Domi de peruaanse paso @ vrijspringen + filmpje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Domi de peruaanse paso @ vrijspringen + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 20:32

Vandaag heb ik Domi, de paso peruano, laten vrijspringen. Lachen

Let wel, ze heeft pas een paar keer gesprongen, en dat waren wat lage sprongetjes. En pas 1 x eerder (met mijn meer ervaren IJslander) vrijgesprongen, toen deed ze ook een paar kleine sprongetjes waarbij ze hem gewoon volgde. (ze zijn dikke maatjes) Ik vind het er zelf best goed uitzien als je je bedenkt dat ze nooit hoger als dat eerste sprongetje heeft gesprongen. Lachen Ze springt nog wat onwennig en komt niet altijd even goed uit. Omdat ik zelf geen expert ben, is opbouwend commentaar natuurlijk wel fijn. Ik weet dat ze geen topatleet is, maar ik was toch best trots op haar dat ze het zo goed oppikte en leuk vond. Lachen

Hier de foto's en verhaaltje:

Afbeelding
Ik had de hindernis in het midden gezet, maar ze ging er maar niet overheen. Clown Ze bleef netjes in een longeer-volte om me heen rennen, het leek op een gegeven moment net of ik aan het longeren was. Clown Toen toch maar halster omgedaan en eerst haar voor gegaan over de hindernis, toen aan de longe laten springen.

Afbeelding
Iets van 40 cm, aan de longe... Hier springt ze erg onwennig vind ik. Ze vond het ook allemaal nog een beetje raar.

Toen kreeg ze de lol te pakken... }> Lekker rennen, showen, neusgaten wijd open... *LOL* Ik hoefde eigenlijk bijna niks meer te doen. De baterijen van mijn digi waren eigenlijk op maar ik heb er gelukkig toch nog wat filmpjes uit weten te persen. Haha!

Afbeelding
ongeveer 70 cm. Ik vind haar hier al wat minder onwennig springen dan op de lagere hindernis...

Afbeelding
Deze sprong ze geloof ik uit stilstand. Clown

Afbeelding
En nog een keer...

Afbeelding
En de laatste keer. Lachen

Zeg maar wat jullie ervan vinden, wie weet steek ik er nog wat van op. Haha!

Hier het filmpje dat ik heb gemaakt (gemonteerd met movie maker):

http://dl03.rapidshare.de/files/669611/ ... ilmpje.wmv
Rechtsklikken, opslaan als, op je computer opslaan, en dan vanaf je computer bekijken. Lachen Het is een filmpje met o.a. wat springfilmpjes, en wat andere ren filmpjes etc. Lachen

Pikolino

Re: Domi de peruaanse paso @ vrijspringen + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:37

de 1e sprong was idd een beetje onwennig maar ze begint echt heel erg goed te springen Lachen
ik vind dat ze een hele goede techniek heeft, ze trekt haar voorbeentjes zo mooi in Kwijl

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:45

Ze begint idd hoe hoger hoe beter te springen(hoe langer hoe beter Knipoog ), filmpje lukt alleen niet bij mij Boos!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:52

leuke fotos zeg
domi is echt leuk Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:00

heeft er duidelijk lol in Haha!

techniek verbetert inderdaad per sprong, vooral voorbeen dan.

daar kan je zeker wat mee voortwerken op springwerk, voor wat sprongetjes toch Ja

sofie

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:03

echt heel leuk!
ik vind dat ie goed springt hoor! zo te zien heeft ze er echt lol in

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 07:16

Ziet er goed uit hoor! En ze vind het zelf ook helemaal geweldig "kijk baas, hoe goed ik ben" Tong uitsteken . Ze heeft er volgens mij echt heel veel plezier in...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 19:07

Haha, ja in het begin snapte ze het niet (ze bleef maar om mij heen rennen ipv over de hindernis, die ietsje buiten haar 'longeer volte' stond. Clown) maar toen ik haar eenmaal eentje was voorgegaan en een paar aan de longe vond ze het helemaal geweldig. Clown (eigenlijk vind ze de meeste dingen wel leuk, ze is ook erg gericht op leiderschap en wil het graag goed doen voor je; als je heel uitbundig 'goedzo' zegt staat ze te knikken alsof ze net een emmer appels en brood heeft gekregen. Clown)

Ik vind haar achterbenen er soms nog een beetje raar uitzien (beetje ongecontroleerd) maar voor de rest vind ik de laatste paar sprongetjes er wel goed uitzien... Ik denk dat ze ook af en toe nog wat onbenullig springt omdat ze het erg graag goed wil doen zoals ik hierboven al zei. Misschien dat ze daarom af en toe wat twijfelachtig springt?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:35

Ik wil niet ongeduldig doen... Bloos Maar ik wil erg graag commentaar van wat meer mensen op haar sprintechniek omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb... Dus zou het leuk vinden als er nog meer mensen wat zouden neerzetten hier? Lachen Sorry als ik ongeduldig overkom, ik bedoel het echt niet zo maar dit is juist een topic waar ik graag veel nuttige reacties op wil. Clown

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:35

mooie fotos howr

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:46

Leuke foto's hoor, ze springt niet slecht Haha!

Ik vind het een leuk paardje Haha!