[RT] Mijn paard kruipt achter het bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

venneke

[RT] Mijn paard kruipt achter het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 12:36

Wie heeft er voor mij misschien tips?

Ik heb een jong paard.
Ze is heel braaf enzo alleen zodra ik buiging naar beneden ga vragen kruipt ze heel snel achter het bit.
Ik heb dus geen contact meer met haar.
Dan zou je zeggen laat je teugels losser en meer drijven maar zodra ik meer drijf kruipt ze eigenlijk alleen maar dieper.

Ik vraag opzich weinig met mijn handen, want ze moet vanuit mijn benen naar beneden gaan dus voorwaart neerwaarts.

Heb je misschien tips laat het even weten misschien heb ik er wat aan.

klomp

Re: [RT] Mijn paard kruipt achter het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:48

je hoeft je teugels niet los te laten ofzo...je zult het toch vanachter beter voorelkaar moeten zien te krijgen. dus veel voorwaarts en zorgen dat de achterhand onder de massa treed. zorg dat er dus meer gewicht op de achterhand wordt geplaats waardoor hij meer gaat zitten zeg maar. je zorgt dus dat het paard een soort bergopwaarts loopt.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 12:54

Het basistempo ietsje hoger leggen. Niet de teugels los laten en al helemaal niet denken voorwaarts neerwaats, aan de teugel of wat dan ook. Een jong paard moet een lichte aanleuning nemen en verder niets.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:07

Lekker voorwaarts rijden. Probeer haar iedere keer weer op te drijven als ze zo diep komt. Waarschijnlijk zal ze snel doorhebben hoe het spelletje werkt en het niet meer doen.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 15:44

ja ik zou ook lekker voorwaarts rijden
maar ook tempowisselingen er tussen maken
zodat ze wel in de hand moet komen

en zoek een goede instructrise die je verder kan helpen met je jonge paardje

veel succes verder

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:35

Neem alleen je teugels in de hand zonder er druk op uit te oefenen,vraag verder niets alleen dat direct op je zit en kuit reageert bij het terugkomen en voorwaarts gaan ze zal wat meer impuls nodig hebben Bloos

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:21

POLLO schreef:
Neem alleen je teugels in de hand zonder er druk op uit te oefenen,vraag verder niets alleen dat direct op je zit en kuit reageert bij het terugkomen en voorwaarts gaan ze zal wat meer impuls nodig hebben Bloos

Meer impuls????????
Wat bedoelt U met meer impuls. Dit moet U uitleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij willen graag uitleg en niet stomme opmerkingen maar uitleg!!!!!!!!!!!!!
Ik begrijp helemaal niet wat U hier bedoeld. Wat is dan impuls????
Als het paard direkt op mijn kuit en zit reageerd????????????

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:30

venneke schreef:
Wie heeft er voor mij misschien tips?

Ik heb een jong paard.
Ze is heel braaf enzo alleen zodra ik buiging naar beneden ga vragen kruipt ze heel snel achter het bit.
Ik heb dus geen contact meer met haar.
Dan zou je zeggen laat je teugels losser en meer drijven maar zodra ik meer drijf kruipt ze eigenlijk alleen maar dieper.

Ik vraag opzich weinig met mijn handen, want ze moet vanuit mijn benen naar beneden gaan dus voorwaart neerwaarts.

Heb je misschien tips laat het even weten misschien heb ik er wat aan.

vraag haar helemaal niet naar beneden. zorg eerst dat ze in balans kan lopen en ontspannen rond durft te gaan met een ruiter op haar rug. dit alles met een contactteugel. en neem les, een goede instructeur kan je hier verder in begeleiden. maar voor nu: vraag niet of je paard naar beneden wil met het hoofd!

succes!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:49

Professor schreef:
POLLO schreef:

Meer impuls????????
Wat bedoelt U met meer impuls. Dit moet U uitleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wij willen graag uitleg en niet stomme opmerkingen maar uitleg!!!!!!!!!!!!!
Ik begrijp helemaal niet wat U hier bedoeld. Wat is dan impuls????
Als het paard direkt op mijn kuit en zit reageerd????????????

Ik dacht dat je dat zo goed wist Knipoog
Niet zo overdreven doen zeg...en u met een hoofdletter doen we alleen naar God he Tong uitsteken

Maar idd voorwaarts rijden, beetje schakelen en niet teveel met je handen klooien. Iig niet naar beneden vragen want dan gaan ze snel op de hand hangen. De houding is nu van een iets minder belang als ze maar lekker voorwaarts gaan en blijven en dan gaan ze meer in balans lopen en word de houding vanzelf beter.

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 08:34

impuls betekend gewoon dat ze sterker zijn /worden in het achterbeen.ze moet haar benen onder haar lichaam plaatsen en niet laten sloffen wat een paard vanuit zichzelf doen.als je paard aan de achterhand niet voor elkaar is loopt ze op de voorhand en verschuilt ze zich achter het bit.meer impuls zien te krijgen dus...........

succes

groetjes nathalie

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 14:19

Belangrijk is om het gebit na te laten kijken.
Mijn ruin kroop ook steeds achter de teugel,paardentandarts geweest,twee hengstentandjes eruit en nu durft ie de hand weer op te zoeken.
Deed gewoon zeer,dat bitje in zijn mond.

Groet Dagmach