Mijn vriendin heeft een pony (is 5 jaar). Soms is er 3 weken niks aan de hand, maar af en toe heeft de pony van die weken, dat ze echt bijna niet de berijden is. Dan gaat de pony bokkend door de bak heen, en dan niet zomaar bokjes, maar echt gemene bokken, om je eraf te krijgen.
Zelf is ze er al best bang van, dus laat ze er een gevorderd iemand op rijden, die zelf ook jonge paarden in rijd, en wel wat ervaring heeft. Die valt zelf ook elke keer van de pony af.
Bij mij komt dit over als pijn, maar het klinkt zo raar omdat het ineens een week tussendoor is.
Longeren kan alleen als ze samen met iemand is, want de pony valt haar gewoon aan. Tegen haar aan stijgeren enzo.
Ik vind persoonlijk ook dat mijn vriendin haar niet genoeg beweging geeft, als de pony een beetje wild is, dan zet ze m gelijk terug op stal. Ook heeft de pony hoefkatrol (gehad?) en ze berijd haar ook niet iedere dag. Dan is het begrijpelijk als ze een beetje druk is. Maar ze is echt extreem (qua bokken en stijgeren, echt gemeen)
Wat zou dit kunnen zijn?
(Het meisje zit nu al te denken om de pony te verkopen, want dit schiet zo niet op
)