Ik weer eens EROP ipv ernaast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Ik weer eens EROP ipv ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 00:29

Tja, t komt er steeds niet van regelmatig te rijden, t weer speelde niet mee maar t is ook zo dat als ik er eens op zit er weer volk komt.

De schimmel is een hele goede ( Rivaal X Obrecht X Rigoletto) maar zat links erg vast en liep even niet door t lijf, vandaar dat ik breed zit, wat ik bij Felix zoieso al moet doen om hem LDR te rijden.
Ik had met Happyhorse de afspraak dat ik de schimmel eens zou rijden, als ik haar les mag geven ZONDER dat ik commentaar terug krijg ( o dat is zo irritant als iemand steeds ja maar roept als je aan t lesgeven bent)

Felix is wel wat stram en loom, t wordt tijd dat t lente wordt en dat ik hem weer regelmatiger ga rijden........
De schimmel is te koop!

Weet je wat?
Ik zal zelf commentaar geven, dan hoeven jullie alleen nog maar aardige kritieken te geven! Clown

Dat mijn onderarmen niet in de goede hoek zitten stimuleert wel t feit dat ik te korte armen heb volgens mijn instructeur ( die trouwens al lang niet meer geweest is t is toch hoognodig)
Afbeelding

Geen rijbroek!Hier was ik aan t demonsteren dat je best de binnenteugel kan loslaten, en dan toch je paard laag te rijden.Galopfoto is dit.
Been lang houden!Naar voren kijken, niet in elkaar duiken.......
Afbeelding

Hier commentaar idem......+ duimen de lucht in......

Afbeelding

Afvallen!Dit paard past wel bij mij, lekker dikke kont en boeg + buik.....

Afbeelding

Happyhorse en ik........

Afbeelding

Wat vinden jullie van de schimmel?

louskeh

Re: Ik weer eens EROP ipv ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:37

Heeey!!
Super Mel!! Eindelijk eens eroP!! Haha!
Die Schimmel is een leuk paardje!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:37

leuk beestje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:45

knap paard die schimmel! Lachen

commentaar heb je zelf al gegeven........

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 08:50

Was jij nou van BM-stables??

Vind de schimmel wel wat hebben ondanks zijn "boegbuik en dikke kont".

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:12

Leuke dieren,
let er alleen wel op dat je je pols niet te veel inknikt. Die zet je nu vast.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:35

zo leuk paard. lekker stevig beest, hou daar wel van. Bloos
denk dat ik toch eens een afspraak met je ga maken, om bij jou eens te komen buurten Haha! hahaha

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:05

Leuk paard, die schimmel Lachen
Tis niet mijn type, maar volgens mij kan ie best showen Lachen

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:26

hey leuk joh om jou ook te paard te zien Clown

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:00

HEey natscha die schimmel is leuk.

Ik kom snel langs denk met bart ofzo Haha!

Hihii die schimmel is echt leuk maar dat wist je al dat ik dat vond Bloos

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:06

Wat een prachtig paardje is die schimmel zeg! Ik zou je handen wat hoger houden (dus boven de schoft) en wat meer bij elkaar. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:31

Ik vind ze allebei erg leuk om te zien Ja Jammer alleen van je arm/handhouding, maar dat zeg je zelf al.
Dat eerste paard ziet eruit alsof hij heel erg lekker zit.
Tweede paardje heeft ook wel iets. Juist door die dikke kont/boeg Haha!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:28

heel leuk paard Ja
maar ik vind het er vreselijk *overdreven gezegt* uitzien van je armen...
ik heb dat egt nog nooit gehoord dat je je armen zo naar beneden moet houden omdat je armen te kort zijn Verward

maarja verder een heel leuk paard Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:54

Al zijn je armen kort, toch kun je ze nog voor je houden, in plaats van op je benen leggen. Ik heb chronische pijn in mijn schouderbladen en daardoor kan ik ook niet al te veel lengte geven in mijn armen, maar zelfs ik kan ze nog voor me houden. Op deze manier belemmer je echt het contact met de mond, en ik kan me niet voorstellen dat je op deze manier zelf kunt ontspannen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:46

Voor dat ik kan ontspannen zou ik eerst eens 40 kilo af moeten vallen, en dat valt niet mee voor mij.

