Paard schudt enorm met haar hoofd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenl0ver

Paard schudt enorm met haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 21:12

Mijn paard schud ernorm met haar hoofd als ik ze aan de teugel rijd.
Iemand tips..?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 24-02-05 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

snowdon

Re: Hoop dat jullie iets weten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:29

Paardenl0ver schreef:
Iemand tips..?

rustigere handhouding...

ik heb het ook Bloos

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:38

paardentandarts laten kijken ????

bij mijn vriendin deed hij dat ook heel erg en heel veel met z`n hoofd naar boven ,en ze hebben de tandarts laten komen ,en het was echt nodig !! dat was de reden dat hij zo deed ??

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:20

Idd tandarts. Als een paard zonder aanleiding schudt en niet verbeterd door andere training of lang werk nodig heeft om er goed door heen te komen is het bijna altijd het gebit.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:04

Tandarts.
Handen van de ruiter rustiger en niet trekken,
Van achter naar voren rijden, niet teveel aan de voorkant prutsen.

verder zou je mischien je probleem iets precieser kunnen omschrijven

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:18

Inderdaad paardentandarts..... margreet_joy heeft hier ook ervaring mee, haar paard Joy deed het ook. Sinds de behandeling door de tandarts is het over.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 09:28

Eerst licht contact met de teugels hebben, stille handen en niet trekken!
Als ze dan nog schud mag de tandarts even komen. Haha!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:07

Ben het met jullie eens! Voor de rest had mijn pony dit ook in het begin. Ik heb het opgelost met veel vooruit rijden. Maar ze had het niet zo hevig als ik hier lees. Dus haal eerst maar een een tandarts erbij en daarna goede instructie?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:10

doet je paard het alleen als je je teugels aanneemt?? Heb nl ook wel eens gehoord van het headshaking syndroom, maar dan doen ze het vaak ook gewoon met lange teugel en soms op stal.

Anders kan het ook een kwestie van uitproberen zijn. Stille hand en niet te hard in de mond is erg belangrijk.

Dat advies van een tandarts ben ik het ook mee eens. Zou wel eens aan scherpe tanden kunnen liggen waar de tong tegenaan komt als je je teugels opneemt.

succes Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:04

Mijn pony deed dat eerst ook, als ik te veel met mijn teugels aan het klungelen was. Daarbij had ze wolfskiesjes, dus als ik te veel druk zetten drukte het tegen die kiezen aan. De tandarst heeft ze getrokken en ze heeft het nu niet meer gedaan.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:22

Wat versta je onder "aan de teugel"? Want als je net zo lang zaagt tot dat beest z'n nekkie in de krul heeft, kan hij ook je hand in 't zagen mee gaan volgen, dus heen en weer.

Maar voor 't gemak gaan we daar even niet vanuit, en dan zeg ik net als alle anderen: tijd voor de tandarts.

Als 't verzet is, rijdt je 'm niet goed (lees: niet) aan de teugel (maar in de krul). Dus als de tandarts is geweest, en hij heeft niets gevonden, is het misschien tijd voor (andere) instructie?

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 15:48

Zagen doe ik niet Bloos , Probeer ze met beetje druk naar beneden te drijven. Het schudden met haar hoofd doet ze van links naar rechts.
In de bak is het ook minder dan op buitenrit, hoewel het zoiezo verschilt per keer hoe erg het is.
Verder nog Bedankt voor jullie reacties

Lafayette

Re: Paard schudt enorm met haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 17:16

Paardenl0ver schreef:
Iemand tips..?

Hee

Het paard van mijn vriendin deed dat ook en heeft verschillende soorten bitten uitgeprobeerd en nu heeft ze een rubbere gebroken bustrens en hij doet niks meer met zijn hoofd omdat het gee nscherp bit is maar zacht in de mond. het is maar een tip

Kusj Claudia

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:54

Paardenl0ver schreef:
Zagen doe ik niet Bloos , Probeer ze met beetje druk naar beneden te drijven. Het schudden met haar hoofd doet ze van links naar rechts.
In de bak is het ook minder dan op buitenrit, hoewel het zoiezo verschilt per keer hoe erg het is.
Verder nog Bedankt voor jullie reacties

Op een buitenrit hoef je het paard niet aan de teugel of in de houding te rijden. Een buitenrit is voor het plezier en de ontspanning, juist dan lekker lang rijden en strekken en niet in de houding vragen.

In de bak tijdens het trainen is het in de houding rijden wel noodzakelijk wil je verder komen. Echter door te drijven met de benen en druk te geven bereik je dit niet helemaal.
Het is een combi van been, zit en het vriendelijke van achter naar voren rijden in de hand. De buitenteugel vraagt en ontspant en de binnenteugel vraagt de stelling. Drijven oke en de hand sluiten en afwachten tot het paard nageeft prima. Gaat het paard schudden met zijn hoofd terwijl jij hondert punten zeker weet dat je het goed doet dan denk ik aan de tanden.
Doet ze het tijdens een buitenrit dan moet je jezelf wel afvragen of een paard alle keren dat jij rijd in de houding moet lopen of dat hem de schoen daar mischien wringt. Een paard wil ook wel eens lekker vrij. Ik persoonlijk rijd geen enkel paard buiten in de houding die lopen allemaal lekker lang en ontspannen. Daar is mijn buitenrit voor even de zinnen op wat anders zetten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:01

Mijn pony doet het ook, is ook een headshaker.

Sinds een paar dagen weet ik dat zijn bekken scheef staan en zijn 1e wervel (direct achter zijn oren) ook scheef staat.

Hij had hierdoor chronische hoofdpijn.

Dit is met behulp van chiropractie rechtgezet. Ik heb er goede hoop op dat het helemaal goed komt!

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 08:40

Bedankt voor de tips !

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:16

Paardenl0ver schreef:
Zagen doe ik niet Bloos , Probeer ze met beetje druk naar beneden te drijven.

Euhm... Als er van voren te meer druk is dan vanachter wordt gecompenseerd, noem ik het zagen. Bovendien zou ze uit ontspanning aan de teugel moeten komen, niet door een sterke hand en 'n zweep op d'r kont.

De tandarts erbij halen is nooit slecht, maar je moet haar ook ontspannen proberen te krijgen. Zonder ontspanning kom je niet verder, dit in tegenstelling tot wat veel mensen lijken te denken: "in de krul kom je verder".

Heb je (goede) instructrice?

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:38

ik zou ook ff de tandarts om advies vragen, maar kijk ook even naar welk bit je hebt misschien te scherp?

x sjoukje x Bloos

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:41

tandarts, kijk of jij onrustig bent, en anders dierenarts, kan zijn dat ie last van zijn rug/nek heeft, zonneallergie kan rond deze tijd ook weer gaan opspelen.
en als je niks kan vinden, dan je training aanpassen, en alke keer als die schud naar voren eruit rijden, en weer doorvragen houden ze vanzelf kan ff duren een keer op.

Paardenl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:19

Bedankt voor de tips!