soepeler aan teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nouvelle25

soepeler aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 14:58

hallo
ik zal me eerst even voor stellen.
ik ben sietske 16 jaar en woon op ameland ik heb nu 5 maanden een nieuw paard genaamd nouvelle van 9 jaar.
maar als ik haar aan teugel heb gaat het prima maar is nog niet soepel genoeg in de hand.
ik geef super veel been en de goeie (gebruiks aanwijzing om het zo maar te zeggen haha)

alvast bedankt voor de tips groetjes

_promiss_

Re: soepeler aan teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:59

wat is je vraag? Party!!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:06

veel voltes maken en van de teugel af rijden door overgangen,...

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:22

Probeer om haar zo min mogelijk te dwingen om 'aan de teugel' te lopen ze moet leren dat het lekker en ontspannend is als ze naar beneden loopt, als ze daar eenmaal loopt probeer je hand dan iets te openen zonder je teugel los te gooien en rijd veel voltes,wendingen en overgangen. Ze moet soepel worden in dr hele lijf en niet alleen in jou hand, met longeren berijk je vaak ook goede resulaten, maar alleen als t goed gebeurd. succes ermee

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:29

ga idd niet te veel rijden op dat 'aan de teugel lopen' idee.. als jij je paardje goed over zn rug rijdt op 4 benen zal die vanzelf het vertrouwen in je handen krijgen dat die gaat nageven en dan loopt die heerlijk in je handen.

Als je hem goed over zn rug wilt rijden en op 4 benen zal je veel overgangen en figuren moeten rijden op je zit en beenhulpen. GEbruik je handen enkel voor een enkele ophouding en stelling..

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:51

Een paard dat sinds kort leert aan de teugel te lopen kan nog moeite hebben om het hoofd en de hals in die houding een tijdje vast te houden.
Het wil wel maar is er simpel weg niet sterk genoeg voor. Sommige paarden gaan dan bijvoorbeeld Ja knikken en sommigen worden stijf in de hals/nek.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:51

Als ik jou zou zijn zou ik eens goed les gaan nemen.
Het kan voor een paard van negen jaar erg verwarrend zijn als die plots in een andere houding moet gaan lopen en op een andere manier wordt gereden.

Je moet je paard niet "aan de teugel" willen rijden, je paard moet goed in de aanleuning lopen, nageeflijk en dat kan enkel als jij correct rijdt.

"ik geef super veel been" is natuurlijk niet de bedoeling!

Van achter de computer is het allemaal wat moeilijk uit te leggen, vandaar een standaard "neem les" advies Knipoog !