Wat een lekker ding ook! Hier kreeg ik net uitleg

Goed zo! Hakken uitdrukken

Hier loopt ie mooi! *Nog steeds Uitleg*

Hier loopt ie ook mooi

Zijn lief hoofdje!

Commentaar welkom
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Purmerburger schreef:Alleen ik weet hoe KOUD het was op de tribune!!!! Je hebt gewoon een dik uur gereden en daarna op Olivier! Maar het was wel lachen daarna op die Oliebol he Alyssa? En Bokken dat die kan, jammer dat ik daar geen foto's van gemaakt heb.![]()
![]()
![]()

Purmerburger schreef:Alleen ik weet hoe KOUD het was op de tribune!!!! Je hebt gewoon een dik uur gereden en daarna op Olivier! Maar het was wel lachen daarna op die Oliebol he Alyssa? En Bokken dat die kan, jammer dat ik daar geen foto's van gemaakt heb.![]()
![]()
![]()

En het is wel een beetje lastig met die andere paarden maar als je prive-les hebt, dan heb je voorang dus das wel lekker

!!

Presley schreef:kruisjes![]()
!!
pol013 schreef:ik denk wel dat je uit moet kijken dat je paard geen 'valse' knik in zijn hals krijgt. Ik heb het idee dat hij niet door zijn hele lijf mooi buigt maar bij een bepaalde wervel in zijn hals inknikt (net achter zijn hoofd) misschien is dat wel juist waar je aan werkte tijdens de les maar het viel me wel erg op.
pol013 schreef:ik kan zo van een foto geen conclusie trekken hoor. Het was maar een idee wat ik erbij kreeg.
En ja dat (die knik) kan ook als hij goed op het bit kauwt.
Ik zou er de volgende keer eens extra op letten dat de buiging in zijn lijf van helemaal achteruit komt (van achter naar voor rijden dus) en niet alleen in zijn hals zit.
Het kan ook komen door de bouw van je paard. maar het is misschien wel een extra aandachtspunt voor je
Kun je hem gemakkelijk ook wat lager rijden? dat is ook altijd wel een goede controle
Dus dan ben je aan het luisteren en even niet met het paard bezig
pol013 schreef:zijn hals en hoofd lager maar dan dus ook ronder met zijn hals. Achter de loodlijn is dan niet perse beter.
pol013 schreef:dat voelt zeker anders. maaar....
Iemand bij mij op stal die had zo'n paard dat een valse knik gaf en dan een best lekker licht rond te sturen was. ze heeft hier jaren zo mee rondgereden maar kwam niet echt verder omdat hij dus door die knik niet door zijn hele lijf los was. Na verandering van instrictie heeft ze dit probleem gesignaleerd en na een tijd op kunnen lossen.
Nogmaals ik weet niet of zit voor jou ook geldt. laat er een (of meedere) deskundige mensen die jou paard zien lopen eens hun mening over geven.
) dus dat kan ik niet doen hihi