pony wordt veeeeel te diep gereden..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

pony wordt veeeeel te diep gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:34

Een meisje bij mij op de manege rijdt op een pony daar met de slof. Alleen volgens mijn vriendin en mij rijdt ze veel te diep. (de nek zit zowat dubbel, koproleffect zegmaar.) Vork Maar mijn vaste instructrice is 3 maanden naar Suriname, en nu hoorde ik 1 van de 2 'inval-instructrices' zeggen dat ie heel mooi liep. Maar volgens ons liep de pony toch echt veel te diep..Verward Nu wouden we het eigenlijk aan die andere 'inval-instructrice' vragen, maar we willen niet als een 'ik-weet-alles-typetje' overkomen, en we weten het natuurlijk niet 100% zeker. (maar wel ongeveer 80%) Tong uitsteken Heeft iemand tips over wat we moeten doen? Kiss Eva.

Biepje

Re: pony wordt veeeeel te diep gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:36

is het door de slof dat hij zo'n koproleffect maakt of hangt die los? je kan natuurlijk altijd vragen aan je instructrice: " is het nu de bedoeling dat je zo rijdt?"

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:18

Sommige mensen vinden het juist goed als een paard zo diep wordt gereden, maar als je het mij vraagt is het maar heel sneu voor de pony!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:27

Als de slof los hangt is er geen probleem, het mag niet overdreven zijn natuurlijk, maar als je dat in het begin van het rijden doet, of bij het inrijden van een jong paard is het wel heel goed, want hierdoor wordt hun rug losser, het is veel makkelijker een pony/paard op te richten, dan meteen opgericht te gaan rijden en dan proberen te ontspannen!

xxx

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:43

wat je kunt doen is vragen: waar aan kan je nou zien dat een paardje goed met zn achterhand erbij lopot en over zn rug?

Vork

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:01

De pony loopt zo diep doordat ze de slof zo strak heeft aangetrokken..: Verward Party!! Hamer

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:06

Eefske schreef:
Een meisje bij mij op de manege rijdt op een pony daar met de slof. Alleen volgens mijn vriendin en mij rijdt ze veel te diep. (de nek zit zowat dubbel, koproleffect zegmaar.) Vork Maar mijn vaste instructrice is 3 maanden naar Suriname, en nu hoorde ik 1 van de 2 'inval-instructrices' zeggen dat ie heel mooi liep. Maar volgens ons liep de pony toch echt veel te diep..Verward Nu wouden we het eigenlijk aan die andere 'inval-instructrice' vragen, maar we willen niet als een 'ik-weet-alles-typetje' overkomen, en we weten het natuurlijk niet 100% zeker. (maar wel ongeveer 80%) Tong uitsteken Heeft iemand tips over wat we moeten doen? Kiss Eva.

Je moet het vragen aan de instructie............ met de nadruk op vragen en niet op vinden.

Je vraagt dus.... " mag ik u vragen waarom u die ponie in die houding laat lopen" ipv "ik vind dat die pony te diep loopt en waarom doet u dat"

Ik denk dat je dan vast wel een antwoord krijgt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:48

Weet niet of het mogelijk is maar laat eens een foto zien. Zodat we kunnen zien of hij te diep loopt of niet?

En verder zou ik gewoon vragen waarom zo diep.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:05

Ik ga met Gijsenkim mee, gewoon vragen waarom.

Als die overigens door de slof daar loopt is dat ALTIJD verkeerd maar ja sommige mensen zweren bij een slof. Enne als die daar loopt is het makkelijker voor het ruitertje schrikt de pony niet zo snel zijn blikveld is veel kleiner als waarneer die normaal zou lopen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 14:46

gijsenkim schreef:
Eefske schreef:

Je moet het vragen aan de instructie............ met de nadruk op vragen en niet op vinden.

