Licor nog eens op Barokke Paardenwedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Licor nog eens op Barokke Paardenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 23:55

Het was al een hele poos geleden (van augustus) dat ik nog eens met mijn ventje op wedstrijd geweest was.
Omdat mijn vader eindelijk nog eens bereid was een zondag vrij te maken, belsoot ik nog eens aan een wedstrijd van de PRE en Lusi vereniging mee te doen, dit maal in niveau 2 (meerbepaald de L2 => zie www.hipposdressuur.be voor de proeven). Best een pittige proef, met keertwending om de achterhand, contragalop en eenvoudige wissels.
Thuis liep hij alles perfect Clown

Ben niet echt tevreden maar ik kan Licor eigenlijk niet veel kwalijk nemen, het is tenslotte nog maar de 3de keer dat hij op wedstrijd was en hij komt verder nooit op vreemd terrein.

Voor het inrijden nam ik hem eerst aan de hand mee in de inrijbak, en daar stond hij echt naast mij te stuiteren en te springen. Na een tijd was hij een beetje "stressvrij" en ben ik erop gekropen, ruim 50 minuten voor ik mijn proef had. Het inrijden verliep heel gespannen, enkel de laatste 10 minuten ging hij goed en begon hij zijn eenvoudige galopwissels ook netjes uit te voeren. Voor middendraf had hij vandaag echter geen zin...

Bueno, in de ring was het al van "OEH" en "AAAAAAAAAAH wat is dat hier allemaal".... Een compleet gespannen paard had ik dat elke oefening ongeveer 5 meter later uitvoerde dan dat ik het vroeg. En bij 1 contragalop heeft hij zelfs een wissel gesprongen Gestoord Terwijl hij dat thuis echt NOOOOOOOOOOOIT doet en ik hem lekker links hield en mijn benen geen millimeter zijn verschoven. In achterwaarts gaan ging hij scheef (doet hij thuis ook niet) en hij weigerde zijn hoeken uit te rijden. Hij was als het waar doof voor wie op zijn rug zat Clown De omgeving was veel te spannend .

Resultaat: 3de!!!!!!!!
(van de 4) met 50 %

Ik was al blij dat ik niet gebuisd was Haha!
De jury gaf zo te zien niet erg hoge punten (die ik ook absoluut niet verdiende), want het hoogste wat vandaag gehaald was was 58 %.

Helaas heb ik niet veel gezien van de rest, want na mij reden er nog maar 3 mensen.

Foto's zijn niet scherp, wegens geen FLITS gebruikt. Saartje39 heeft ze gemaakt!

Eerst even foto's van de barokke schimmel die na mij de L kür reed. Zag er heel gespannen uit ook en dat paard liep imo een beetje onregelmatig. Enkel zijn middendraf was mooi om te zien. En de combi man-paard vind ik persoonlijk ook niet zo mooi Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding

En dan ik en Licor.

Losrijden:
Afbeelding
Afbeelding

In de ring (check de oortjes)
Halthouden voor het achterwaarts gaan.
Afbeelding

Keertwending
inzet
Afbeelding
Afbeelding

Wat drafjes
Afbeelding
Afbeelding

Mislukte middendraf (protocol: "mag meer zijn"... sja... dat proberen we Haha! Haha!
Afbeelding

En galopjes.
Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer beter Lachen

SarahJ

Re: Licor nog eens op Barokke Paardenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:09

Jammer dat niet alles naar wens liep, Lobke.
Maar met wat meer vreemde-omgeving-ervaring (wat denk je van een Ruiterschool Haha!) komt dat zeker en vast in de sakosj!

Het lijkt me dat Licor twee keer zo groot wordt in galop (wat een stelten Wow!)!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 07:55

Nou ik vind het vanaf de foto nog wel meevallen hoor! Hij heeft idd lange benen Haha!

Nou ja, jammer dat het niet liep zoals je wilde maar het ziet er toch netjes uit hoor! Volgende keer beter!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:02

hoi lobke,
ik vind het nog wel mee vallen hoor. tja hij is niet ontspannen inderdaad maar vind je het gek.
en dan ook nog je 3e wedstrijd 3e.
ben heel benieuwd hoe hij het na 6 of 7 wedstrijden doet!!!
wedden dat je dan steeds 1e wordt Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:00

Prachtig paard is licor!!
En maakt toch niet uit dat het niet zo geweldig ging? van elke ervaring leer je meer Haha!

gr claudia

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:32

Licor is nog steeds mjammie mjammie !!!
Jammer dat het niet zo goed ging, maar ja, jullie hebben weer wat geleerd dan..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:10

SarahJ schreef:
Jammer dat niet alles naar wens liep, Lobke.
Maar met wat meer vreemde-omgeving-ervaring (wat denk je van een Ruiterschool Haha!) komt dat zeker en vast in de sakosj!

Het lijkt me dat Licor twee keer zo groot wordt in galop (wat een stelten Wow!)!

Ja, het is echt goed dat hij volgende week weer in een vreemde omgeving zal lopen Lachen
Kunnen we ook werken aan zijn applausvrees Haha! Voirge keer sloeg hij op hol na het applaus, gisteren wou hij de lucht in *LOL*

Het viel mij hier ook op dat hij lange benen heeft, terwijl ik dat normaal toch echt niet het geval vind?? Komt misschien omdat hij geen bandages aanheeft Haha!

