Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
!
!
!
jeof schreef:Ik heb ook een erg snel (jong) paard (ik heb ze nu één jaar en ze was 3 toen ik ze kocht) en heb dit door veel te oefenen leren te controleren.
Ik heb geleerd om dieper te gaan zitten en ook iets heel belangrijks: de teugels helpen je niet om te vertragen! Ik heb zo één privé les gehad en daar leerde ik dat als ik mijn teugels volledig loslaat mijn paardje er niet met mij vandoor ging, de eerste keer liep ze wel snel, maar van zodra ze merkte dat ik daar niet op reageerde (geen teugel opnemen, ..) ging ze trager lopen en uiteindelijk viel ze vanzelf stil.
).
Devica schreef:ze is 7 jaar (word 8) maar heeft vroeger Z gelopen met springen en dresuur... maar daar zal het denk niet aan liggen
xxiezz
Cyrilletje schreef:Als je haar nog niet zo lang kent, kan het ook zijn dat ze je lekker aan het uitproberen is...

gijsenkim schreef:Loslaten aan de voorkant, op je zit terug rijden, zorg ervoor dat JIJ je eerst ontspant.
Met loslaten aan de voorkant bedoel ik niet de teugels losgooien, maar bedoel ik dat je geen spierkracht gebruikt van je rug naar je handen toe.
Blijf je been eraan houden, ga achterin je zadel rijden en ga langzamer lichtrijden met kleinere bewegingen. dus zelf steeds kleiner gaan lichtrijden.
) veel meer met mijn benen rijden, en gewoon contact houden met teugels. Meer niet. Gewoon handen voor me en contatc houden. Verder gewoon alles met been doen. Ook opvangen kun je met je been doen, als je denkt dat ze 'ervan door gaat' als je je been gebruikt, moet je juist meer been gebruiken. Het klinkt gek maar is echt waar!