Eclips (v.Evenaar) @ training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Eclips (v.Evenaar) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:29

Zaterdag kwam Veerle foto's en filmpjes maken van mij en Eclips.
Commentaar mag, maar niet over de slof, dat is ook niet mijn keuze, maar helaas is ze zo ingereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoelijkvinden jullie ze leuk

Babeth

Re: Eclips (v.Evenaar) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:34

Leuk paardje, toch even comentaar over de slof.
Jammer dat ze zo is ingereden, ik zou toch haar proberen zonder slof te rijden. Als het goed is slaat het nergens op dat ze hem nodig heeft. Ze loopt toch op eigen benen??
Elk paard kan zonder, maar de ruiters erop soms niet. Knipoog

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:38

heel leuke pony Ja

maar rij je met een slof omdat ze zo is ingereden?
beetje vreemd.. Verward
heb niks tegen een slof hoor, als het goed wordt gebruikt..
ze loopt ook heel erg op de voorhand.. en zo word het er niet beter op Lachen

tip, haal de slof eraf als het niet nodig is Knipoog

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:44

volgens mij werd er gevraagt geen commentaar over de slof te geven..
LEZEN ! Schijnheilig

leuke pony hoor.. loopt leuk Lachen
ziet er netjes uit Haha!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:45

Ik ben met haar begonnen toen ze 3 jaar was, maar na enkele vallen moest ze weg naar een "proffesionele" trainingsstal.
Daar is ze een heel jaar met slof gereden en daardoor is ze zoekt ze nu zoveel steun aan de slof dat hij er niet afkan.
Rijd ik zonder slof, kan ik net zo goed neit rijden, want dat vliegt ze de hele bak door.
Er wordt aangewerkt om deze eraf te krijgen.

En daarom wil ik geen commentaar op de slof, omdat ik er zelf niet voor heb gekozen om haar met dit te rijden!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:48

Leuke pony Lachen Mooi koppie, zit er Arabisch bloed in?
Verdomd jammer van die stal, zit je maar mooi mee.
Ik vind trouwens wel dat je netjes zit.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:58

Ja dan is het zeker zonde. Zeker omdat ze nu niet heeft geleerd om op eigen benen te lopen. Hopelijk gaat het je lukken om haar toch zonder slof te rijden! Succes!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:12

leuk paardje! zit aardig wat arabier in of niet?

slof is niet erg, maar als je zonder wilt gaan rijden zou ik beginnen met em in de draf veeel losser doen...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:22

Douni schreef:
Ik ben met haar begonnen toen ze 3 jaar was, maar na enkele vallen moest ze weg naar een "proffesionele" trainingsstal.
Daar is ze een heel jaar met slof gereden en daardoor is ze zoekt ze nu zoveel steun aan de slof dat hij er niet afkan.
Rijd ik zonder slof, kan ik net zo goed neit rijden, want dat vliegt ze de hele bak door.

En daarom wil ik geen commentaar op de slof, omdat ik er zelf niet voor heb gekozen om haar met dit te rijden!

probeer anders ipv een slof eens een thiedemann gebruiken...waardoor je met stappen het gebruik van hulpmiddelen kan afbouwen...waardoor je op een gegeven moment zonder iets kunt rijden!verder wel een leuk beestje hor!!!
als je het niet snapt wat ik bedoel,stuur me dan ff een PB

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:43

Douni schreef:

kijk als je dat er nou bij had gezet Lachen

dan iig succes met trainen OK dan!

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:54

Je kan proberen af te bouwen van Slof -> Thiedeman -> Martigaal -> Niks. Maar ik zal verder niks zeggen. Erg leuke pony helemaal mijn type Tong uitsteken

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 18:58

Er zit inderdaad heel veel Arabisch bloed in, 75% of hoger(moeder heeft onbekende afstamming, dus werd maar 25% gerekend.
De slof moet inderdaad losser, maar op dit moment kan het niet losser, omdat ze dan helemaal geen balans meer heeft.
Ik heb al een losse elastiek geprobeerd en een martingaal, maar daar is ze helaas nog niet klaar voor.

Maar het gaat al steeds, als ik een uurtje rijd, kan ik de slof de laatste 20 min. vrij los doen!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:03

caranthir schreef:
Leuke pony Lachen Mooi koppie, zit er Arabisch bloed in?
Verdomd jammer van die stal, zit je maar mooi mee.
Ik vind trouwens wel dat je netjes zit.

Het is inderdaad heel jammer van die stal, ik had gehoopt een betere opgeleide pony terug te krijgen, maar in plaats daarvan meer problemen, maar gelukkig heb ik een goede instructrice die ook heel graag die slof er af wil krijgen.