Verder bedankt voor al jullie reacties!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:51

Jammer van je arm-, handhouding, dat verpest het plaatje een beetje, verder ziet het er best netjes uit hoor!
Die schimmel is gaaf zeg!!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 23:08

@ Hermendeux: jep Bm Stables is mijn bedrijf
@ Sjuimpje: je hebt gelijk
@ Esmeralda: lijkt me gezellig!
@ steffi4 ever: natuurlijk moet dat niet(!), dat zeg ik zelf toch?Maar ik ben er toe geneigd door mijn bouw.
Bovendien moest ik Felix lang van hoog naar LDR instellen, was moeilijk, en rijd ik dus met lange teugel waarbij ik hem toch ondersteun, om zoveel mogelijk de neus van hem naar de grond te krijgen.

Verder ben ik handelaar, en van het rijden komt helaas niet veel meer.

ALS ik erop zit probeer ik t paard te verbeteren, en niet mezelf.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 23:20

Ik moest Felix, die als handelspaard bij ons op stal kwam ,als 17 jarige vorig jaar,wel ff anders gaan rijden wil ik er lang plezier aan kunnen houden.Dus rug zien te bespieren, en tijdens t losrijden stimuleren de hals zo lang en laag mogelijk te houden.

Dit waren fotos van de eerste dag ( 27 01 2004), zie je dat t er beter uitziet( behalve ook hier: handen rechtop!) maar hij houdt immer zo lopen niet vol tot zijn 35 e , en zo lang wil ik hem houden en rijden. Clown
Afbeelding
Afbeelding

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:00

steffie4ever schreef:
heel leuk paard Ja
maar ik vind het er vreselijk *overdreven gezegt* uitzien van je armen...
ik heb dat egt nog nooit gehoord dat je je armen zo naar beneden moet houden omdat je armen te kort zijn Verward

maarja verder een heel leuk paard Haha!

Mee eens, ik denk ook niet dat je je paard verbeterd door zo te rijden sorry....... Of wat is precies jou reden motivatie om je paarden zo te rijden?? (behalve korte armen Knipoog )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:32

Ja, naar mijn idee ook hoor! Je zit met je gehele lichaam een beetje in elkaar getrokken. Je trekt je handen naar je toe, je benen druk je niet uit en het hele plaatje ziet er daardoor beetje slordig uit. daarbij komt dat je de 1e foto van de schimmel, haar totaal laat kantelen.

Kortom, met een verkeerde houding, leer je een paard ook niet op de juiste manier lopen (meen ik). Je paard loopt dan wel naar beneden, maar heeft meer weg van halsstrekken dan LDR rijden...Rijd je zo ook paarden in? Heb net even op je site gekeken, dus ik vroeg me dat af.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:48

Natasha schreef:
@ Hermendeux: jep Bm Stables is mijn bedrijf
@ Sjuimpje: je hebt gelijk
@ Esmeralda: lijkt me gezellig!
@ steffi4 ever: natuurlijk moet dat niet(!), dat zeg ik zelf toch?Maar ik ben er toe geneigd door mijn bouw.
Bovendien moest ik Felix lang van hoog naar LDR instellen, was moeilijk, en rijd ik dus met lange teugel waarbij ik hem toch ondersteun, om zoveel mogelijk de neus van hem naar de grond te krijgen.

Verder ben ik handelaar, en van het rijden komt helaas niet veel meer.

