teveel anticiperen op de sprong

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manowar

teveel anticiperen op de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 10:30

Hallo mensen,

zoals de titel al zegt: ik anticipeer teveel op de sprong. Ik heb de neiging de passen te veel te bepalen en al uit het zadel te komen voordat het paard heeft afgezet. Kontje wip en handjes naar voren. Ikzelf heb er geen problemen mee, paard zeker niet, maar mijn instructeur ziet het toch liever anders. En inderdaad: als het paard toch nog onverwacht een extra galopsprong ertussen zet, ziet het er wel raar uit.

Probleem is dat als ik langer probeer te zitten ik de indruk heb dat ik teveel druk geef in de teugels. Mijn instructeur vindt het er echter veel beter uitzien.

Iemand commentaar of tips?

Biepje

Re: teveel anticiperen op de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:02

ik zou rijtechnische lijnen beginnen rijden. bijvoorbeeld in de slangevolte een sprong nemen, zo moet je langer op je dressuur letten en let je minder op de sprong zodat je pas een paar passen voor de sprong eigenlijk je focust op het springen.

Kimpjeuh

Re: teveel anticiperen op de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:23

Biepje schreef:
ik zou rijtechnische lijnen beginnen rijden. bijvoorbeeld in de slangevolte een sprong nemen, zo moet je langer op je dressuur letten en let je minder op de sprong zodat je pas een paar passen voor de sprong eigenlijk je focust op het springen.

geen slecht idee maar je moet gewoon nadenken en achteruitzitten tot je lesgever bv jah zegt en dan pas naar voor gaan je moet oefenen en nadenken op je paard