Vosje (Magic)@dressage!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Vosje (Magic)@dressage!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 18:43

Jaja, Magic loopt nog steeds en omdat het al een behoorlijke tijd geleden was dat ik Magic zelf onder het zadel had gezien, kwam mams gisteren met het idee om weer eens video opnames te maken.

Ik vond het erg prettig om het zelf eens terug te zien, want zo viel Magic haar galop me een beetje tegen. Achter blijft ze een beetje stijfjes (en ook bij mezelf kon ik het nodige commentaar leveren). Maar verder ben ik dik tevreden hoor.
Toevallig zei Gomir op Jumping Amsterdam nog tegen me; een jaar terug hadden we al bijna niet verwacht er ooit nog op te zitten.

Een filmpje hier neerzetten is niet mijn sterkste punt, maar ik wil wel een paar stills met jullie delen Knipoog
De kwaliteit is niet op en top, maar je ziet tenminste iets Haha!

Drafje, nog vrij in het begin...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan heb ik zo'n grote kont, en kan ik er nog steeds niet OP zitten Rolleyes
Afbeelding

Afbeelding

Na de galop iets meer oppakken...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een drafje hier...een drafje daar...een drafje overal Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet het....ik heb wel een setje, maar past niet bij mijn kleding...ik rijd met bandages én tot overmaat van ramp ook nog eens met S&T.De slof heb ik dit keer maar in de kast laten hangen Schijnheilig
Dus kom maar op het het commentaar Clown

Kristie

Re: Vosje (Magic)@dressage!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:45

Vind de foto's nog best duidelijk als ze van een filmpje komen.
Leuk paard Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:48

ziet er goed uit ! leuke combinatie zijn jullie Ja

het neusje mag er nog iets meer uit denk ik, maar verder heb ik er niet zo veel verstand van dus kan ik niets meer zeggen Haha!

maar wat kan ie strekken Kwijl
xxxjoske

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:53

wat een mooi dier zeg! Ziet er echt netjes uit Ja.

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:56

Mooi foto's hoor! Zeker als ze uit een filmpje komen, zie je er niet vanaf.
Mooi paard ook, kan echt super strekken inderdaad Haha!

* Tip voor je houding, schouders naar achteren Tong uitsteken (heb ik zelf ook altijd moeite mee hoor Schijnheilig )

En ik had een vraagje, niet als negatief commentaar ofzo bedoeld maar was gewoon nieuwscherig:
Waarom rijd je met S&T dan?

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:11

He wat goed te zien dat het nog steeds zo goed gaat met Magic! Super zeg!

Ziet er goed uit...

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:18

Mooi paardje loopt ook lekker ruim, maar idd schouders naar achter helpt heel goed als je op je kont wil zitten

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:21

ziet er netjes uit! die draffoto's zijn mooi!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:22

ik heb niet veel commentaar hoor,het ziet er echt netjes uit!!
af en toe beetje diep,maar dat komt wel goed Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:23

mijn complimenten zeg Ja

alleen in de galop schuif je echt onwijs naar achter Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:05

Paljassofie schreef:
het neusje mag er nog iets meer uit denk ik, maar verder heb ik er niet zo veel verstand van dus kan ik niets meer zeggen Haha!

Voor in de ring zou op sommige momenten inderdaad het neusje er iets meer 'uit' moeten. Maar zo in training (we verschijnen toch niet meer in de ring) hoeft het niet van me en ben ik tevreden met de hoofd/halshouding.
Ik ben ook niet met een echte oprichting bezig aangezien het maar de vraag is of ze dat lichamelijk aankan.

Ulyssa schreef:

* Tip voor je houding, schouders naar achteren Tong uitsteken (heb ik zelf ook altijd moeite mee hoor Schijnheilig )

En ik had een vraagje, niet als negatief commentaar ofzo bedoeld maar was gewoon nieuwscherig:
Waarom rijd je met S&T dan?

Ik zag het zelf ook...maar doe er ook veel te weinig aan. We hebben geen spiegels in de rijhal, dus zie het zelf nooit...behalve dan op foto's en video.

Okee, klinkt misschien als een rotsmoes Bloos
Magic heeft al een tijd last van een wondje op haar neus die steeds weer opnieuw open gaat (precies onder de neusriem van het gewone hoofdstel). Mede daardoor besloot ik een paar dagen geleden de S&T maar weer eens onder het stof vandaan te halen. Dit beviel zo goed dat ik er vandaag nog maar een keer mee gereden heb.

beautylover schreef:
mijn complimenten zeg Ja

alleen in de galop schuif je echt onwijs naar achter Haha!

