Ook springt ze als ik in de bocht aan wil springen of te vroeg of te laat aan, op de volte heeft ook niet veel nut..
kan iemand mij hier pleaz meej helpen???
Alvast bedankt!! kizzies eefske.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ook springt ze als ik in de bocht aan wil springen of te vroeg of te laat aan, op de volte heeft ook niet veel nut..
kan iemand mij hier pleaz meej helpen???
Ohja met springen moet je na de sprong niet te hard in het zadel ploffen 1 gallop sprong ff een beetje verlichtend zitten (wat n woord...) dat hielp bij lilahtje ook heel goed duzzzz
Nog iemand die mij tips durft te geven?
kuzzje eef
Maar meet tips zijn altijd welkom!!
kiss Eva 
liefling schreef:heey, jou probleem had ik ook met paard een jaar geleden.
wat ik denk. is dat je dan misschien te gespannen zit , en te gespannen bent in hand , waardoor je je schouders en je handen blokkkeerd. daardoor gaat je pony harder. dit is moeilijk hoor om te gaan ontspannen omdat je wil dat je pony niet hard gaat en je wil dat hij terug komt als je dat wil. je enigste opty is proberen toch te ontspannen , rustig zit zitten . schouders boven je bekken. en nageefelijk zijn in je hand. niet naar voren gaan zitten want geef je de pony de kans om weer harder te gaan. en blijf maar op de volte , zodra jij dan voelt . dat hij onder controle is dan ga je stuke recht uit , wanneer hij weer harder gaat ga je weer op de volte.
tip : als je wil ontspannen , zeg dat in jezelf . ontspan , ontspan . dat help want dan ga je er aan denken dat je moet ontspannen waarna je dat ook gaat doen. probeer ook met je zit onstpannen te zitten en je bene rustig eraante late liggenl. en mee gaan in de beweging vanje pony.
en als je pony het goed doet kein stukje moet je zegge dat hij braaf is . en dan terug na draf even wat anders doen , en weer aangaloppeeren zo paar keer proberen in een uur. als het even niet goed gaat zorg je dat hij een paar passen rustig doet . en dan draf . ik hoop dat dit lukt voor je.
bij mij is het wel gelukt gaat nu super goed.
laat even vanje horen oke . kuszz mij . wens je succes. hoop echt dat het lukt:D![]()
![]()
Alleen als ik een heele kleine volte maakt, dan wil ze in draf overgaan, maar eigenlijk kan ze volgens mij gewoon niet zo langzaam galopperen. Want of ze gaat heel hard, of ze draaft en eigenlijk nooit er tussen in.... >;)
Alvast thanx.. kuzz Eva.. 
) en laat hem maar eens uitvinden dat het helemaal niet zo gaaf is om hard te crossen. Na een tijdje komt hij er vanzelf achter dat hij maar beter zijn energie kan sparen door rustiger te galopperen. En pas als hij uiteindelijk zoiets heeft van "kunnen we nu alsjeblieft stoppen?" laat je hem nog een rondje afmaken en neem je hem terug. Geef hem een lange stappauze en probeer het dan opnieuw.