Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Kafue schreef:Het overkruist aanspringen of overkruist in galop vallen is bijna altijd een ruiterfout.
Paradiso schreef:Kafue schreef:Het overkruist aanspringen of overkruist in galop vallen is bijna altijd een ruiterfout.
Hier wil ik even op reageren.
Mijn paard sprong op één hand altijd overkruisd aan. Hiermee bedoel ik : voor goed aanspringen en achter verkeerd en via een "hupje" achter overspringen.
Omdat dit alleen maar op één hand was heb ik de fysio laten komen.
Er zat een irritatie cq begin vd onsteking in zijn rug (net achter zijn schouderbladen). Na een behandeling en even rust en veel longeren mocht ik weer rijden.
Nu springt hij altijd goed aan op beide handen. Waar ik het ook vraag in de bak.
Mijn fysio vertelde dat veel mensen ervan uit gaan dat het een ruiterfout is en dat ze zo heel vaak hun paard alleen maar meer "kapot" rijden.
Dus bij deze een tip voor de TS : misschien de fysio eens laten komen?
|Siegje schreef:Ohja.. Als ik hem aan de longe of vrij in de bak heb dan galoppeerd ie soms goed en soms overkruist...iets minder vaak overkruist als tijdens het rijden..