Ik kreeg een tijdje les van Simone (Garfield op Bokt) en door omstandigheden kon het niet meer.
Dus ik reed gewoon tijdje door, dezelfde dingen doen als in de les.
Even later ging Nemed hard tegen de deur schoppen, en kreeg hierdoor last van zijn kogel. Weekje niet rijden dus. Hij is toen veel naar de wei gegaan, en over de harde weg gestapt.
Toen was het over
Kon weer rijden.
Toen begon de nachtmerrie. Ik begon heel rustig, heel veel met hem, gestapt, maar toch goed door gereden, want het was maar een weekje wat hij niets deed. Linker kant ging goed met inbuigen etc, maar rechts..
Hij deed er super moeilijk over. Op een gegeven moment ging hij zelfs steigeren en bokken, gewoon omdat hij niet wou. Ook vaak in de galop, gaat hij gewoon zo snel mogelijk rennen, om maar gewoon onderuit te komen. Dat hij onrustig was in galop, was albekend, maar nu wordt het zo erg. Ik weet niet wat ik moet doen. nu laat ik hem maar gewoon galopperen, maar als hij gewoon harder harder harder gaat, zet ik hem op een kleine volte, en dan wordt hij heel anders. Dan moet hij rustiger aan doen, en dan begint het weer. Hij pakt het bit zo vast mogelijk, komt voor geen meter door zijn kaak, of wat. En hij reageert erg slecht op mijn been, soms helemaal niet. Dan moet ik hem gewoon zo door laten lopen, vaak kom ik weer van een schiumend paard af, en dat is niet elke dag de bedoeling...
Dit is niet gewoon een paard wat altijd zijn zin krijgt , oid. Dit is echt heel ander gedrag in een keer, en ik weet niet waardoor het komt. Omdat hij alleen zo doet aan de rechter kant dacht ik dat er misschien iets met zijn spieren was. En wou dus een accupuntuur meneer bellen. (heeft ook wel eens bij onze merrie gedaan, en dat leverde goede resulataten op
)Wat vinden jullie..??