probleempjuh kan iemand helpen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoNeTtE

probleempjuh kan iemand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:34

Hallo mensen,
ik heb een probleempje,
mijn paard trekt haar mond open of meer haar bovenlip,
tijdens het rijden. vooral als ik een ophouding maak (wat ik heel rustig doe, net als je een spons uitknijpt) ik heb er sins een weekje een dubbelgebroken bit inzitten in plaats van een gewone trens, en ik heb haar neusriempjes wat srakker gemaakt. weet iemand wat ik nu nog kan doen want ze doet het wel wat minder na het verwisselen van het bit, maar ze trekt toch nog haar mond of haar bovenlip omhoog. ik weet t nu echt niet meer, zo het bit nog niet goed zijn of jah ik weet het niet.

alvast bedankt.
cheyen

Naranga

Re: probleempjuh kan iemand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:31

Heb je er verder last van? Maakt ze zich sterk of doet ze iets, afgezien van haar lip optrekken? (kauwen/knarsen oid)
Soms is er gewoon niet veel aan te doen, het is alleen niet zo'n mooi gezicht en er zijn dan altijd mensen die denken dat je hard in je hand bent, ook al ben je dat misschien niet...

bijoulau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:12

als ze alleen haar lip optrekt tijdens de overgang terug en voor de rest tijdens het rijden niet. kan het zijn dat ze niet over de rug blijft tijdens de overgang. Ze kan zich iets in de voorhand gooien en daardoor de lip optrekken, het is toch een vorm van spanning tijdens de overgang.

Hoe sterker ze zal worden in de achterhand hoe meer ze van de voorhand af zal komen.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 16:17

nee ze doet het echt heel de tijd door, maar als ik wil halthouden dan al helemaal dan gooit ze ook haar kop omhoog en van galop terug naar draf is ook een ramp. misschien een teken van niet willen? ik weet het niet, nog meer tips? Verdrietig

Djammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:23

Probeer haar wat meer van achteruit aan het werk te zetten, het klinkt idd een beetje alsof ze nog niet genoeg over de rug loopt.

Dus meer kracht uit de achterhand laten lopen, en dan van daar uit gaan spelen met de hoofd/hals houding... laat deze veel wisselen, rijd haar een keer diep en rond, en keer wat hoger, een keer in "wedstrijdhouding" weer een beetje vwnw enz.

Alles om ervoor te zorgen dat ze met meer kracht uit de achterhand gaat lopen, en leert haar rug beter te gebruiken.

Longeren met een pessoa teugel kan ook veel helpen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:31

Heb je er weleens een tandarts naar laten kijken?
Het kan zijn dat doppen of haken heeft, of aan het wisselen is (weet niet hoe oud ze is?).
Sluit eerst lichamelijk ongemak uit.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:48

probeer eens een dikker bitje en doe de sperriem eens af of losser. dit werkt bij veel paarden. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:54

idd klomp
En leer een overgang op je zit te maken, want daar moet voor het aller grootste deel de overgang mee gemaakt worden, niet met de hand.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:55

runningkawa schreef:
idd klomp
En leer een overgang op je zit te maken, want daar moet voor het aller grootste deel de overgang mee gemaakt worden, niet met de hand.

dank je Bloos