ik wil dus zodra het mooi weer is weer gaan proberen soraya te rijden. heb het in de zomer ook gedaan en toen ging het op het eind best wel redelijk.maar aangezien ze de heel dag rondjes loopt in de stal is daardoor iets scheef. ze kan super goed lopen maar is heel moeilijk op rechts omdat ze linksom rondjes loopt. maar ik moest stoppen vanwege het slechte weer en zij kan de trailer ( nog) niet in.
hoe kan ik zorgen dat ik soraya zover krijg en dat ze lekker gaat lopen en gaat nageven??? want dat is me nog steeds niet gelukt in de stap kwam ze al iets maar verder niet. ik hang er liever niks geen slof ofzo om omdat ze af en toe nog niet goed achter erbij is....
help me... voorwaarts ging op het eind al heel goed.
ballo
Geplaatst: 14-01-02 17:40
naar mijn mening kun je haar het best longeren met bijzetteugel, veel rechtsom zodat ze op die hand beter gaat lopen (ik had hetzelfde probleem met mijn paard en die loopt op elke hand goed nu). dan gaat ze haar achterhand goed gebruiken en ontwikkeld ze de spieren in haar rug beter.
waarom kan ze (nog) niet de trailer in, is ze soms bang????
veel succes groetjes
Anoniem
Geplaatst: 14-01-02 18:51
als die scheefheid echt heel groot is kom je daar met het rijden moeilijk doorheen. Voor een echt goede ruiter is dat nog wel te doen maar voor ons als amatuers is het vaak al moeilijk genoeg een paard recht te houden. Een fysiotherapeut kan je wel heel erg helpen met het losmaken van de spieren waardoor het makkelijker wordt je paard te gymnasticeren. Verder zou ik veel onder begeleiding blijven rijden. Scheefheid is iets wat je na lange tijd niet meer opmerkt aan je paard. Daarvoor is begeleiding [en spiegels] belangrijk.
ingrid
Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-02 19:44
ze is nog bang voor de trailer maar aangezien mijn vader ook niet echt een held is om daarmee te helpen moet ik wachten totdat de eigenarresse een keer helpt.
ik izt er idd over na te denken om iets van een fysio of kraker erbij te halen...
blieb
Geplaatst: 14-01-02 19:58
Hoi, Je kan natuurlijk heel veel figuren rijden maar zorg er dan wel voor dat je een beetje stelling hebt. Longeren met een touwtje of bijzet teugel helpt ook. Met longeren moet je haar goed aktief houden .Dit moet je uiteraard ook tijdens het rijden doen maar dat heb je vaak makkelijker onder controle. Je moet ook veel overgangen rijden en laat je paard maar rustig met een iets langere teugel lopen, vaak lopen ze dan dieper en gebruiken ze de rug meer.Sommige paarden vinden dit prettiger. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.