paard sloom op wedstrijden!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyhorses

paard sloom op wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 12:29

hallo, lezer

Als ik wedstrijden ga rijden op mijn paard dan is het paard erg sloom daarom krijg ik ook geen goede punten op me wedstrijd, zo als bijvoorbeeld de middendraf dat is dus geen middendraf maar de gewone arbeidsdraf en de arbeidsdraf is verzamelde draf (snap je het nog) dat is dus echt heel vervelend.
Nou dacht ik haver......maar daar reageert het paard niet eens op...dus dan maar een scherpere spoor....weinig reactie Slapen
en om nou met sporen te rijden met van die grote wielen en zo...dat zie ik niet zitten. voor de rest is het paard echt super lief bokt zelden en steigert nooit.
Mijn paard staat op het moment wel in training maar daar word ze niet sloom van op wedstrijden lijkt mij. want als ik gewoon train dan is het paard wel voorwaarts en op wedstrijden, is het niet ik ben nerveus terug rijden Nee dat absoluut niet voor de rest is ze ook niet stijf en heeft ook geen mankementen ofzo....

bedankt voor het lezen Knipoog

Iris1702

Re: paard sloom op wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:23

Is inderdaad een beetje vreemd... meestalzijn beetjes op wedstrijden niet te houden.... alles is eng en vreemd dan...

Weet zo ook niet echt een oplossing te bedenken....

Hoe gaat het met inrijden voor de wedstrijd???? ook sloom of gaat dat wel goed???
Misschien ben je zelf heel erg gespannen en merkt je paardje dat???

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:49

Hoe doe't met voeren op wedstrijden? Vlak van te voren of geef je hem nog de tijd om z'n eten te verteren? Net zoals mensen zijn dieren na 't eten wat sloom (uitbuiken Knipoog )

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:53

Je hebt wel vaker dat paarden stilvallen op wedstrijd....
Ik heb hier geen oplossing voor(ken jou of je paard niet)

Maar wat me wel opvalt is dat je naar scherpere sporen grijpt en geen reactie krijgt.....
Daar MOET je iets aan doen....been=reactie ten aller tijde.
Een paard dat goed aan je been is reageerd direct...ook op wedstrijd.

Je schrijft dat je in training bent....kunnen ze je daar niet helpen met dit probleem????

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 01:43

die van mij doet ook meestal op wedstrijd
eigenlijk als we in de bak rijden is ze altijd een stuk slomer dan op straat

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:30

Ik weet niet hoe oud je paard/pony is en hoeveel wedstrijdervaring ze heeft? ulisse was toen we net begonnen ook heel sloom. Ze kende nog niets en vond het heel spannend. Haar reaktie was zich heel erg in te houden. Omdat ze het zo spannend vond reageerde ze ook niet goed op mijn been.

Bij ulisse ging het vanzelf over toen ze wat ouder werd en meer ervaring kreeg. Vergeet niet als´tie jong is daar rekening mee te houden en vooral gerust te stellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 08:42

VvdD => RT

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 09:36

nou mijn paard is 9 en een merrie...ik weet niet of ze wedstrijd heeft gelopen heb haar nu 2 jaar ik weet wel dat het een M paard is geweest maar toen ik haar kocht was daar niks van te zien ze was heel erg mager ennu is dat gelukkig over ze zit ook goed in de vel ze glimt mooi kijkt ondeugend enzo...met trainen zijn we nu ook bezig met been = reactie heb binnenkort wedstrijd zal zien hoe het gaat.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:40

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar het paard van een vriendin van me deed dit ook vaak op wedstrijd. Het paard wist dat ze haar niet aan zou pakken tijdens de proef, omdat dat je punten kan kosten. Zij heeft toen op advies van haar instructrice een keer de proef "opgegeven" om haar paard te laten zien dat ze haar ook op wedstrijd aanpakt als ze niet gewoon loopt en dat hielp. Daarna ging het stukken beter.

Misschien denkt jou paard ook wel, dat je op wedstrijd maar op safe speelt en niet je paard aanpakt als hij niet luistert... Paarden voelen dat gewoon aan.

Dan is de oplossing concequent zijn en niet naar scherpere middelen grijpen, maar de middelen die je hebt beter benutten...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:15

Meestal is het inderdaad zo dat je zelf ook rustiger gaat rijden op wedstrijd omdat je geen fouten wilt laten zien, maar zorg er voor dat je het corrigeren ook hier doet, hetzelfde als thuis. Begin dus direct op inrijterrein. Been is been en je wilt altijd reactie. Wees niet bang het paard hier ook aan te pakken, dan maar geen perfecte proef, maar de volgende keer heb je er wel profijt van. Wat mijn paard ook wel helpt is een dag van te voren niet rijden. Succes!

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:41

bedankt voor jullie tips.