op, na, of voor de letter rijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

op, na, of voor de letter rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:50

ik heb over een tijdje een wedstrijd, mijn vraagje was waneer moet je nou presies afwenden? als je zelf bij de letter bent?
volgens mij was het als je pony met zijn schouder bij de letter was maar dat weet ik niet zekker Nagelbijten / Gniffelen

Kafue

Re: op, na, of voor de letter rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 21:53

Drie passen ervoor zeker al voorbereiden, twee passen ervoor wending inzetten en bij het van hand verander zorgen dat de achterhand in de wending zeker ter hoogte van bordje weer op de zijde komt.
voor het van hand veranderen bij de letter en net ervoor weer op de hoefslag komen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 22:02

oke bedankt!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:39

Als je af moet wenden bij de A, dan moet je zorgen dat als je recht rijdt dat je dan op de AC lijn zit..snap je het nog een beetje? Dus als je pas bij de A af gaat wenden, dan kom je nooit op de AC lijn uit, maar ernaast. Dus thuis proberen hoe snel jouw pony afwendt op jouw hulpen...dan kan je pas goed zeggen wanneer je moet beginnen met afwenden.

Let er dan wel op dat als je afwendt dat je dan op de lijn moet zitten he, en niet eerst nog corrigeren.

Bij het van hand veranderen moet je van de hoefslag afgaan als jouw knie bij de letter is!

Veel succes met je eerste wedstrijd!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 08:52

oke bedankt.

bacardie wend best wel snel bij a x binnenkomen. en dan loopt ze ook recht naar de C. ik ga maandag weer even met dr aan de slag dan zal ik jullie tips allemaal is uit proberen Knipoog

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:16

Het is afhankelijk van wat voor figuur je wil gaan rijden. Wanneer je recht naar de overkant wil, wend je voor de letter, zodat je op de lijn van de letter komt, zoals hiervoor al beschreven voor de AClijn. Dit geld dus ook als je van H naar M, van E naar B of van K naar F (of andersom) wil.

Ga je een figuur rijden, zoals 'n volte, een gebroken lijn, of van hand veranderen, dan moet je wenden als jou lichaam bij de letter is. Dat is "het midden" van 't paard, omdat het zwaartepunt als midden wordt beschouwd (als je 'm daaraan zou optillen, zou 't paard in evenwicht zijn).

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:26

Wij moeten van onze instuctrice precíes op de letter rijden.
Succes met je wedstrijd!