hangen in handen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

hangen in handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:54

Hallo,
Mijn fjord hangt soms heel erg in mn handen. Ik weet het, dan moet ik goed voorwaarts rijden. Dat doe ik echt! ik geef hem een tik en drijf goed en hij draaft dan in een goed voorwaarts tempo. Zn hoofd gaat dan meteen omhoog. als ik hem voorzichtig vraag, gaat hij helemaal tegenstribbelen met zn hoofd. Helemaal naar links hangen of naar rechts.heel raar. als ik em dan wat harder vraag, gaat ie enorm op mn teugels hangen. Echt heel veel gewicht erop.
Wat kan ik hier aan doen? en waarom doet ie t uberhaupt? Waarom is hij zo tegenstribbelend als ik hem rond probeer te krijgen?

Melanie15

Re: hangen in handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:26

Gewoon een schop blijven geven, als hij gaat hangen, de aanhouder wint..

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:45

zelf niet constantedruk pakken, maar opohoudingen geven
dwz een klein rukje en vooral meteen daarna weer nageven
dat laatste vergeten veel mensen nogal eens

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:48

Ik denk, dat jouw pony het nogal handig vindt dat ie in jouw handen kan hangen Slapen is lekker makkelijk voor m... mijn haflinger deed het eerst ook heel erg, toen zei mn instructrice dat ik eerst es moest proberen haar in alle gangen veel ruimte te geven, dan leert ie zichzelf als het ware dragen. je hebt namelijk de kans dat als ie blijft hangen, hij zelf helemaal geen evenwicht meer heeft. hij hoeft tenslotte zichzelf niet meer te dragen, wat wel moet... Vingers aflikken

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:54

hmm okee. dus gewoon streng zijn. en hem een tik geven en goed drijven? en niet constant vragen? maar als ik helemaal niet vraag wordt ie echt niet nageeflijk. hij houdt zn hoofd dan gewoon omhoog = fjordeneigenschap

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:00

Ja dat snap ik dat ie dan niet nageeft Knipoog
maar laat m dat maar lekker een keertje niet doen, daar leert ie echt van. hoe vaker hij oefent met zichzelf te dragen, als het ware, hoe beter zijn hoofd gaat met nageven, als je wel gwoon buiging vraagt!
succes!!!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:12

okeej. ik zal hier even een foto zetten van dat hij ook zo zit te hangen! dan zien jullie het probleem!

Afbeelding

Erg he!

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:20

Omg... hij hangt wel erg ja Verdrietig
Maar als je kijkt naar de foto... is het net dat, wanneer jij je handen los zou laten, hij helemaal naar beneden zou vallen! Dus loopt ie als het ware ook nogal op de voorhand. Het kan ook helpen om veel overgangen te rijden, schijnovergangen zijn ook belangrijk. Zn achterhand moet nl. ook sterker worden en zodra je dat voor elkaar hebt is ie sterk genoeg om zichzelf te dragen. Hoe oud is je Fjord eigenlijk, en doet ie het al lang?
Hij is trouwens wel supermooi! Haha!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:27

tja ik zal het proberen. veel overgangen.
hij is 4 jaar dus we zijn nu ruim een jaar bezig. misschien komt het daardoor wel dat hij nog sterker moet worden in achterhand enzo. anders laat ik het nageeflijk worden wel voor een tijdje zitten. en kan me beter concentreren op overgangen enzo.

hier nog een foto waarop hij wel netjes loopt

Afbeelding

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:33

Daar loopt ie idd erg mooi!
Dus hij kan het wel Knipoog
Het is idd belangrijker dat ie eerst van achter sterker wordt en dat de overgangen goed zijn, dan komt het allemaal wel!

Renske_fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:54

Haha bedankt. Gewoon veel oefenen denk ik!!! Knipoog