Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
POLLO schreef:Probeer eerst zijn tempo constant te krijgen of te houden . Ook in de wendingen veel wendingen rijden,vwnw in een laag tempo zorg dat op de achterhand komt door em actief te houden in het lage tempo.
Als dat allemaal voor mekaar is kun jeovergangen gaan rijden en wat meer stelling gaan vragen zorg ookdat hij goed recht op 2 teugels blijft of wordt.
VValar schreef:Wijken hoort overigens ook gewoon bij de basis. Schouderbinnen wijkt er ook niet gek veel vanaf. Maar voordat je je aan deze capriolen waagt
Kaja schreef:VValar schreef:Wijken hoort overigens ook gewoon bij de basis. Schouderbinnen wijkt er ook niet gek veel vanaf. Maar voordat je je aan deze capriolen waagt
Ik neem aan dat jou reactie eentje op de mijne was omdat ik basisoefeningen aangaf als beginsel voor een jong of net aangereden paard...
Bij deze mag het dan wel duidelijk zijn dat ik het over de simpele basis aangepast op het niveau van het paard gaat???
Indien verdere uitleg nodig:
De basisschool voor jonge kinderen kent ook meerdere basisbegrippen!
Neemt niet weg dat wij een 6 jarig kind wat net leert schrijven ook niet direct een opstel laten maken...
Kaja schreef:Ik neem aan dat jou reactie eentje op de mijne was omdat ik basisoefeningen aangaf als beginsel voor een jong of net aangereden paard...
Bij deze mag het dan wel duidelijk zijn dat ik het over de simpele basis aangepast op het niveau van het paard gaat???
Neemt niet weg dat wij een 6 jarig kind wat net leert schrijven ook niet direct een opstel laten maken...
venneke schreef:Hoe krijg je je paard goed aan het been?
Als deze dat niet is
Lielle schreef:met dat laatste ben ik het volledig eens, met de toevoeging dat het IMO ook geen verkeerde reactie is. Hij gaat nl voorwaarts en dat vroeg je. Het onderscheid in draf en galophulpen is op dat moment nog niet aan de orde.
Kaja schreef:Lielle schreef:met dat laatste ben ik het volledig eens, met de toevoeging dat het IMO ook geen verkeerde reactie is. Hij gaat nl voorwaarts en dat vroeg je. Het onderscheid in draf en galophulpen is op dat moment nog niet aan de orde.
Oke Lielle, verkeerde had ik moeten omschrijven als "verkeerde"!
Zo is het hè??
Kaja schreef:Bijzonder overdreven belonen bij elke juiste uitgevoerde reactie, maar ook bij een "verkeerde" reactie...
VValar schreef:Kaja schreef:Bijzonder overdreven belonen bij elke juiste uitgevoerde reactie, maar ook bij een "verkeerde" reactie...
Dat is een goede tip. Ga ik ook maar eens weer eens wat meer aandacht aan besteden. We nemen de juiste overgangen en reacties maar voor lief, maar vergeten dat dit allemaal nieuw is voor een groen paard.
VValar schreef:Kaja schreef:Ik neem aan dat jou reactie eentje op de mijne was omdat ik basisoefeningen aangaf als beginsel voor een jong of net aangereden paard...
Eigenlijk was mijn antwoord een reactie op superwoman, maar dat geeft helemaal niet. Als je paard goed aan het been is, kun je hem alle kanten op sturen. Wijken is dan ook geen probleem bij een groen paard. Natuurlijk zul je geen oefening uit het boekje neerzetten, dat vereist verdere training. Maar evengoed zul je de basisbeginselen van elke (basis)oefening probleemloos kunnen neerzetten. Overigens zou ik me hier niet aan wagen als mijn paard nog niet op zijn eigen benen kan lopen.