In januari heb ik haar zadelmak gemaakt, helemaal zonder stress en ze was ook superbraaf.
Nu loopt ze ook keurig en snapt alle basis dingen al, maar ze is heel bang in de mond, ze loopt prima met haar kopje omlaag maar als ik aan haar mond kom om iets meer gewicht in de hand te krijgen begint ze te rennen en de teugels uit mijn hand te trekken.
Ik ben heel voorzichtig in mijn hand, en trek absoluut niet, enige wat ik doe is contact houden zodat ik het bit zeg maar voel en mn been eraan zodat ze tegen mijn hand aan gaat lopen.
Ze is ook loperig voor mijn buitenbeen, als ik die aanleg begint ze te rennen en als ik haar iets tegen houd gaat ze van die rare huppels maken.
Ik heb al meer paarden zadelmak gemaakt, en weet natuurlijk dat ze sommige dingen niet snapt maar hoe leer ik haar dat het niet eng is als ik mijn been aanleg?
Ik herhaal veel dingen elke keer maar weer, en heb alle geduld van de wereld, maar ik ben bang dat het een ontzettende stresskikker gaat worden als ik niet aan haar mag komen.
Ze is ook gauw beledigd, een echte merrie is het wat dat betreft.
Liefst tips van mensen die er echt verstand van hebben, dus geen penny reacties