Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
heb er nog niet opgezeten (ze is net onder het zadel). Met longeren kan ze idd ook wel kleiner draven (ze blijft dan ook mooi rond), maar dat kost haar nu tuuk nog wel veel kracht.
Ze loopt mooi en makkelijk, de tijd zal het leren denk ik. Kafue schreef:Ik vind het wel een voordeel als dat paard goed in evenwicht loopt en zijn achterbeen en achterhand goed gebruikt.
De tijd zal leren of jij er ook goed mee overweg kunt.
Sommige paarden geven als extra op die grote draf nog hoog op en dat moet je wel uit kunnen zitten.
Maar een goede krachtige ruime draf is altijd beter dan die krabbelige drafjes die sommigen laten zien.
Mooi paardje overigens, maar van fotos kun je weinig zeggen
Sucses met inrijden
Zal eerder aan een wat vlakkere gang moeten wennen dus.
) Kimmy-is-mijn-schatje schreef:Ik denk dat je er t/m de m1 een voordeel aan hebt, want dan hoeft het paard niet gesloten te zijn, én de meeste jury's in de lagere klasses letten zo op dat mooie drafje dat ze vergeten om naar de rest te kijken.
Ach hij buigt niet zo mooi op de volte, maar hij loopt zo mooi!! een 7![]()
Maar vanaf de m2 zul je er wel wat meer problemen mee krijgen, want dan moet ie opeens verzamelen, en moet ie dus wel gaan dalen en buigen etc.. Dat zal denk ik nog wel een flink probleem gaan worden dan, maar als je vroeg genoeg begint met oefenen zal het vanzelf wel goed komen.
(Ik heb t probleem zelf ook gehad met die ruime gangen..)
daffodil schreef:Heeft helemaal niets met uitgestrekte draf te maken, sterker nog, die ruin van ons loopt heeel groot, maar strekken kan hij (nog) niet hoor!
), maar het schakelen is wel lastig. Met zijn ruime draf en grote, lange lijf is sluiten nog zwaar voor hem (en mij
).