Bedankt voor je compliment Pling

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:10

Leuke pony Lachen

Erg jammer van die slof, ze loopt nu heel erg op de voorhand =\
Maar er word aan gewerkt , succes Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:10

naar wat voor een trainingsstal heb jij je paard dan wle niet gebracht?
als ik zag dat mijn paard daar zo een jaar lang gereden werd had ik hem toch wel weggehaald.... Verward

wel een mooie pony,maar toch zonde dat ze zo loopt,ze kan geloof ik wel beter Lachen

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 19:45

mickeytje schreef:
naar wat voor een trainingsstal heb jij je paard dan wle niet gebracht?
als ik zag dat mijn paard daar zo een jaar lang gereden werd had ik hem toch wel weggehaald.... Verward

wel een mooie pony,maar toch zonde dat ze zo loopt,ze kan geloof ik wel beter Lachen

Ik snap wat je bedoeold, maar de pony is van iemand anders, ik woon in zeeland en zij woont in brabant. Daar was ook de stal.
Zij is vaak genoeg gaan kijken, maar aangezien ik toen met een andere pony bezig was, ging ik er van uit dat dat wel goed ging.
Maar ja, ze is een schatje en ik wil dr niet meer kwijt, ookal moet ik haar rijden met een slof!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:10

oke dat maakt het verhaal anders Lachen

ik hoop dat jullie straks weer lekker zonder slof kunnen rijden,maar komt vast wel goed hoor Lachen
leuke pony heb je.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:41

Nou sorry hoor maar ik vind het echt onzin, je paard hoort geen steun te zoeken aan de slof, daar word ze alleen maar slechter van. Gebruik een thiedemann of een martingaal, dat werkt hetzelfde in, dus dat ze daar 'nog niet aan toe is' is wat mij betreft gewoon om het goed te praten. Misschien moet je eens wat boeken gaan lezen of advies vragen, dan zal je zelf lezen/horen wat de bedoeling is van een slof en dat het maar bij enkele voorkomingen nuttig is, en niet omdat ze er anders vandoor gaat e.d. laat een ander haar dan eerst longeren terwijl jij er op rijd, dan wend ze er vanzelf aan zonder slof of met Thiede of Martingaal te rijden..

Ik bedoel het niet boos, echt niet, ik maak me gewoon een beetje zorgen dat je dit doet, terwijl het gewoon niet nodig is.

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:44

ze schrijft dat ze een goede instructie heeft die haar helpt dus ik denk dat hun allebei wel weten waar ze mee bezig zijn

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:45

hele leuke pony!!!

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:55

gaafe pony... Je rij hem erg leuk Knipoog

xXx

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:21

hoi hoi

mooi pony'tje! probeer zelf eens iets meer op je kont te gaan zitten, mischien voor je gevoel wel achterover. Je drukt namelijk heeeel erg je onderrug uit, ik zit er ook mee en hoelanger je er mee doorijd hoe moeilijker je er weer afkomt. Ik heb dus echt jaaaaaaaran zo gereden en ben als 2 jaar bezig het eraf te krijgen, maar moeilijk.... Boos!

LOngeer je haar weleens? doet ze daan ook zo gek als je haar niet bijzet? misschien kun je haar eerst eens longeren zonder iets eraan en idd overgaan daar thiedeman, denk dat dat al een goede stap in de richting is!

groetjes

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:43

Hele leuke pony Lachen
Jammer van die handelsstal, maar ja wat kan je er verder aan doen...

Je houding is goed probeer alleen wat meer vooruit te kijken, meer heb ik eigenlijk niet te zeggen. Knipoog

En een thiedeman helpt niet altijd om je paard onder controle te houden want dan kunnen ze nog net zo hard weglopen, waar ik rijd staat ook een pony die ook al word ze met thiedeman gereden, gewoon doorloopt er is dan weinig houden meer aan.

Als je echt goede instructie hebt zoals je zegt, dan zal het allemaal wel goed komen Haha! Succes.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:45

wat een mooi paardje *LOL*

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:52

Adviesje om wellicht de slof af te kunnen bouwen. Sorry maar het verhaaltje dat ze geen balans zou hebben zonder dat ding gaat er niet in bij mij.

Maar het advies: LONGEREN met de slofteugel.
Ze loopt nu ongeloofelijk op de voorhand en dat wordt er echt NOOIT beter op als je hem niet losser laat. Maar longeren kan heel fijn zijn om je paard even lekker naar voren te laten lopen op eigen benen.
Ik zou toch proberen om dan het rijden zonder te doen of eventueel nog vastmaken aan je singel als extra zekerheid voor jezelf maar alleen je trensteugel in je hand houden.