Toran @ work ( 4,5 jarige corland )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Toran @ work ( 4,5 jarige corland )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:23

Zo vandaag maar weer eens foto's gemaakt. Sommige zijn nog wel onduidelijk, maar zo krijgen jullie een beetje een beeld. Ik rij met slof, omdat hij de neiging heeft zijn rug weg te drukken, deze staat echter niet strak, alleen als ie heel erg weg drukt. Hij heeft een erge onderhals, daardoor ook heel sterk, hoop dat het zo een beetje weg begint te raken, rij overigens maar 2 keer in de week met slof de rest zonder. Dus daar graag geen commentaar over. Weet ook dat ik af en toe voorover zit en dat soms me tenen naar buiten vallen. Verder heb ik hem nog niet zo lang en rij ik net weer sinds 2 weken... Er moet nog een hoop veranderd worden... maar goed veel plezier in ieder geval...

Afbeelding
hier wou meneer dus absoluut niet stil staan, koppie in de lucht en alles proberen, daarvoor dus me slof....

Afbeelding
dit was in het begin, alleen proberen me tenen naar binnen te houden, hier liep ie nog best omhoog..

Afbeelding
dees is helaas onscherp, maar achter bij die witte deur lag sneeuw en dat is eng...

Afbeelding
stelling links, hier gaat ie wel richting diepe kant, maar liever dat dan ze rug weg drukken, hier zie je ook goed dat me slof los hangt...

Afbeelding
stappen, weer met losse slof

Afbeelding
draven, hier komt ie weer iets omhoog, links stond en trekker en die valt je ook aan Tong uitsteken jammer dat ie niet scherp is

Afbeelding
en weer klaar

Afbeelding
in ze stal, lekker schoon bed

Er moet nog veel gebeuren aan ons, maar hij is jong, en oersterk, door die onderhals, binnenkort betere en nettere foto's.. Ik moet ook nog veel aan me houding werken...

Opbouwend commentaar mag, maar ga me niet afzeiken, ik ben ook niet perfect

Siegje

Re: Toran @ work ( 4,5 jarige corland )

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:25

Meid, je hebt een leuk paard...en je hoeft je heus niet overal voor te verontschuldigen hoor! Ach gut

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:28

jah wee tik ook wel, maar er zijn er nie tveel die een slof goedkeuren enz, en voordat je afgezeik wordt zeg ik het er vast bij, er lopen sommige rond dat je denkt tja.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:30

Mensen die overal over zeuren kunnen zelf niet paardrijden of hebben zelf nog nooit op een moeilijk paard gereden. Tong uitsteken
Iedereen praat overal altijd maar makkelijk over.
*doe dit doe dat* maar zelf rijden ze vaak op een paard wat al door 2 mensen naar de Z is gereden. Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 19:34

kijk jij begrijp me tenmisnte Tong uitsteken neuj idd hij is zeker niet een van de makkelijkste, ook niet super klein, 1,70 en heel sterk, en als meneer niet wil wil ie nog wel eens op ze achterbenen gaan staan. leuk he Lachen haha

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:42

luxket schreef:
jah wee tik ook wel, maar er zijn er nie tveel die een slof goedkeuren enz, en voordat je afgezeik wordt zeg ik het er vast bij, er lopen sommige rond dat je denkt tja.

Ik weet precies wat je bedoeld, al dat gezeur over een slof. Ik rijd er ook mee en het is gewoon nodig. Ik had foto's van mn pony gezet en er kwamen meer reacties over de slof dan over mn pony zelf Boos!
Je hebt wel een heel mooi paard!
Veel succes verder!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:58

Siegje schreef:
Mensen die overal over zeuren kunnen zelf niet paardrijden of hebben zelf nog nooit op een moeilijk paard gereden. Tong uitsteken
Iedereen praat overal altijd maar makkelijk over.
*doe dit doe dat* maar zelf rijden ze vaak op een paard wat al door 2 mensen naar de Z is gereden. Knipoog

dat valt erg mee hier op bokt hoor, er zitten best veel mensen die best weten waar ze het over hebben door dat ze zelf een paard van niets naar de Z hebbe gereden Knipoog maar ik vind niet dat de slof slecht gebruikt word hier, hij hangt voor zover ik het kan zien bijna elke foto los! Leuk paard en veel succes met rijden verder!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:16

Jammer van die onderhals, dat is altijd veel moeilijker te rijden. Ik ben tegen de slof, maar ik weet wel dat de slof je in deze gevallen goed kan helpen, mits hij goed gebruikt wordt. Hoe lang is hij nou onder het zadel en is hij door jou ingereden? Gewoon geduld hebben, dan komt het vanzelf goed.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:42

Inderdaad, geduld hebben, gewoon blijven rijden dan zul je zien dat het steeds beter gaat Ja
*Spreekt uit ervaring Knipoog *

