Dat was op een lieve lusitano hengst: Genio (spreek je uit Ginio)
Maar die hengst had kanker onder zijn staart, en ze hebben die staart afgezet want anders kon hij niet meer goed poepen (vind geen ander woord
) Dus hebben ze die staart afgezet, en dan moest die baas hem niet meer omdat hij daar stond in de spaanse rijschool van wenen.Wij hebben hem dan gekocht, en hadden er veel plezier van. Op hem reed ik dus ook mijn eerste wedstrijd. Maar hij kreeg op een dag een echte kanker aanval, dat hij bijna dood was. Wij zijn er dan zeer gauw mee naar de dierenarts gereden, en die zei dus dat het inderdaad heel erg was. Hij heeft ons dan medicijnen gegeven, en die moesten we iedere dag 2 x geven. Na een lange tijd was hij dan weer buiten levensgevaar, maar nog lang niet helemaal genezen. Op hem werd niet meer gereden nu, dus hij stond daar maar op ons weitje al het gras bezet te houden. Daarom hebben we op een dag beslist om hem te verkopen. Op de dag dat de kopers kwamen zijn er veel tranen gerold, jepaardje waar je alles op hebt geleerd (ik kon zelfs met hem vliegende galopwissels, piaffe, passage,...) Dus toen werd hij verkocht, en hij lijkt daar heel goed te staan. Nu heb ik nog een paar oude fotos van hem gevonden van mij op wedstrijd. (jury was Tom Vranckx!!):
Mooi borstelen
En rijden maar!!
Let niet op mijn voeten...
En uitstrekken maar!!
Buitenbak was nogal modderig, en Genio wou weten wat daar gebeurde!!
Nu werd ik toch ook wel wat nieuwsgierig
Kijk maar weer niet naar mijn voeten...
Blacky, de manegehond
En als laatste nog een artistieke foto.
Wat vinden jullie van Genio?
Groetjes Jane

De basis is vaak een stuk moeilijker goed te krijgen met deze paarden dan de pi/pa
tis allemaal bullshit geloof mij maar!! 
En heel vervelend natuurlijk dat je hem hebt moeten verkopen.