Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kafue schreef:Gelieve iets beter je probleem uitleggen want ik begrijp er geen snars van!
Sjonniej schreef:Nee zonder neusriem kan dat echt niet
En eigenlijk moet je ook nog vreselijk hard trekken aan de teugels en misschien is een hulpteugeltje ook wel een goede oplossing 
Bienotje schreef:Ik denk niet dat het probleem volledig bij het ontbreken van de neusriem ligt, maar met je eigen woorden:
Als jij beweert dat ie met neusriem wel na kan geven en zonder totaal maar niet dan lijkt de oplossing toch redelijk simpel.......Weer een neusriem eraan doen!
Al wel eens over nagedacht dat het misschien in de ontspanning zit? Aangezien je zegt dat het een erg druk paard is, denk ik dat je gewoon nog even door moet oefenen. Echt niet dat je na een keer oefenen in een les een paard aan de teugel kunt rijden. Met meer impuls (en dat betekent niet zozeer harder) zal ze hoogstwaarschijlijk uit zichzelf wel wat zakken. Maar ja, dit kost gewoon tijd.
Zou het misschien ook een beetje aan jou kunnen liggen? Aangezien je zegt dat je met een andere pony ook op dit zelfde onderwerp spaak loopt? Geen schande hoor, echt niet. Maar oefening baart kunst en daar heb je geduld (en veel lessen) voor nodig.
P.s. misschien helpt het als je gewoon zelf je spulletjes in orde probeert te maken ipv het afschuiven op anderen? Het laten maken van een neusriem bij bv schoenmaker laten stikken of iets dergelijks is toch kleine moeite??

runningkawa schreef:Een pony of paard is idem
Lees maar wat tact schrijft en uitlegt
en zal ik eens gemeen zijn, ja het ligt aan jou, wat geen schande is, maar zo verdedig je jezelf wel. Maar waarvoor? Voor wie?
We zijn toch allemaal bij het begin begonnen?
je denkt namelijk alleen maar aan de voorkant (zoals zovele)
en daar moet je net niet zijn.
Het komt geheel vanuit ontspanning en een paard dat meteen op je been hulpen reageerd.
Met je handen doe je vrijwel niets.
pas als je dat doorhebt, komt het wel goed en zal het je gaan lukken op paarden en pony's
Zelfs op een simpel stalhalster.
Want bit en neusriem mogen hier niets mee te maken hebben.
(al denken vele dat helaas wel, maar ook die moeten dan nog ff wat langer gaan oefenen)
En aangezien de zoekfuncties het weer doen
Moddieees, dit is deze week al de 1001e keer een aan de teugel topic!!