Sloffen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Subalia

Sloffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 15:22

Hi hi,

Mijn paard sloft heel erg met haar achterbenen haar harder laten lopen heeft geen zin ze blijft sloffen en ik ben bezig met haar rustig krijgen dus dan maak ik haar aleen maar gekker Verward.
Dus als iemand wat weet.....

kusz denise

krientje

Re: Sloffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:37

Ik denk dat je paard nog sterker moet worden. Veel overgangen rijden, zodat hij een zogeheten snel achterbeen krijgt. Misschien kan balkjes lopen hem ook verbeteren.

AnkArie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:15

krientje schreef:
Ik denk dat je paard nog sterker moet worden. Veel overgangen rijden, zodat hij een zogeheten snel achterbeen krijgt. Misschien kan balkjes lopen hem ook verbeteren.

En gewoon hindernisjes voor een sterke achterhand.
Zet een oxertje neer, of gewoon een steilsprong.
Heb je dat niet tot je beschikking, met buitenritje over kleine dingetjes springen ?

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:52

Soms helpen bandages en peesbeschermers etc. ook voor een beter optrekken van het achterbeen. Natuurlijk helpt dit verder niets, op wedstrijden zul je er ook niets aan hebben verder, maar je akn het even proberen. En balkjes lopen !!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:40

longeren longeren longeren....
heeft bij mij ook super geholpen Tong uitsteken Haha!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:28

Je zou hem met een pessoa teugel kunnen longeren.
Of cavaletti's rijden.

En idd veel overgangen rijden. Lachen

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 13:11

Hi,

tnx allemaal!! Pling
Met bandages rijd k al altyd, setjes verslaafd Tong uitsteken . Longeren doe k ook al maar ik zou wel eens met een pessoa kunnen proberen, overgangen ben ik ook al mee bezig en dat word daan maar meer springen en balkjes lopen. Hopen dat het over een poosje beter gaat.
Ik heb ook gehoord over strykkappen met lood er in, weet iemand of dit ook echt helpt??

kusz denise

roxanna_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:58

die peesbeschermers met lood erin heb ik wel eens van gehoord jah.. vriendin gebruikt ze alleen met wedstrijden (springen) maar dan zonder lood erin ( is volgens mij ook illegaal) ... het helpt idd erg goed... maar je hebt er niks aan als training om de benen hoger op te tillen... balkjes draven en longeren met pessoa kan helpen!!

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:19

hay,
Als je hem aan de teugel kan rijden moet je het volgende proberen:
van voren in houden (niet aan de teugels trekken) en been blijven geven dat je paard of pony goed actie is met de achter hand zo heb ik het geleerd en het heeft tot nu toe nog altijd geholpen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:54

Subalia schreef:
Hi,

tnx allemaal!! Pling
Ik heb ook gehoord over strykkappen met lood er in, weet iemand of dit ook echt helpt??

kusz denise

Met hoefijzers tillen ze ook altijd de benen wat meer op dus een gek idee vind ik 't niet

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:21

overgangen, schakelen, veel figuren en af en toe wat strenger zijn door zweepje op de kont te tikken. met longeren ook, balkjes neerleggen en goed opletten met de longeerzweep dat ze niet constant langzamer word van achteren.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:40

Subalia schreef:
Hi hi,

Mijn paard sloft heel erg met haar achterbenen haar harder laten lopen heeft geen zin ze blijft sloffen en ik ben bezig met haar rustig krijgen dus dan maak ik haar aleen maar gekker Verward.
Dus als iemand wat weet.....

kusz denise

Als ik dit zo lees heb ik niet het gevoel dat je paard erg goed aan jouw hulpen staat.Mss kun je les nemen en daar aan gaan werken dan gaat je paard vanzelf beter lopen en niet meer of in ieder geval minder sloffen.

Verder vind ik het niet nodig om hulp middelen te gaan gebruiken om je paard minder te laten sloffen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:04

monsera schreef:
Als ik dit zo lees heb ik niet het gevoel dat je paard erg goed aan jouw hulpen staat.Mss kun je les nemen en daar aan gaan werken dan gaat je paard vanzelf beter lopen en niet meer of in ieder geval minder sloffen.

Verder vind ik het niet nodig om hulp middelen te gaan gebruiken om je paard minder te laten sloffen.

Wat moet je dan doen als dit niet het geval zou zijn? Ik rijd mijn D-pony nu al vanaf zijn 3de levensjaar, inmiddels is hij 9. Hij heeft dit probleem ook altijd gehad, en dan vooral op de weg als hij gewoon ontspannen draaft.
Hij is tot op hoog niveau afgericht en kan verzamelen als de beste. Als ik hem in verzamelde draf rijd, heeft hij hier geen last van, maar bij buitenritjes ga je toch niet verzamelen?
Het zou dus wel leuk zijn als iemand hier een oplossing voor had... Met hulpmiddelen of zonder.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:17

waarom vraag je niet gewoon aan Nicolet wat je hiermee aan moet? Tenslotte is zij nu je instructrice en ze vind het helemaal niet erg om daar antwoord op te geven. Knipoog (maar dan moet je het wel durven vragen, ze bijt echt niet)

Het heeft inderdaad met de kracht in de achterhand te maken en zolang jij nog niet zover bent dat je weet hoe je dat bedienen moet zou ik niet beginnen aan lood in de bandages etc.
En longeren met pessoa is ook (nog) geen optie (weet je nog de vorige keer?).
Je bent zelf helaas nog niet zo ver dat je dat met rijden al kunt oplossen maar je kan het wel (onder begeleiding) proberen.
Wat je wel zelf kan doen is wat patsur schrijft, veel overgangen, balkjes lopen etc.

Als ik jou was dan zou ik eens lekker met Nicolet gaan babbelen en anders aan haar een longeerlesje met de pessoa vragen? Ik kan je hier niet mee helpen want ik hou niet van dat ding en gebruik m dan ook nooit.

je mag mij ook altijd leegvragen dat weet je he?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:59

Satine schreef:
monsera schreef:

Wat moet je dan doen als dit niet het geval zou zijn? Ik rijd mijn D-pony nu al vanaf zijn 3de levensjaar, inmiddels is hij 9. Hij heeft dit probleem ook altijd gehad, en dan vooral op de weg als hij gewoon ontspannen draaft.
Hij is tot op hoog niveau afgericht en kan verzamelen als de beste. Als ik hem in verzamelde draf rijd, heeft hij hier geen last van, maar bij buitenritjes ga je toch niet verzamelen?
Het zou dus wel leuk zijn als iemand hier een oplossing voor had... Met hulpmiddelen of zonder.

Ik zie hier toch staan dat hij het probleem had maar alleen met buiten rijden niet nou dan weet je zelf toch hoe je het moet oplossen.Natuurlijk moet je buiten lekker ontspannen kunnen rijden maar is het dan erg dat hij dan wat loopt te sloffen? Voor de rest heb je hem al goed voor elkaar.De topic starter moet nog bij het begin beginnen als ik het goed lees raced hij nogal en moet ze goed leren haar paard te begrenzen en moet er nog voor zorgen dat hij zijn achterhand er beter moet onder brengen.Als hij dat doet is het sloffen al veel minder of helemaal weg.

Subalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 20:47

Ja, dat is waar alleen het rustig rijden en achterhand onder brengen lukt nog niet helemaal ben er wel heel hard voor aan het oefenen, ook al gaat dat nu niet met die sneeuw.