Terug Naar Huis Rennen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Okkilover

Terug Naar Huis Rennen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:07

Hoi Mense..mijn 9 jarige kwpn merrie wil egt NIET van huis af... Huilen als ik met haar een buitenrit probeer te make..trekt ze me om,,en rent ze helemaal terug naar huis..ze is ZOO sterk...ik snap niet waarom ze niet van huis af wil Verward ? Ik hoop egt dat iemand mij kan helpen...
xxx Anne

karton

Re: Terug Naar Huis Rennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:36

Staan er meer paarden bij je op stal? Anders zou ik niet alleen van huis af rijden, maar met meerdere. Dan voelt je paard zich misschien niet alleen..

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:39

de pony van me neefje had dit ook.
bij hun hielp het inderdaad heel erg om samen met iemand naar buiten te gaan. in eerste instantie gewoon samen en als dat goed gaat steeds iets meer afstand, tot ze weer alleen konden.
misschien kan je dat es proberen?

Claudia_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:01

Dit is niet zo groot probleem wel voor jowu natuurlijk! Maar dit heb ik zelf ook gehad ik heb het bit een gaatje hoger gedaan of als het bij jowu niet werkt mogen er 2 gaatjes omhoog. Maar in iedergeval als het niet werkt dan moet je over gaan op een ander bit dat toch iets scherper is !!!. dit helpt zeer zeker goed! Vork Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:04

Ik zie een ander (scherper) bit niet als oplossing. Ik zie meer in de oplossingen hierboven. Ik kende een pony die was als ie alleen moest ook een etter, steiger omdraaien enz. Zogauw zijn maatje erbij was, was ie een poepert. Dus ik zou ook proberen om eerst samen te gaan en dat steeds meer afbouwen.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:36

Een scherper bit is hier inderdaad niet de oplossing denk ik. Het is namelijk niet dat hij buiten niet te houden is (toch?) maar pas als hij zoiets heeft dat hij alleen van zijn vertrouwde stalletje af moet, dat hij dan gauw terug wil. Waarschijnlijk toch iets van angst om alleen verder naar vreemd gebied te gaan. Wat ik al eerder zei, gewoon met z'n 2en proberen, is gezelliger, en voelt voor je paard wat vertrouwder aan!

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:25

Dat lijkt op een steegs paard. Probeer het eens samen met een ander paard erbij, waarmee je paard het goed kan vinden. Als je het niet snel oplost, kan het een groot probleem worden. (ook bij verkoop heeft dit konsekwenties).

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:44

ik heb het ook emt mijn pony maar dit is juist gekomen doordat ze met andere paarden weg ging nu krijg ik er gewoon geen afstand meer tussen en nu steigert ze alle kanten op als der maatje maar 8 cm achter der is

romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:14

mijn paard doet het ook. paarden doen het niet zomaar.... het is een soort staken het kan ook pijn zijn, mijn paard dr hoeven waren erg kort toen heb ik er na een jaar lopen klooien langs de weg en een ongeluk onder ijzers gezet... en het is minder geworden ze probeert het wel soms en als het me te eng word spring ik er vanaf maar het is meestal doorzetten... het is een heel lastig probleem omdat je zo niet optimaal alles met je paardje kunt doen... wat het ook kan zijn is dat je paard vitamine te kort komt daardoor issie erg stijf en heeft ie last van spierpijn en willie zeker niet van stal, maar wat het ook kan zijn is dat jouw paard te kort vertrouwen in jouw heeft

langs de weg staan heel veel enge dingen, jij vind het hele normale dingen maar jouw paard niet als je je paard er telkens met de zweep er op doordringt dat ie moet doorlopen bij een eng voorwerp verminderd het vertrouwen... probeer je paard rustig toe te spreken en stap er anders vanaf en ga er naast lopen meestal durven ze dan wel. ik wil hier niet mee zeggen dat het zo bij je gaat maar het is maar een voorbeeld.. suc6 ermee

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:16

ik denk dat je paard verlatingsangst heeft, dit hebben wel meer paarden hoor!
Je moet idd niks aan het bit of zoiets dergelijks verandereen want daar ligt het niet aan!
Je kan ze ook eens streng toespreken, dan weet je gelijk of het aanstelleritus is of niet!
Je kan ook, zoals eerder gezegd, met een ander paard op stap gaan, kijken wat je paardje dan doet!
En heel consequent zijn!!!!
suc6!!!