Ik vind Toran echt een mooie naam *LOL*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:50

Op de manier waarop jij met slof rijdt, is niets aan te merken! Het is een leuk paard, en met een beetje trainen wordt die hals vanzelf mooier. Is goed dat je al vanaf t begin het op foto's hebt staan. Dan kan je volgend jaar eens gaan vergelijken. Dan weet je echt niet wat je ziet!
Veel succes!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:59

Leuk paard heb je !!! hij oogt wel groot !! Haha!
Enne je zit er best goed op hoor, gewoon veel oefenen Tong uitsteken

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:14

Jaaaaah!!! Ik ben tegen hulpteugels, maar als je ze dan gebruikt, doe het dan goed.. zoals in dit geval... paard komt met hoofd omhoog (en in opstand) slof strak, hoofd naar beneden, en de slof is los..
Hij is nog best wel jong, dus er valt opzich nog genoeg aan te doen, maar 2x in de week kan niet zoveel kwaad lijkt mij..

Ik vind het een leuk paardje.. en de rust, die komt vanzelf...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:17

Ziet er leuk uit en het gebruik van je slof is uiterst vriendelijk. Hij heeft er geen last van totdat hij echt eigenwijs is, (niet aan de teugel oke, maar dat hoofd zo ver omhoog is echt irri)..
je bent goed bezig Haha!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:20

leuk paard heb je hoor.
je rijd m heel netjes met de slof hij hangt gewoon los.
mijn paard heeft ook n mega onderhals (vind ik zelf andere vinden het reuze meevallen Bloos ) maar dan is n paard inderdaad wat moeilijker er door heen te rijden omdat ze zo sterk zijn.
maar je rijd m leuk hoor Knipoog

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:35

wat voor doel heeft zo'n slof eigenlijk ?

is het slecht als je ermee rijdt?

vriendelijke groetjes ketaki

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:48

Hej
Ziet er goed uit zeg! jammer dat ze zo wazig zijn.
Maar je rijd goed met de slof hoor, hij werkt alleen in als hij omhoog komt!
Ga zo door Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 10:55

knorretjuh schreef:
wat voor doel heeft zo'n slof eigenlijk ?

is het slecht als je ermee rijdt?

vriendelijke groetjes ketaki

een slof dwingt het paard voorwaarts neerwaarts. Als het goed gebruikt wordt heb je er veel aan, gebruik je het verkeerd trek je alleen maar zonder te drijven dan richt je er veel schade mee aan. Zoals je ziet hangt ie bij mij los, en rij ik eigenlijk zonder, maar het is net dat ene stukje...

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:09

Ziet er goed uit hoor! Je bent op de goede weg. Sommige paarden hebben gewoon een beetje meer steun nodig om te begrijpen wat de bedoeling is. Is ze niet goed ingereden, dat ze daarom haar hoofd zo hoog doet? En ga je ook met haar springen? Veel succes met haar! Haha!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:35

Heey wat leuk...ik rij zelf ook een 4,5 jarige corland.....dat is echter een heel ander type... hoe lang heb je m onder t zadel als ik vragen mag?
Succes ermee

corland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:42

wat een leuke Corland! ziet er erg leuk uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:52

Wat een leuk paardje zeg Haha!. Ziet er goed uit!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 13:40

peerke schreef:
Ziet er goed uit hoor! Je bent op de goede weg. Sommige paarden hebben gewoon een beetje meer steun nodig om te begrijpen wat de bedoeling is. Is ze niet goed ingereden, dat ze daarom haar hoofd zo hoog doet? En ga je ook met haar springen? Veel succes met haar! Haha!

ik denk dat hij verkeerd is ingereden, in ieder geval niet op de manier van hoe het hoort:P ik spring al met em af en toe, hij springt 1,20 vrij en dik een meter onder de man. Hebben we getest dat ik em kocht. Maar in de springles nog niet zo hoog, eerst lijntjes in uitjes enz, komt de rest van zelf wel. Ik ga volgned jaar met em naar deurne, nu al zin in Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 13:43

livo schreef:
Heey wat leuk...ik rij zelf ook een 4,5 jarige corland.....dat is echter een heel ander type... hoe lang heb je m onder t zadel als ik vragen mag?
Succes ermee

ik heb hem van af 27 november. eerst vekeerd zadel gehad enz, en rij nu denk ik 2 maanden intensief. zoals ik al eerder heb gezegd, is er weinig mee gedaan, heeft de fokker me verteld, daar komt ie zo goed als vandaan... Het gaat vooruit, niet altijd evensnel, maar vooruitgang is het belangrijkste... heb je foto's van jou corland. Ik heb ook nog een merrie gereden ervan was ook veel kleiner en compacter gebouwd..