hoe leer je een draver galopperen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

hoe leer je een draver galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:20

Hoe leer je het best een draver galopperen?

CarinaR

Re: hoe leer je een draver galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:49

Door op de zoek functie te zoeken voor een antwoord.... er zijn al erg veel topic over galoperen van een draver geweest...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:04

Alle dravers kunnen galopperen, je hoeft het alleen maar te ontwikkelen.
Bij die van mij ging het het makkelijkste als ik hemin de hoek aan liet springen, en dan op een grote volte zette. Ik heb met hem eerst alleen maar voltes gegaloppeerd, anders ging het te hard. We waren wel in twee stappen de hele bak door Haha!
Bij een van onze andere dravers heb ik veel rechtuit gegaloppeerd, en veel in tempo gewisseld. Dat was op ons eigen trainingsbaantje, dus plek zat, maar dat kan je ook best buiten doen.
Met Ofir (mijn eigen) galoppeer ik buiten nu ook meer. Al gebruik ik nog wel bochten om aan te springen, hij heeft er nog wat moeite mee dat op een recht stuk te doen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:08

Laine springt overal aan het liefst de hele tijd Clown.Ook weer niet de bedoeling Knipoog.

Maar bij haar ging het echt makkelijk eigelijk en ze vind het helemaal geweldig Lovers.Denk dat het ook per draver verschillend is..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:59

KindnessM schreef:
Door op de zoek functie te zoeken voor een antwoord.... er zijn al erg veel topic over galoperen van een draver geweest...

wat is dit nu voor een opmerking Verward
misschien nog niet door dat de zoekfuncties nog niet werken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:05

Tessyke; Neem het haar niet meteen kwalijk, ik had het misschien ook wel geroepen. De laatste maand zijn er wel bijna 100 topics over geweest.

Een draver kan net zo best galoperen als een normaal paard. Alleen is de gang nog niet ontwikkeld en zal je te werk moeten gaan als bij een jong paard die ook nog niet snapt waar nu wel been hoort.
Het eene paard doet het makkelijk op de volte, dan ander op een lang recht zandpad.

Kijk dus waarop jouw paard het beste reageert en zodra hij die overgang onder de knie heeft, lekker buiten gaan oefenen en zijn spieren sterker maken.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:38

tessyke schreef:
KindnessM schreef:

wat is dit nu voor een opmerking Verward
misschien nog niet door dat de zoekfuncties nog niet werken

Sorry meid, maar de zoekfunctie werkt al ruim 2 weken weer Clown .

Daarbij ben ik het met KindnessM eens..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:52

hmmm sorry ik zal het verkeerd opgevat hebben
bij mij werkt ze nog niet Verward

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:43

Ik heb "vroeger" een draver gehad die ook echt op de baan had gelopen, ik heb hem aan het galopperen gekregen door hem op een recht pad aan te draven en door te drijven, uiteindelijk (je hebt er een lang pad voor nodig... Bloos ) ging hij naar galop, dit ging steeds makkelijker en hij pakte de hulpen steeds beter op. Na drie weken kon hij op ieder gewenst moment aanpringen in galop! Succes!

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:52

ik heb allemaal dravers beleerd die op de drafbaan hebben gelopen om ze daarna als recreatie paardje te verkopen en ik leerde ze de galop altijd op een lange reed aan en dan net zo lang drijven enz tot dat ze aangalopperen