Ik zag zelf op de video dat mijn knieën ook zo los zitten, maar om nou kramachtig te gaan zitten...
Zullen we het erop houden dat Magic gewoon heeeeeele grote galopsprongen maakt? Schijnheilig

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:17

Antoinette schreef:
Ik weet het....ik heb wel een setje, maar past niet bij mijn kleding...ik rijd met bandages én tot overmaat van ramp ook nog eens met S&T.De slof heb ik dit keer maar in de kast laten hangen Schijnheilig
Dus kom maar op het het commentaar Clown

Clown Wat ken jij bokt toch goed Tong uitsteken

Ik vind dat je Magic echt netjes rijdt. Jammer dat jullie niet meer in de ring zullen verschijnen. Kan Magic dat waarschijnlijk nooit meer of is dat tijdelijk?
Verder commentaar op je houding is al gegeven dus dat laat ik achterwege. Heel veel succes verder Lachen

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:19

Dat ziet er erg goed uit! En Magic geniet er van, dat zie gewoon want ze doet erg haar best Haha!
Ben hartstikke blij voor je dat je weer zo ver gekomen bent!!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:35

Ziet er heel niet zo raar uit!

Toch, je hebt je zadel voor mijn gevoel te ver naar voren liggen, waardoor je onnodig op de schouders/voorhand zit. Jouw zadel ligt niet achter het schouder, maar erop.
Als je iets beter met de bips in het zadel blijft en dus ietsjes meer achterover zit, zal de galop ook beter gaan.

(tip: denk dat het puntje van jouw oren met een touwtje verbonden zijn aan de staartwortel)

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:32

iwayalover schreef:

Clown Wat ken jij bokt toch goed Tong uitsteken

Ik vind dat je Magic echt netjes rijdt. Jammer dat jullie niet meer in de ring zullen verschijnen. Kan Magic dat waarschijnlijk nooit meer of is dat tijdelijk?
Verder commentaar op je houding is al gegeven dus dat laat ik achterwege. Heel veel succes verder Lachen

Hoe bedoel je? Schijnheilig
Ik was inderdaad nog wat dingetjes vergeten, zoals achter de LL, ik heb ik geen tijden les gehad Bloos (zit er wel weer aan te komen hoor, moet gewoon weer eens mn instructrice bellen) en Magic is in geen maaaanden behoorlijk getoiletteerd Clown

Heel waarschijnlijk zal Magic nooit meer in de ring verschijnen, maar ik heb ook gezegd; als Magic kan bewijzen dat ze het aankan door bijv. 5 jaar goed te lopen, dan vraag ik weer een startkaart aan.
Maar ja...ze loopt nu goed. Het gaat heerlijk, we doen onze oefeningetjes zoals zijgangen, schakelen en een pasje terug, maar niet op een fanatieke manier.

Dees schreef:
Ziet er heel niet zo raar uit!

Toch, je hebt je zadel voor mijn gevoel te ver naar voren liggen, waardoor je onnodig op de schouders/voorhand zit. Jouw zadel ligt niet achter het schouder, maar erop.
Als je iets beter met de bips in het zadel blijft en dus ietsjes meer achterover zit, zal de galop ook beter gaan.

Ik weet echt heel zeker dat het zadel niet te ver naar voren ligt, dit houden we zelf heel scherp in de gaten Knipoog Het zadel ligt achter de schouders waardoor ze genoeg bewegingsvrijheid heeft. Echter het dekje ligt wel op de schouders, maar daar zal ze geen last van hebben. Misschien lijkt het zadel ook verder naar voren te liggen omdat Magic een langere rug heeft Verward

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:45

Mooie foto's hoor, draaft erg ruim!!
Hij is best groot ofniet, of lijkt dat maar zo?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:30

Het ziet er goed uit hoor. De achterhand is goed actief alleen zou je je paard wat meer omhoog in de aanleuning mogen rijden. Met die losrijfoto's lijkt het net alsof hij teveel in je handen hangt en op de latere foto's is het hoogste punt niet achter de oren. Eerder lijkt het alsof hij bij de tweede of derde halswervel buigt. Verder vind ik het er goed uitzien, mooi paard! Wat voor afstamming is het? Mag ik vragen wat je paard een jaar geleden dan had?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:32

Zo te zien is Magic weer erg lekker aan het lopen!
Het ziet er allemaal erg makkelijk uit Lachen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:07

Heerlijk om Magic zo aan het werk te zien! (en jou natuurlijk ook Tong uitsteken )

Wat glimt ze!! Fijn dat ze het werk zo lekker oppakt, is ze nog onder behandeling bij die fysiotherapeute? (alles goed met je moeder en zus?)

