Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kafue schreef:Duidelijker je hulpen aangeven.
Voor rechtergalop, rechterbeen op de singel, linker erachter iets meer gewicht op links plaatsen en met je rechterbeen kort op de singel aansporen. De stelling ook iets naar rechts.
Als je pony verkeerd aanspringt is dit in de meeste gevallen om dat de ruiter het niet goed aangeeeft. Blijven oefenen dus en anders spring je aan vanuit stap.

dorientjuh schreef:nee, juist niet in je beugels gaan staan zou ik zeggen, altijd doorzitten als je gaat aanspringen in galop!
Verder idd gewoon veel oefenen.
Succes!
dorientjuh schreef:nee, juist niet in je beugels gaan staan zou ik zeggen, altijd doorzitten als je gaat aanspringen in galop!
Succes!
monsera schreef:dorientjuh schreef:nee, juist niet in je beugels gaan staan zou ik zeggen, altijd doorzitten als je gaat aanspringen in galop!
Succes!
Idd zeker niet gaan staan maar zitten in het zadel.

Biepje schreef:neem de tijd voor je overgang, het hoeft niet snel snel te zijn, als het maar goed gebeurt! ga rustig doorzitten, blijf dat ook even doen, dan komen je hulpen beter door. maak een halve ophouding zodat ze weet dat er iets aan komt. leg je binnenbeen goed op de singel en buitenbeen duidelijk achter de singel, het mag er vrij ver achter liggen. duw dan even door met je zit en tik aan met je binnen- en buitenbeen. reageert ze niet, geef dan even een tik met je zweep, die kan je het beste in je binnenhand houden. veel succes!