mijn paard doet het ook. paarden doen het niet zomaar.... het is een soort staken het kan ook pijn zijn, mijn paard dr hoeven waren erg kort toen heb ik er na een jaar lopen klooien langs de weg en een ongeluk onder ijzers gezet... en het is minder geworden ze probeert het wel soms en als het me te eng word spring ik er vanaf maar het is meestal doorzetten... het is een heel lastig probleem omdat je zo niet optimaal alles met je paardje kunt doen... wat het ook kan zijn is dat je paard vitamine te kort komt daardoor issie erg stijf en heeft ie last van spierpijn en willie zeker niet van stal, maar wat het ook kan zijn is dat jouw paard te kort vertrouwen in jouw heeft
langs de weg staan heel veel enge dingen, jij vind het hele normale dingen maar jouw paard niet als je je paard er telkens met de zweep er op doordringt dat ie moet doorlopen bij een eng voorwerp verminderd het vertrouwen... probeer je paard rustig toe te spreken en stap er anders vanaf en ga er naast lopen meestal durven ze dan wel. ik wil hier niet mee zeggen dat het zo bij je gaat maar het is maar een voorbeeld.. suc6 ermee