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:08

Zeker een mooi dier, en een heerlijk voorbeen zeg *zucht* Pling Wat rijd je met dr (of wat heb j gereden met dr) ? en wat is de afstammeling vind ik altijd leuk om te weten. voor de rest ziet er super netjes uit, leuk paard, en goede combi.

xxx

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 12:26

Gaaf paard!! Ziet er netjes uit hoor zo. Ze loopt lekker ruim!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:02

Ik denk dat ik heel veel gemist heb, maar wat was er aan de hand met Magic dan? Bloos
Het ziet er super uit.. lekker ontspannen Lachen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:07

Ik vind het er echt lekker uitzien, commentaar is al genoemd en heb ik verder niet......... Haha!

Heel mooi voorbeen heeft hij, jammer dat jullie niet meer starten, wat startte je voorheen met hem?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:40

Leuk paard. Volgens mij zeg je het ergens zelf al dat je hem niet meer in de oprichting rijdt.
Voor het beeld is hij namelijk veel te lang in de hals, voor mijn oog loopt hij in 3 stukken.
Maar je rijdt hem bewust zo als ik het goed begrijp?
Verder vind ik het er netjes uitzien hoor!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 14:14

Pascha schreef:
Mooie foto's hoor, draaft erg ruim!!
Hij is best groot ofniet, of lijkt dat maar zo?

Dat lijkt maar zo, want het is een ukkie Haha!
Ze zal zo'n 1.65 meten.

VValar schreef:
Het ziet er goed uit hoor. De achterhand is goed actief alleen zou je je paard wat meer omhoog in de aanleuning mogen rijden. Met die losrijfoto's lijkt het net alsof hij teveel in je handen hangt en op de latere foto's is het hoogste punt niet achter de oren. Eerder lijkt het alsof hij bij de tweede of derde halswervel buigt. Verder vind ik het er goed uitzien, mooi paard! Wat voor afstamming is het? Mag ik vragen wat je paard een jaar geleden dan had?

Jij hebt ook niet veel vragen he? Tong uitsteken
Zoals in mijn tweede berichtje geschreven heb, rijd ik haar expres niet met hoogste punt vlak achter de oren. Dan zou ik haar ook meer moeten verzamelen (ze moet achter veel meer zakken) zodat ze voor meer 'omhoog' kan komen.
Dan de reden dat ze niet meer zo fanatiek gereden wordt; ivm een afwijkende beenstand is ze heel gevoelig voor blessures aan haar voorbenen (heeft ze ook heel veel gehad, wordt verdacht van artrose, maar is op foto's nooit uitgewezen). Omdat ze hier naar gaat lopen, loopt ze helemaal vast in haar lichaam en komt ze vast te zitten in haar spieren.
Dit (met nog wat loshangende blessures) is het verhaal van de afgelopen jaren.

En de laatste vraag; Magic is een Belisar x Astronaut (= le mexico) x Jasper. Een allrounder dus Lachen

Sall schreef:
Heerlijk om Magic zo aan het werk te zien! (en jou natuurlijk ook Tong uitsteken )

Wat glimt ze!! Fijn dat ze het werk zo lekker oppakt, is ze nog onder behandeling bij die fysiotherapeute? (alles goed met je moeder en zus?)

En het is ook heerlijk om weer zo met Magic bezig te zijn.
Ze is op dit moment niet meer onder behandeling, maar we blijft wel onder controle natuurlijk.
Ja hoor, met de rest van de familie ook alles goed Knipoog

Japp schreef:
Zeker een mooi dier, en een heerlijk voorbeen zeg *zucht* Pling Wat rijd je met dr (of wat heb j gereden met dr) ? en wat is de afstammeling vind ik altijd leuk om te weten. voor de rest ziet er super netjes uit, leuk paard, en goede combi.

xxx

We hebben Z1 gereden, alhoewel we de afgelopen 5 jaar niet meer dan 2 wedstrijden per jaar hebben gereden. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik mijn startkaart opgezegd heb.

NehnaDagmar schreef:
Ik denk dat ik heel veel gemist heb, maar wat was er aan de hand met Magic dan? Bloos
Het ziet er super uit.. lekker ontspannen Lachen

Zie bovenstaande verhaal Knipoog