ALS ik erop zit probeer ik t paard te verbeteren, en niet mezelf.

als je zelf een goede houding hebt lopen de paarden beter, hoor. een foute houding kan je paard belemmeren, maar verder leuke paardjes hoor!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:53

Jeetje zeg.. Ze zegt toch dat ze geen commentaar wil..
Ze heeft zelf al gezecht wat wel en niet goed is..
het siet er niet perfect uit nee..maar daar word vast wel aan gewerkt..!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:05

Allereerst moet ik het je toch écht vragen, rijdt dat nou lekker zonder rijbroek en rijlaarzen? Clown Ik vind het wel dapper van je dat je er zo op gaat (durft?), ik zou het in ieder geval niet zo lang volhouden op deze manier.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je paarden nou niet goed vind lopen op de foto's. De foto's zijn ook op zo'n moment-opname genomen waar een juist en actief achterhand gebruik ver te zoeken zijn. Ik zou proberen (om je paard te verbeteren: jouw doel, toch?) allereerst wat meer aan dit punt te werken.

Verder is de juiste aanleuning ook ver te zoeken. LDR is iets anders dan halsstrekken. Ontspanning is heel belangrijk en zo te zien lopen jouw paarden in ieder geval wel lekker ontspannen. Dus hou dat er zo goed in! Maar ook op de laatste paar toegevoegde foto's vind ik de aanleuning er niet vriendelijk uitzien. Verder moet ik zeggen dat ik de eerste foto uit de laatste reeks wel een paard ziet met een voldoende ondertredend achterbeen (misschien wederom een momentopname?).

Probeer ook vooral aan je houding werken. Je zegt zelf dat je, wanneer je op het paard zit, meer aandacht besteedt aan het verbeteren van je paard dan aan je houding. Tip: probeer ook echt je houding te verbeteren! Nu ziet het er erg slordig en laten we nou eerlijk zijn; je kunt een paard nooit juist berijden wanneer je houding zelf niet goed is (onafhaneklijke zit maar vooral een juiste houding). Ik denk als je hier aan probeert te werken, je paarden ook een stuk beter op je hulpen zullen gaan reageren. Op deze manier hebben jullie beide hier baat bij.

Ze zeggen wel eens, de beste stuurlui staan aan wal Clown Je mag je gerust hier niks van aantrekken maar je moet onthouden dat dit niet een poging is om slechte of negatieve kritiek te uiten. Dit alles heb ik beschreven om jou (en je paarden) vanuit mijn standpunt het beste te kunnen 'helpen', aan de hand van de foto's. Een beetje hulp is nooit weg zullen we maar zeggen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 23:41

Valar, dit noem ik opbouwende kritiek.

Maar ik rijd eigelijk nooit, en ben geen ruiter ( meer), geef zelf de punten aan van mijn slechte houding.

Ik hoef verder geen kritiek, ik weet t zelf dondersgoed!

Ik heb mijn lichaam ( overgewicht) niet mee om te rijden, en moet me ook bij de handel bezig houden, en er zelf niet opklimmen.

Tenzij t is voor een ontspannende buitenrit, of om de paarden ergens doorheen te helpen, idd, in de meeste gevallen ontspanning.
Of om de meiden iets te leren over t lopen van een paard.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:52

IK vind de andere 2 foto's van Felix er veel beter uitzien.
Hij loopt hier lang niet zoveel op de voorhand als op de eerste serie foto's. Dat geld ook voor de schimmel.

Ook jou houding ziet er daar veel beter uit.
Ondanks je korte armen heb je ze toch voor je.

En je gewicht....veel paardrijden helpt ook met afvallen Pling
En ik vind het nog wel mee vallen hoe dik je bent.
Ik heb mensen gezien die zo dik waren dat het paard er echt last van had.
Dat vond ik echt zielig.

Ik zou dus gewoon meer gaan rijden en vooral les nemen.
Ik denk zelf ook niet dat je gespannen houding door je gewicht komt maar gewoon omdat je het niet gewend bent om te rijden.