Je vraagt dus.... " mag ik u vragen waarom u die ponie in die houding laat lopen" ipv "ik vind dat die pony te diep loopt en waarom doet u dat"

Ik denk dat je dan vast wel een antwoord krijgt

Het is niet de instructrice die de pony zo loopt, maar een meisje die daar op rijdt..(ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik had de indruk dat je dacht dat de instructrice erop reed) Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:51

Eefske schreef:
Het is niet de instructrice die de pony zo loopt, maar een meisje die daar op rijdt..(ik weet niet of dat duidelijk was, maar ik had de indruk dat je dacht dat de instructrice erop reed) Vork

Dat begrijp ik, alleen vind de instruktrice het kennelijk goed, vraag aan haar waarom dit dan goed is Haha! Haha! Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 15:15

oh zo.. had ik niet helemaal door...Haha!:P Vork

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:21

ik zou der gewoon wa van zeggen bovendien als je pony te diep loopt de hele tijd is da helemaal niej goed ;) dus zou ik het gewoon vragen

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:35

0mandy0 schreef:
ik zou der gewoon wa van zeggen bovendien als je pony te diep loopt de hele tijd is da helemaal niej goed ;) dus zou ik het gewoon vragen

Ik zou oppassen met er gewoon iets van zeggen! Gewoon vragen, niet zomaar er iets van zeggen. Misschien voelt ze zich wel aangevallen en dan heb je er ook helemaal niks meer aan! Gewoon vragen dus en dan zie je wel weer verder!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:40

Zowizo, misschien is er wel een reden voor................ misschien heeft de fysio die houding wel even tijdelijk voorgeschreven..........

Dus NIET gelijk roepen van meditte en medatte........... maar vraag het gewoon.

ALs ik les sta te geven en ik laat een paard bijvoorbeeld naar buiten kijken, of bewust naar binnen vallen... Dan moet er niet iemand opstaan om te zeggen dat IK het verkeerd doe, geloof me dan ben ik niet zo heel erg aardig....

Maar als iemand naar me toe komt en aan me vraagt waarom ik dat op die bepaalde manier doe, dan kan ik daar antwoord op geven, en eventueel een discussie over aangaan.........

Tis maar net hoe je het brengt

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:20

Danielle01 schreef:
Ik zou oppassen met er gewoon iets van zeggen! Gewoon vragen, niet zomaar er iets van zeggen. Misschien voelt ze zich wel aangevallen en dan heb je er ook helemaal niks meer aan! Gewoon vragen dus en dan zie je wel weer verder!

Ja maar die pony word zo wel mooi verpest als hij de hele tijd naar de grond moet kijken Verward

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:29

Ik denk dat je het inderdaad gewoon kunt vragen. Maar met de nadruk op vragen. Vork Vork Vork Vork
Ik rijd mijn paard ook altijd diep los en dat begreep een collega ruiter ook niet. Ik heb haar uitgelegd waarom ik dat deed toen ze me ernaar vroeg.
Als zij meteen had begonnen met "ik vind"dan had ze waarschijnlijk haar zin niet eens af kunnen maken.... Vork

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:02

0mandy0 schreef:
Danielle01 schreef:

Ja maar die pony word zo wel mooi verpest als hij de hele tijd naar de grond moet kijken Verward

Lees even het antwoord van Grijsenkim....zij geeft een perfecte uitleg in mijn ogen. Misschien heeft de fysio het inderdaad wel aangegeven! Niet te gauw oordelen! Ook al ben je het er niet mee eens....eerst om uitleg vragen en dan desnoods verder een discussie aangaan. Maar bedenk wel dat er meer wegen naar Rome leiden Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:11

Maar dan luid de vraag Waarom moet je een paard met een slofteugel met de neus op de boeg rijden ( borstbeen).
Ik ben wel benieuwd naar de uitleg daar wij dit nooit doen, en ik ook nog nooit een fysio bij geen van de paarden heb gehad, omdat ze allemaal los en zonder problemen zijn.

