galop en middendraf vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manon

galop en middendraf vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-02 18:02

Sevin's rechtergalop is behoorlijk bout als je het vergelijkt met de linkergalop. Op links loopt hij mooi aan de teugel en rond, maar op rechts verdomt hij het gewoon, hij valt naar binnen, pakt het bit vast etc. Er is niet iets met zijn tanden ofzo, want in draf loopt hij wel aan de teugel en netjes rond. Wie weet hier een tip op?

Ook over de middendraf heb ik nog een vraagje. Wat is dat nou precies? Als Sevin middendraf doet, wordt het bijna uitgestrekte draf, is dat erg, of komt het ongeveer op hetzelfde neer?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 18:43

Is het alleen bij de galop ? of altijd dat ie vast pakt rechts, want als ie echt vast zit is dat ook in de andere gangen.

GAB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 20:22

Net als de mens heeft het paard een goede en een slechte kant (de meeste mensen schrijven bijvoorbeeld rechts). Hij is gewoon een beetje stijf op de rechterhand. Lekker blijven oefenen op die hand, lekker losrijden. Voor het naar binnen vallen met z'n kont kan je eens gaan rijden op de binnenhoefslag, goed begrenzen met je buitenkant. Zal ie vast moeilijk vinden, maar hij moet wel recht blijven lopen en zo ook in voltes en zo. Veel succes

blieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 13:51

Als je nou in die galop zit en iets meer been geeft op de lange zijde en dat opvangt op de korte zijde en de juiste stelling hebt zal het misschien wel lukken. Je moet zelf natuurlijk wel recht blijven zitten en dat naar binnen vallen met je binnenbeen tegenhouden. Ik zou wel lekker veel voltes rijden. Dit doen ze meestal met wat jongere paarden die nog een beetje hun balans moeten vinden en door een iets hoger tempo lukt dat.Ik denk dat dit dier gewoon een beetje vast zit in die gang.