Op de foto valt het inderdaad wel mee, maar in het echt was het dus een bom die elk moment kon exploderen Haha! Daar word je zelf ook niet echt relax van en dan komt het zeeeeeeeeeker niet meer goed Tong uitsteken
Ook ik moet nog meer ervaring krijgen.

Grappig detail: ik zet hem in middengalop en dat vindt Licor super om te doen dus hij springt naar voor en we vliegen naar de andere kant => staat er op mijn protocol dat ik "niet voldoende snelheid" heb Haha!. Nou.... daar begreep ik niks van Tong uitsteken

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:54

Ik heb medelijden met de jury(en schrijfster).......brrr in die koude bak zittend aan een tafeltje!

Blijf oefenen en let vooral dat je je teugles wat korter maakt (oftewel hand naar voren) zodat je je handen niet meer vastlegd op de benen.

Succes!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 12:05

Wat een mooi paard! Mss voelde het niet goed aan , maar het ziet er iig wel goed uit hoor! Vooral die 6e foto van jou is mooi Haha!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:04

Het zijn leuke foto's hoor lobke!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:16

Lobke!! Nie aantrekken jong, is een goede oefening, is nog nieuw voor hem hé; kaat hem de tijd en trouwens zo slecht is het nu ook nie hé.
Leuk da je meedeed !

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:17

Zit er goed uit hoor! Ervaring lopen is altijd belangrijk int begin, Lachen Is het bij de WVUR die wedstrijd of niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:01

Hij is echt heel gaaf!

Enne... van elke ervaring leren jullie! Knipoog

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:06

Uhhh....de L2 met keertwendingen en contragalop....zo zie je maar weer dat het in Belgie allemaal net iets anders gaat Knipoog Aangezien dat hier in Nederland M niveau is zou ik zeer tevreden zijn met zo'n resultaat als je ziet dat je Licor nog helemaal niet zo gek lang hebt!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:06

Heyhey,dat is bij Rijbaan Piet in dendermonde Haha! heb ik ook nog veel gereden(maar dan jumping)

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:43

Ik vind het er van de foto's niet zo slecht uitzien hoor. Maar jij zat erop en zult hem wel het beste aangevoeld hebben. Zoveel mogelijk op vreemd terrein gaan rijden zodat hij dat gewoon kan worden.

En zoals je al zei ik vind die combinatie van die eerste ruiter ook niet zo mooi.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 15:26

ik vind het toch moedig dat je foto's plaatst van een keertje dat het wat minder ging...
En eerlijk gezegd vind ik het er niet slecht uitzien !
En ach...na regen komt zonneschijn jullie worden vast nog wel eens 1e op een of andere wedstrijd *LOL* niet opgeven !!!

(en wat ziet licor er weer aanlokkelijk uit *rrr*)

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:19

Ziet er leuk uit hoor de foto's. Wat voor punten had je?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:50

Als ik wat over die man op de schimmel mag zeggen: hij rijdt het beestje lekker op de stang, de trensteugel hangt zelfs los!
Verder vind ik jou erg netjes gaan op Licor. Enne, volgende keer beter!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:53

Lobke, dat er nog zo slecht niet uit hoor. Jouw gevoel kan natuurlijk heel anders aangeven maar op deze foto's valt het nog goed mee.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 17:13

Gerrie schreef:
Blijf oefenen en let vooral dat je je teugles wat korter maakt (oftewel hand naar voren) zodat je je handen niet meer vastlegd op de benen.

Succes!

Dank je Lachen
Ja, ik weet dat ik mijn teugels altijd veeeel te lang heb... Is een punt waar ik al zeker een jaar mee bezig ben om het af te leren Haha! Blijft moeilijk Tong uitsteken
Ik zou een walkman op mijn hoofd moeten zetten die de hele tijd zegt: let je wel op je teugels? Korter! Korter!!
*LOL*

Astragirl schreef:
Is het bij de WVUR die wedstrijd of niet?

Nee, dit was georganiseerd door de ABEL en door de FNBPRE, de organisaties van de Lusi en de PRE in Belgie.

peeky schreef:
Uhhh....de L2 met keertwendingen en contragalop....zo zie je maar weer dat het in Belgie allemaal net iets anders gaat Aangezien dat hier in Nederland M niveau is zou ik zeer tevreden zijn met zo'n resultaat als je ziet dat je Licor nog helemaal niet zo gek lang hebt!

Ja in Belgie (of toch bij de organisatie waar ik start) is het helemaal anders. Eerst heb je de E, dan de A, dan de L, dan de M en dan de Prix Saint Georges, etc.
Het is niet te vergelijken met de Nederlandse proeven. Zijgangen komen bijvoorbeeld pas aan bod (met uitzondering van de keertwending) in de M (en dan meteen schouderbinnenwaarts EN appuyeren en vliegende galopwissel).

Bij de LRV zijn de proeven wel hetzelfde als in Nederland (B, L, M, Z).

Ach ja, het wedstrijdsysteem in Belgenland is zo ingewikkeld dat je het bos door de bomen niet meer ziet....

MeiaLuna schreef:
Heyhey,dat is bij Rijbaan Piet in dendermonde heb ik ook nog veel gereden(maar dan jumping)

Ja klopt! Mooie accomodatie hebben ze daar vind ik!

Bets schreef:
Ziet er leuk uit hoor de foto's. Wat voor punten had je?

50.30 % Haha!

ponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:56

wat een mooi paard!
op de foto`s ziet het er wel netjes uit!