Omdat mijn vader eindelijk nog eens bereid was een zondag vrij te maken, belsoot ik nog eens aan een wedstrijd van de PRE en Lusi vereniging mee te doen, dit maal in niveau 2 (meerbepaald de L2 => zie www.hipposdressuur.be voor de proeven). Best een pittige proef, met keertwending om de achterhand, contragalop en eenvoudige wissels.
Thuis liep hij alles perfect
Ben niet echt tevreden maar ik kan Licor eigenlijk niet veel kwalijk nemen, het is tenslotte nog maar de 3de keer dat hij op wedstrijd was en hij komt verder nooit op vreemd terrein.
Voor het inrijden nam ik hem eerst aan de hand mee in de inrijbak, en daar stond hij echt naast mij te stuiteren en te springen. Na een tijd was hij een beetje "stressvrij" en ben ik erop gekropen, ruim 50 minuten voor ik mijn proef had. Het inrijden verliep heel gespannen, enkel de laatste 10 minuten ging hij goed en begon hij zijn eenvoudige galopwissels ook netjes uit te voeren. Voor middendraf had hij vandaag echter geen zin...
Bueno, in de ring was het al van "OEH" en "AAAAAAAAAAH wat is dat hier allemaal".... Een compleet gespannen paard had ik dat elke oefening ongeveer 5 meter later uitvoerde dan dat ik het vroeg. En bij 1 contragalop heeft hij zelfs een wissel gesprongen
Terwijl hij dat thuis echt NOOOOOOOOOOOIT doet en ik hem lekker links hield en mijn benen geen millimeter zijn verschoven. In achterwaarts gaan ging hij scheef (doet hij thuis ook niet) en hij weigerde zijn hoeken uit te rijden. Hij was als het waar doof voor wie op zijn rug zat
De omgeving was veel te spannend .Resultaat: 3de!!!!!!!!
(van de 4) met 50 %
Ik was al blij dat ik niet gebuisd was

De jury gaf zo te zien niet erg hoge punten (die ik ook absoluut niet verdiende), want het hoogste wat vandaag gehaald was was 58 %.
Helaas heb ik niet veel gezien van de rest, want na mij reden er nog maar 3 mensen.
Foto's zijn niet scherp, wegens geen FLITS gebruikt. Saartje39 heeft ze gemaakt!
Eerst even foto's van de barokke schimmel die na mij de L kür reed. Zag er heel gespannen uit ook en dat paard liep imo een beetje onregelmatig. Enkel zijn middendraf was mooi om te zien. En de combi man-paard vind ik persoonlijk ook niet zo mooi

En dan ik en Licor.
Losrijden:

In de ring (check de oortjes)
Halthouden voor het achterwaarts gaan.

Keertwending
inzet

Wat drafjes

Mislukte middendraf (protocol: "mag meer zijn"... sja... dat proberen we

En galopjes.

Volgende keer beter
)!