Vast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kruimzzz

Vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 12:13

heyhey
k heb een vraag........als ik mn lieveling nagevelijk stil wil laten staan, zet hij zich vast in zijn kaken....resultaat ik krijg hem geen cm naar beneden
ik weet dat je dan niet moet gaan zitten trekken enzo.....maar wat ik ook probeer hij reageerd nergens op....als de instructeur erbij staat doet hij het wel maar als ik alleen ben niet.......weten jullie een manier hoe ik dit beter kan krijgen....????
want hij is mij gewoon aan het uitproberen

capopjekop

Re: Vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:52

Dus je wilt, als je gaat halthouden dat hij nageeflijk blijft? Ik probeerde dan eerst in stap mijn pony goed nagevelijk te houden en dan op mijn zit en stem halt te houden. Als ik te veel aan de teugels zat, dan kwam ze ophoog met haar hoofd en pakte ze het bit vast. Dus proberen zo min mogelijk met de teugels te doen, dat hielp bij mij goed.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:14

als jij hem niet vasthoud kan hij dat ook neit doen. JE zet hem op de verkeerde manier stil. Probeer dit eens te doen op je zit en stemhulpen zodat je uit zn mond blijft.. Als die hier niet op reageerd rij je gewoon recht op de muur af, als die daar met zn hoofd tegen aan staat moet die wel stoppen en beloon je hem. Als je dit een aantal keer geprobeerd heb zal die door krijgen dat die bij die zithulp (zwaar maken, lang maken) en de stemhulp (sssssst of howw) dat die moet halthouden.

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 18:55

In stap blijft hij goed nagevelijk alleen niet als hij stil staat. Het is heel moeilijk om hem stil te laten staan omdat hij bij elke beweging of geluid die je maakt weg stap.
Als ik hem op een muur af laat lopen draait hij rustig om zodat hij zijn hoofd niet stoot ookal houd ik de teugels er goed bij.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:14

Het klinkt alsof je je pony eerst maar eens fatsoenlijk moet leren halthouden...

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:16

Daar ben ik ook mee bezig .........het gaat ook wel steeds beter alleen hij is steeds aan het etteren want als de instructeur erbij staat kan hij alles in 1 keer prima maarjah we gaan gewoon veel oefenen en hopen dat het gaat lukken

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:27

Kruimzzz schreef:
In stap blijft hij goed nagevelijk alleen niet als hij stil staat. Het is heel moeilijk om hem stil te laten staan omdat hij bij elke beweging of geluid die je maakt weg stap.
Als ik hem op een muur af laat lopen draait hij rustig om zodat hij zijn hoofd niet stoot ookal houd ik de teugels er goed bij.

je laat hem op die muur aflopen omdat je hem op je zit wilt terug rijden.. het gaat er dus niet over of je e teugels er wel of niet goed bij hem maar of je hem goed heb opgesloten tusen je benen!

Weer conceqent en blijf met je handen uit zn mond!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 19:32

M3isSi3j schreef:
je laat hem op die muur aflopen omdat je hem op je zit wilt terug rijden.. het gaat er dus niet over of je e teugels er wel of niet goed bij hem maar of je hem goed heb opgesloten tusen je benen!

Weer conceqent en blijf met je handen uit zn mond!

Ik ga het allemaal proberen en hopen dat het goed gaat.......vast wel

iedereen erg bedankt voor jullie hulp OK dan!

Grapefruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:30

hey,

probeer dit maar eens, halthouden gewoon contact houden dus niet trekken en handen ontspannen. en kantel dan je handen maar een beetje zodat je duimen op je zadel liggen (ja idd je handen heb je dan wat laag maja Tong uitsteken) en als je het goed doet en het lang genoeg volhoud zal je zien dat hij altijd na gaat geven.

Belangrijk je handen gewoon stil houden niet knijpen gewoon stil en contact

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:39

wat bij mij altijd goed hielp is tegen de hand aandrijven.niet overdreven maar zodra je halt houd je benen niet afsteken.als je je paard tegen je hand aandrijft laat hij (als hij goed gereden is)het bit los.je kan een paard nageefelijk rijden puur op je zit en je benen.als je dit niet kunt zal hij niet nageeflijk worden bij het halthouden.het is vragen en toestaan.niet vasthouden.dat winnen ze4 namelijk met gemak van je Knipoog
succes meisje...............

groetjes nathalie

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:59

Goed met je zit en benen naar het halthouden toe drijven want ook halthouden is een voorwaartse overgang. Als ze stilstaat moet je ontspannen in je handen.
En gewoon telkes die overgang maken, hoe meer jij erin oefend hoe makkelijker het gaat

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:14

succes OK dan!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:53

Okeej ik ga alles op een rijtje zetten en ga gewoon van alles proberen........en dan gaat het vast en zeker lukken.....het gaat al stukken beter namelijk Haha! Haha! ...........
OK dan! heel erg bedankt voor de hulp!!! OK dan!