Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anniek schreef:Ik ben de fout ingegaan om het het meest met me handen op te lossen!![]()
Nu ga ik zo'n beetje overnieuw beginnen met de basisgangen, en vooral met me benen te gaan rijden hier ben ik woensdag achter gekomen! Met een instructeur dus daar moet ik nog even op trainen.
Maar ook als ze eindelijk rustig stapt en ik probeer het zwaait ze die voorbenen helemaal uit!

Bets schreef:Probeer rustig een volte travers achtig te stappen en deze stukje bij stukje te gaan verkleinen, dan moet pony al meer en meer geslotender gaan worden en meer gaan verzamelen.
Veel verzamelen maar korte stukjes en veel afwisselen zodat voor pony niet te moeilijk word. Probeer rustig te gaan zitten en bovenlichaam wat naar achteren te brengen op moment dat je pony terug moet gaan komen. Ga anders rustig draven en doe net of je gaat stappen maar je pony mag niet gaan stappen, hij moet bij je blijven. Als het in de draf beter zal gaan, dan zal verzamelen in stap ook wat makkelijker gaan, maar dit dus ook in stap proberen, stukje verzamelen.

Starbreeze schreef:
Ik weet niet of zon western onderdeel er technisch gezien er exact hetzelfde uitziet, met doorstappend spilbeen etc.
*
Lielle schreef:*ik zeg al niets meer over western*

Citaat:maar het principe van een wending richting de bakrand vind ik niet zo verkeerd.

Anniek schreef:Maar in de dressuur mogen ze niet stilstaan ze moeten doorstappen

Melanie15 schreef:maak geen halve maar een hele keertwending, dus halve dingen heb je niks aan.