Spieren in de rug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjantal

Spieren in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 15:29

Ik heb een vraag,, hoe krijg ik de spieren in de rug van mijn paard goed los de rechterkant bij de kont

klomp

Re: Spieren in de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:33

voltes, slangevoltes, schouderbinnewaarts, voltes openen en sluiten noem maar op!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:51

En daarbij zorgen dat hij zijn binnen achterbeen (zeker rechtsom) goed onder het lichaam brengt en niet uitzwaait met zijn kont, want dan buigt hij nog niets Knipoog

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:51

Dus goed je buitenbeen erbij blijven houden.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:58

Een paar keer longeren met de broek doet ook wonderen...
dan moet je hem wel laag zetten natuurlijk

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:39

En schakelen .. vooral aan de longeerlijn .. In draf een paar keer 4/5 passen vlot in midden draf en weer terug, bij galop ook 3/4 passen stevige miden galop.

Je moet zorgen dat ze het bekken wat gaan kantelen dan rek je de spieren bij het kruis mooi op en krijg je ze wat losser. Niet blijven doorjagen in die gangen maar weg en weg een paar passen en weer terug en ontspannen. Als je oefeningen goed doet zal je zien dat het paard langer wordt in de bovenlijn en zal zakken met de hals. De achterhand komt er steeds wat beter onder waardoor je ganwerk wat zal verbeteren.

Onder het zadel het zelfde idee op een grote volte een paar passen weg en op de rechte lijn ook. Je kan ook (als je het beheerst!) paar pasjes achterwaarst en voorwaarts in draf.. als je dit echt heel goed kan paar passen achterwaarts en voorwaarts in galop. Hiervoor moet je paard al wel wat sterker zijn in de rug.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:25

Sorry, maar bij mijn weten hoort de kont bij de achterhand en niet bij de rug, of heb ik het verkeerd begrepen?
Als u de achterhand bedoeld dan kan je de spieren ontwikkelen door gericht kavaletti werk. Dat kan men aan de longeerlijn en onder de man doen.(b.v. op de grote volte, dus op een gebogen lijn). Dit is probleem moet je eigenlijk met een instrukteur oplossen, want die kan je de spiegel voorhouden wat je doet.