Achterwaarts!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Achterwaarts!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 09:45

Eeeey

Ik rijd nu met mijn pony L2 dressuur en moet daar ook achterwaarts! Dat gaat dus niet goed ook al heb ik wel vaak goeie punten die redelijk kloppen! Maar straks als ik naar de M ga moet die het wel goed doen vind ik zelf. Want dan moet je precies 4 stappen! Ze gaat ook wel achterwaarts maar dan wil je niet weten hoe Verdrietig Ze slaat der hoofd naar beneden en begint keihard achteruit te lopen en soms als ik dan weer voorwaarts wil geef ik een klein schopje en ontspan ik me handen weer maar dan blijft ze nog achteruit lopen!!!!!

Help mij!!!
Wie heeft er tips???

piepelotje

Re: Achterwaarts!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:27

Goed halthouden, probeer rust daarin te brengen. Dan drijf je beetje achter de singel (je houd hem goed tussen je kuiten) laat een beetje druk op beide teugels komen. Omdat jij het niet toestaat moet je paardje achteruit. Maar zodra hij achterwaarts gaat krijgt hij terug ruimte om te gaan (maar dan naar achter).
Houd het in het begin bij 1 of twee passen en daarna terug voorwaarts.
Als je netjes recht achteruit gaat met rust breid je uit naar meer.

Als hij scheef gaat heb jij je kuiten er niet genoeg aan. Je moet echt elke pas opvangen met je kuit. Ook kan het zijn dat je hem scheeftrekt met teveel druk op binnen of buitenteugel

Zou wel oppassen met teveel oefenen , het gaat vaak teveel spanning opleveren.

Ikzelf doe het ook vaak aan de longe acherwaarts. Gewoon op m'n stem ernaast. Zo kan je e rmisschein ook meer rust inbrengen.

En belonen voor elke pas achterwaarts. Ook als hij netjes halt heeft gehouden.

abcde123

Re: Achterwaarts!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:14

Dank je!!! Pling ik ga het proberen met rijden!