Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
(en stel dat het niet goed gaat, dan moet je misschien maar besluiten dat 'buiten rijden' niet past bij dit paard. Als hij plezier heeft in springen dan is daar wellicht een carriere voor hem weg gelegd). 
. Als je met een groep van 7 bent ben je dan niet direct vooraan als hij opspeelt, maar mocht hij per abuis 180 graden omdraaien of alleen nog achteruit willen dan zijn er nog voldoende paarden achter om die plannen te verijdelen
.
. Ik heb zelf graag een martingaal bij buitenritten, maar aangezien je al met dubbele teugel rijdt denk ik dat een martingaal dan wellicht wat in de knoop komt.
.
(desnoods hou ik enige tijd die binnenteugel gewoon vast. Ik weet het, ook rijtechnisch niet helemaal correct).

.
Een groep mensen die voor ons is gaan buitenrijden had doorgegeven dat het te gevaarlijk was. Door de dooi van gisteren en de vrieskou van vandaag was het hele bos veranderd in een glijbaan: vier paarden lelijk onderuit gegaan (schijnbaar op een brug). Mijn instructeur heeft dus op die basis de hele zaak afgeblazen.
.
. Beter niet gaan dan met paard en al onderuit.
. Leuk hoor
. Dan is er dus wel duidelijk een 'klik' tussen jullie
.
. Ik heb zelf ook dat ik 'bos' enger vind dan 'open vlakte' (dat komt doordat ik vnl op het strand rij
).
.
erg happy en je kan alles aan 
).
).
. Weer een stapje vooruit.
.
.