Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Djammie schreef:Maar een nadeel lijkt me dat hij dan ook al heel snel heel erg op de voorhand gaat lopen....

Idra schreef:
De bedoeling is namelijk dat je paard op zijn eigen benen, in een constant tempo over zijn rug loopt, met de continue drang om je hand naar voren te volgen.

Djammie schreef:Heb je miss een idee hoe ik kan controleren of hij genoeg op de achterhand loopt?
En eventueel dit kan verbeteren?
Zit dit in het rijden van zo veel mogelijk overgangen?
Kafue schreef:Voorwaarts Neerwaarts in de zin van de teugels uit de hand laten kauwen of in de zin van de Anky methode?
Bets schreef:Als paard op goede manier rechtgericht word en door middel van juiste drang naar voren gereden word, zal paard in gelijkmatige aanleuning terecht komen en de hand en bit op te gaan zoeken en kan paard naar voorwaartse neerwaartse lijn gereden worden. paar zal alleen op voorhand vallen als de drang naar voren niet in orde zal zijn. Paard moet altijd actief zijn en ruiter moet het idee hebben dat paard ten alle tijden van achteren duwt/stuwt zeg maar. Dan alleen kan paard de buikspieren aantrekken en de rug ontspannen. Op moment dat paard ontspant zal je hem naar de voorwaartse neerwaartse lijn kunnen rijden.
Bets schreef:Nog een klein detail, niet alleen paard moet rechtgericht worden en in balans lopen, maar natuurlijk ook de ruiter moet in balans zitten, want anders kan paard alsnog NIET ontspannen en zal deze ook niet naar een juiste manier van voorwaartse neerwaartse lijn kunnen gaan.
We liggen wel goed op 1 lijn is het niet??? *o/* Kaja schreef:Kafue schreef:Voorwaarts Neerwaarts in de zin van de teugels uit de hand laten kauwen of in de zin van de Anky methode?
Pfffffff......
!) Kaja schreef:@ Klomp: Ja wat is dat nou weer voor b*llshit zeg..??
Jou commentaar is doeltreffend zeg!
@ Bets: You go girl!! We liggen zeker weer op een lijn! (Gelukkig!)
Bets schreef:Nou ik heb altijd geleerd dat paard van achteren uit moet duwen en stuwen, ook al kun je werken naar voorwaartse neerwaartse tendens. Ik trek mijn paard echt niet naar beneden, ik rij op klassieke wijze en heb er veel baat bij. Als mijn paard niet kan ontspannen in de rug, zal hij ook echt niet in voorwaartse neerwaartse tendens lopen en dus meer gewicht van voren ook hebben en misschien niet voldoende recht zijn. Dus het hangt van verschillende zaken af.