Diep in galop ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Diep in galop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 18:11

Min (verzorg)paardje (Tinker), wil zodra ik in galop aanspring gelijk met zijn neusje naar zijn borst. Ik weet niet precies hoe ik dit kan oplossen. Been en beetje vrij geven van voren heeft geen nut.

Iemand tips ?

capopjekop

Re: Diep in galop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:20

Ik ken dat. Wat ik deed als ze veelste diep liep, was haar goed naar voren rijden en dan meteen weer terug rijden. Mijn pony was toen nog jong en snapte de halve ophouding nog niet.
Als ze het nu doet, drijf ik haar ook goed voorwaarts en maak ik een halve ophouding dat ze niet gaat racen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:23

dit is een teken dat zn achterhand niet genoeg is ontwikkeld.. Die kan je sterker maken met oefeningen als balkjes lopen, in mul zand rijden, bergjes rijden, veel overgangen rijden, longeren met pessao ed.

Wat je moet doen is heel vaak aanspringen en enkel aanspringen als die met zn hoofd in de lucht zit.. hoe meer sterren die ziet hoe beter.. als je voelt dat die steeds meer gaat zakken neem je hem terug in draf tot die weer met zn hoofd omhoog komt en dan zet je hem opnieuw aan.. Hij zal zitten als een kameel maar wel sterker worden.. dit bouw je wee rheel langzaam af naar telkens iets lager tot die op of voor die LL blijft

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 10:56

M3isSi3j schreef:
dit is een teken dat zn achterhand niet genoeg is ontwikkeld.. Die kan je sterker maken met oefeningen als balkjes lopen, in mul zand rijden, bergjes rijden, veel overgangen rijden, longeren met pessao ed.

Wat je moet doen is heel vaak aanspringen en enkel aanspringen als die met zn hoofd in de lucht zit.. hoe meer sterren die ziet hoe beter.. als je voelt dat die steeds meer gaat zakken neem je hem terug in draf tot die weer met zn hoofd omhoog komt en dan zet je hem opnieuw aan.. Hij zal zitten als een kameel maar wel sterker worden.. dit bouw je wee rheel langzaam af naar telkens iets lager tot die op of voor die LL blijft

Dankje Lachen Balkjes lopen doe ik zowieso al Lachen Ik spring elke vrijdag met hem Haha! Echt bedankt voor de tip! En ik ga er gelijk aan werken zodra ik weer mag rijden Haha! (heb blessure)