ik zak naar voren als paard nageeflijk wordt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

ik zak naar voren als paard nageeflijk wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:44

hallo iedereen,

als mijn bijrijdpaard op een gegeven moment los en soepel
wordt en ik haar nageeflijk rij, dan ga ik vanzelf
krom zitten!

omdat ze dus haar hoofd lager doet en ronder.

wie herkent dit? of ben ik de enige met deze reactie?

(en nee ik zaag niet, ik trek ook niet, heb een vrij los teugelcontact
en vraag haar rustig om naar beneden te komen)

_promiss_

Re: ik zak naar voren als paard nageeflijk wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:44

hoi hoi allteid alsk een vriendin van mij (les) geef of laat rijden op mijn paard zeg ik allteid als ze krom zit dat ze eerst heel ver naar voren moet buigen dan heel ver naar 8er en da gewoon recht gaan zitten dan voel je het verschien en zodat zei niet krom gaat zitten moet ze even de teugel lang maken als ze dan haar zit goed gevonden heeft moet ze de teugels weer op maat maken:jhet werk bij haar echt heel goed Knipoog meschien ook iets voor jou??

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:34

ik heb wel dat als m'n paard(pas ingereden) iets plotselings doet ik in een keer voorover duik en mijn handen iets hoger doe Boos! dat heb ik waarscheinlijk door m'n pony die steirde heel veel en als ze plotseling iets deed ging ze daarna altijd steigeren Boos!) als ik eenmaal draaf en galoppeer zit ik verder wel netjes alleen ze hoeft maar een keer te schrikken ofzo en dan ga ik al vanzelf voorover zitten Verdrietig weet dat t fout is maar t gaat vanzelf.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:43

tsja, ik heb het persoonlijk niet, maar ik kan het me wel voorstellen dat je krom gaat zitten omdat ze dieper lopen. probeer misschien (het is weer een van mijn creatieve ideetjes Knipoog ), je teugels lichtjes te vieren en zelf ook weer meer naar achter te gaan zitten. gaan liggen, zoals mijn instructrice zegt. probeer ook veel overgangen te maken om haar goed op de achterhand te krijgen en dus meer bergopwaarts te rijden, zodat je paard niet echt meer dieper gaat als ze nageeft.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:31

jepaardje loopt erg op de voorhand. Probeer door middel van veel oefeningen en overgangen te rijden die achterhand meer te activeren waardoor die van vore omhoog komt..

Ook kan je proberen ver naar vore te kijken en niet naar zn hoofd om te kijken of die netjes blijft lopen. Hierdoor zak je ook als een zoutzak in elkaar..

succes

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 16:09

ja ze loopt inderdaad nog erg op de voorhand en ben dit met
de les aan het verbeteren.

bedankt voor de tips, ik ga er vanavond meteen mee aan de slag!

recht kijken ipv naar beneden en overdreven naar achteren gaan zitten
en dan pas mijn teugels weer op maat nemen!