hand ontspannen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole_

hand ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:32

ik vind het heel moeilijk om mijn handte ontspannen

ik heb een verzorg pony waar ik op rij en zij is best sterk
en als ik dan me hand wil ontspannen dan gaat zij alleen maar sneller lopen
dus ik weet dan niet wat ik moet doen
ik heb in een paar topics als gelezen van ja je moet prive les nemen maar ik heb daar nou niet echt het geld voor dus als jullie me nou eens zouden kunnen helpen

alvast bedankt

Nicole_

Re: hand ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 09:33

o oliebol volgens mij hoort dit bij rijtechniseproblemen Bloos

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 11:42

hahaha idd,
ik weet niet wat je dan kunt doen Frusty ... sorry

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 14:46

oke maakt niks uit hoor
is er me eschien iemand anders die me ken helpen Lachen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 15:54

Als je je hand ontspand gaat hij sneller lopen??

Hoe ontspan jij je hand dan Verward

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:55

Monster schreef:
Als je je hand ontspand gaat hij sneller lopen??

Hoe ontspan jij je hand dan Verward

nou kijk het was niet alleen dat maar ik pak mijn teugels korter omdat ze zo hard gaat en in me topic zijden ze van ja je moet je teugels langer laten dus ik probeerde dat een paar keer maar als ik me teugels langer laat dan gaat zij sneller lopen en dan maak ik me hand weer sterker om haar tegen te houden
dus ik vroeg me af of jullie wisten hoe ik dat moet doen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:16

Volgens mij heeft zij het idee, teugels langer=sneller.

probeer eens de teugels b.v steeds een centimeter langer te maken, en hou haar met je zit tegen,

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:24

oke ik zal het proberen
bedankt Kusje

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:28

Graag gedaan, laat je me horen hoe het afliep ??

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:29

ja is goed hoor Lachen

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:49

een meisje bij mij op de ponyclub had dat ook ze was altijd een beetje bang en zette dan haar hand vast. als ze dan weer ontspande ging haar pony harder lopen. en dat was ook gewoon zo van yes ik heb eindelijk ruimte en geen getrek meer in mn mond. dan spande het meisje haar handen weer aan. ik ben er toen een paar keer op gegaan en heb hem met een vrij lange teugel gereden na een tijdje onspande de pony zich en ging hij langzamer lopen.

mijn tip is laat hem even harder lopen hij gaat zich na een tijdje ontspannen geloof me en vang hem op met je zit zoals monster al zei.
enne...veel succes

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:51

oke bedankt voor de tip
ik probeer het allebei uit Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:37

ik sluit me aan bij flip, mijn ervaringen zitten ook zo in elkaar!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 08:20

oke ik zal het allebei proberen Haha!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 09:19

Van PP naar RT

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:59

Ik zou het inderdaad in andere richting proberen laat maar lopen en dan even op pakken en als ie dan langzamer gaat weer los en idd met je zit kan je veel doen. Anders gewoon eerst effe lekker draven galoperen enzo en als ie ontspannen is nog eens proberen. En in iedergeval vertrouwen geven dus niet mar vast blijven houden. Of stil zetten als ie maar door blijft drammen. Maar dan wel als straf egwoon in een keer niet te lief zijn.

Dit zou mijn advies zijn.

Spirit

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 10:49

Flip schreef:
een meisje bij mij op de ponyclub had dat ook ze was altijd een beetje bang en zette dan haar hand vast. als ze dan weer ontspande ging haar pony harder lopen. en dat was ook gewoon zo van yes ik heb eindelijk ruimte en geen getrek meer in mn mond. dan spande het meisje haar handen weer aan. ik ben er toen een paar keer op gegaan en heb hem met een vrij lange teugel gereden na een tijdje onspande de pony zich en ging hij langzamer lopen.

mijn tip is laat hem even harder lopen hij gaat zich na een tijdje ontspannen geloof me en vang hem op met je zit zoals monster al zei.
enne...veel succes

ik heb het geprobeerd het ging al een stuk beter van de week ga ik weer op haar rijden en dan probeer ik het weer
harstikke bedankt Haha!

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 12:04

ga met lichtrijden niet te ver uit je zadel,probeer zo dicht mogelijk bij je zadel te blijven.en ga wat langzamer lichtrijden.
teugels iets langer niet de hele tijd spanning houden,je kan ook b.v om de twee sec even in teugels knijpen(niet trekken),los ,knijp,los,knijp.

suc6

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 22:18

Meestal zit het gewoon tussen je oren; dat je paard harder gaat als je je hand losdoet. Nu kan ik door mijn spieren geen constante spanning houden, dus is dit voor mij totaal geen probleem, maar ik snap wat je bedoelt. Je moet gewoon constant je handen even ontspannen, ik weet niet of je op je binnenhand meer druk hebt, als op je buitenhand, maar het helpt bij mij in ieder geval altijd wel, als ik mijn hand dan ff goed naar voren breng. Probeer maar eens om lekker los te zijn, want jennifer loopt nog iets te weinig over haar rug, ze moet echt wat meer ruimte van voor krijgen. Nageeflijkheid begint niet bij haar mond, dat begint bij haar rug.

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:47

bedankt voor je tip zal het gaan proberen Knipoog Lachen

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:44

achterover zitten en ietsjes aan die teugels zitten en als ze langzamer gaat moet je onspannen moet je gewoon de heletijd zo doorgaan .. merkt je paard/pony zelf wel dat als ze langzamer gaat dat jij niet in d'r mond zit en het voor haar fijner dan is .. en gewoon veel figuren rijden en als ze echt hard gaat volte maken ...
en indd moet je niet te veel druk hebben op de binnen hand ..
gewoon de heletijd besig houden (kleine figuren) enz heeft ze ook niet echt de kans om zo hard te gaan ..
veel suc6

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:51

ik ree ook een in de les op een pony en die wou alleeen maar rennen .. toen zei de gene die les heeft van laat haar maar hard gaan .. na een paar rondjes werd ze moe en wou de pony ook stoppen maar toen moest ze door.. en na 3 rondjes erna ben ik rustig gaan rijden nou doet ze dat gewoon bijna niet meer.. dan heeft die pony ook zovan ja .. word ik zo weer moe maar moet je niet telkens doen want dan krijgt ze die energie en dan ben je nog langer bezig

Miej_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:13

Ik heb ook een pony die in het begin heeeel erg hard ging. Ze was heel erg gevoelig in de mond, en als ik mijn hand maar een beetje ontspande dacht ze, nu kan ik weg... Nu doet ze dat niet meer:) Ze probeerd het nog wel eens, maar wat ik dan doe is heel veel praten. Maakt niet uit wat je zegt, als het maar op een hele ontspannen rustige manier is, wat ik altijd zeg is easy, Klinkt heel stom, maar ze reageerd er erg goed op. Wat ook erg goed helpt is heel langzaam licht rijden, jezelf zwaar maken. Je gaat dan zegmaar een beetje tegen het ritme van het paard in, maar na een of twee passen zul je merken dat je pony zich aan jouw gaat aanpassen en langzamer gaat lopen...

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:06

gaat het nu al wat beter na al die tips ?

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 07:32

nou het was voor een pony die ik ree maar die rij ik nu niet meer
ik heb nu weer het probleem ik beweeg heel erg met me rechter hand ik kan hem gewoon niet op de plaats houden en ik vind het ook vrij irritant voor mijn paardje waar ik op rij ..
Soms gaat het maar dan moet hij ook echt ontspannen zijn en hij is nogal kijkerig .. kan je me misschien helpen wat ik er aan kan doen..