Uit mijn visie is de manier van rijden niet goed maar ben niet te oud om wat te leren dus zou ik het graag horen.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:50

Je kan ook aan de ruiter vragen waarom zij de oefening van de instructrice moest doen en wat ermee bereikt moest worden. Als ze het niet weet, kan je het aan de instructrice vragen. Ik zou het dan wel zo vragen, dat je belangstelling toont, nieuwsgierig bent en bij wilt leren. Dus niet te slim proberen te zijn. Eigenlijk hoeft de instructrice het niet aan iemand anders dan de ruiter uit te leggen. Als het is uitgelegd ..... er worden vaak ook alleen maar commando's gegeven en die worden dan zonder wat te vragen, gewoon uitgevoerd.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:55

Ik kan me niet voorstellen dat een instructrice het aan anderen niet zou vertellen. Het is toch niet geheimzinnig wat er gebeurd ofzo?

Ik heb er wel mijn vraagtekens bij de manier hoofd op de borst en hoop dat er hier nog iemand dat uit komt leggen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:06

Volgens mij rijdt dat meisje die pony gewoon zo omdat ze het een mooi gezicht vindt, en zichzelf volgens mij nogal stoer vindt dat ze die pony zo laag kan laten lopen. Er zijn nog wel 2 anderen die met slof rijden, maar die rijden de pony';s lang niet zo diep. (ik heb het hier gewoon over manegepony's he?!) Vork En het was ook niet de opdracht van de instructrice om haar pony met de slof een kilometer naar beneden te rijden, maar om met behulp van de slof (en natuurlijk zoveel mogelijk met het been en de gewone teugel) de pony aan de teugel te laten lopen. Het is niet geadviseerd door een fysio, want anders zou een ander meisje die ook op die pony rijdt hem ook wel zo diep laten lopen. Maar die rijdt hem gewoon op een mooie manier aan de teugel, en zij rijdt hem ook niet altijd met slof. Maar ik denk dat ik het gewoon ga VRAGEN, met de nadruk op vragen:P:D Vork en dan horen jullie nog wel wat de reden was. Maar tussendoor zijn tips en mogelijke redenen altijd welkom!!:D greetz Eef.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:09

Waar gaat het overigens mee als er in manegelessen op manegeponys al met slof gereden wordt en de instrucyeurs dat toe staan.
Aan de teugel of in de houding moet toch zonder slof.

1manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:09

Haal zowiezo die rotte slof eraf!
Hoe durf je daarmee te rijden!!!
Dit paardje zou nooit ontspannen over zijn rug kunnen lopen.
Haal de slof eraf, laat hem zijn hals langmaken (wat ie waarschijnlijk moeilijk wilt doen, omdat ie die slof gewent is!) en laat hem goed voorwaarts lopen(Hou je handen hoog!). Zo kan hij zijn rug ontspannen en zijn gangen zullen verruimen. Als hij nog diep loopt, loopt ie nog niet voorwaarst genoeg.

Nou probeer het!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:14

1manier schreef:
Haal zowiezo die rotte slof eraf!
Hoe durf je daarmee te rijden!!!
Dit paardje zou nooit ontspannen over zijn rug kunnen lopen.
Haal de slof eraf, laat hem zijn hals langmaken (wat ie waarschijnlijk moeilijk wilt doen, omdat ie die slof gewent is!) en laat hem goed voorwaarts lopen(Hou je handen hoog!). Zo kan hij zijn rug ontspannen en zijn gangen zullen verruimen. Als hij nog diep loopt, loopt ie nog niet voorwaarst genoeg.

Nou probeer het!

wowowowo, beetje rustiger kan ook wel Knipoog

Als je goed gelezen hebt dan snap je wel dat diegene die dit schrijft niet diegene is die met slof rijdt Knipoog , maar juist vraagt hoe ze het zal moeten vragen...omdat ze wil weten waarom hij/zij zo gereden wordt!