee whahaha dat gaat over een andere pony die naar je toebokt verder is hij super braaf en ik heb hem pas leren sprinegn vind hij super leuk Vingers aflikken dus dat rennen over straat is zijn enigste probleem Knipoog

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:55

Daar is een beetje moeilijk antwoord op te geven misschien heeft een paard in zijn verleden wel iets heel engs meegemaakt en dan weet je niet goed of het nou verveelendigheid is of dat ie dan echt bang is, maar dat kan je aan zijn of haar lichaams taal zien. Bestudeer je paard goed en begrijp hem is mijn advies.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:35

Ik twijfel of het paardje echt bang is door omstandigheden en daarom omkeert. Meestal keert een paard om, omdat het een gebrek aan opleiding van het paard is. Het paard schrikt dan niet of is niet bang van omstandigheden, het paard kan vaak niet ver van stal af en wil zo snel mogelijk terug naar stal. Als het paard dit wat langer heeft, zou ik goede begeleiding zoeken, dan is het misschien nog op te lossen. Anders is dit een gebrek aan het paard door verkeerde opleiding. Als je het paard verkoopt moet je dit erbij vermelden, zo niet, dan kan het paard retour vorige eigenaar na verkoop. Ik zou voor goede instructie en goede begeleiding zorgen om dit probleem op te lossen. De kans is groot dat je de reacties van het paard verkeerd inschat en dat de oorzaak van dit gedrag iets anders is als je aangeeft.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:34

0mandy0 schreef:
ja gerust stellen doe ik ookmet braaf enz. maar hij stelt zijn eigen ook een beetje aan Boos! en dan gaat hij egt midden over de wegrennen en tussen de autoss door dan heeft hij een soort tik Hamer

zo bereik je het omgekeerd:
je beloont hem voor iets wat ie niet mag doen. Zo wordt het geheel al helemaaaaal onduidelijk.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:18

Doordrijven als hij zich aanstelt. Zweepje erbij als hij wil omdraaien. Als hij omdraait, meteen op de ho en 200 meter achteruit lopen, lang het 'enge'.

Ik had precies hetzelfde, die pony kwam bij mij alleen niet zo ver dat hij na het omdraaien er vandoor ging, ik kon hem tijdens het omdraaien al stil zetten. Maar zodra ik hem weer goed neerzette, begon het spelletje opnieuw. Tot ik hem een paar keer een eind achteruit heb laten lopen nadat hij was omgedraait en de grappenmakerij was al heel snel over.