Sanna (hafje) en ik, leuk team?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Sanna (hafje) en ik, leuk team?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:01

Hallo,

Deze foto's zijn eind januari genomen. Ik heb ze wat ingezoomd, zodat jullie het meeste deel achtergrond niet hoeven te bestuderen.

Wat vinden jullie van dr? En van ons samen? Helaas loopt ze net tegen aan de teugel aan, maar nadat ik verder ben met losrijden gaat dat beter. Dit zijn ook alleen maar stapfoto's en in draf hebben we daar ook al minder last van. Maar we blijven beide nog wel wat moeite houden op dit moment met tempo en stelling. Is het voorte stellen, met die stoere manen en korte beentjes van dr, dat ze het liefst lekker rond crosst? Want geloof me, ze is echt ontzettend snel met die kleine passen van haar!

Komen de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hebben jullie nog leuke tips, hints of verbeterpuntjes voor me? Dan hoor ik het graag en ik weet het van rechtop zitten, vooruitkijken en handen niet te laag houden. Helaas leer je zulk soort dingen niet in een keer af (en merk je dan pas op foto's van jezelf of je dat dus echt ook doet ook).

_iDj_

Re: Sanna (hafje) en ik, leuk team?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:04

Leuke combi hoor!
Ze lijkt op de foto´s wat ´stug´ in haar mond te zijn. Ik zou me trouwens als ik jou was niet te veel richten op aan de teugel rijden. Ga eerst maar eens goed bezig met voorwaarts neerwaarts rijden, zal je merken dat ze een stuk fijner loopt!
Veel succes ermee!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:10

nou je zegt zelf al wat ik wou zeggen! verder ziet het er goed uit hoor!! ik ga ook mee met iDj!!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:15

_iDj_ schreef:
Ze lijkt op de foto´s wat ´stug´ in haar mond te zijn. Ik zou me trouwens als ik jou was niet te veel richten op aan de teugel rijden. Ga eerst maar eens goed bezig met voorwaarts neerwaarts rijden, zal je merken dat ze een stuk fijner loopt!
Veel succes ermee!

Idd, dat wilde ik ook zeggen!
Ik vind jullie een hele leuke combi zeg! Haha!

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:12

ik vind het er ook wel goed uitzien!

wat voor zadel is dat?

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:17

Op de foto's lijkt het zadel ook naar voren te liggen...

en ik denk dat ze er een Wintec 500 op heb liggen...denk ik te zien

Mooie pony!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:22

Goh dat lijkt Guus wel... ook zo kort in de nek en een korte rug.
Ziet er leuk uit!! Loopt voor zijn/ haar doen netjes nagevelijk Knipoog

En idd het zadel ligt iets te ver naar voren. Als je het zadel ietsjes naar achter legt krijgt je paardje ook meer schouderruimte.

iDJ: Ik denk dat ze te weinig kaakruimte heeft. Guus lijkt ook stugger als dat hij daadwerkelijk is.

Ik vind haar erg veel op mijn haffie lijken!!!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:36

ik heb geen commentaar, want dat geef je zelf al aan Knipoog

ik vind het wel een mooie combinatie!
suc6 in de toekomst Haha!
xxiezz

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:15

Ze is vooral stug in stelling en etc. Liefst doet ze (ook al in stap) extreem naar rechts kijken om bv zo kort mogelijk naar links om de achterbenen weg te gaan.

Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met voorwaarts neerwaarts?

Voorwaarts is ze namelijk over het algemeen zeker wel, moet haar juist inhouden en tegelijkertijd aan het been rijden om het tempo ok te laten zijn. Ben benieuwd, hopenlijk heb ik er wat aan!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:47

Leuke haf, en een leuke naam ook Haha! Ik heet ook Sanna Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:04

Bienotje schreef:
Ze is vooral stug in stelling en etc. Liefst doet ze (ook al in stap) extreem naar rechts kijken om bv zo kort mogelijk naar links om de achterbenen weg te gaan.

Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met voorwaarts neerwaarts?

Voorwaarts is ze namelijk over het algemeen zeker wel, moet haar juist inhouden en tegelijkertijd aan het been rijden om het tempo ok te laten zijn. Ben benieuwd, hopenlijk heb ik er wat aan!

Richt je niet op de hals/hoofdhouding, maar op de achterhand. Hier komt ook het voorwaarts neerwaarts vandaan.

Je zal actief moeten rijden, dat betekent niet heel hard gaan rijden, maar hij moet lekker lopen, grote, ruime passen. Been=meteen reactie. Als je dit voor elkaar hebt, wat waarschijnlijk lastig voor je is aangezien je zegt dat ze graag hard wilt, maar verwacht ook niet dat ze dit met 3x rijden helemaal kan.

Maar als dit je lukt kan je meer overgangen gaan rijden, dit deed je waarschijnlijk al om haar beter aan je been te krijgen. Je kan balkjes draven, een keertje een zwaar stukje ruiterpad opzoeken, bergjes rijden (vooral in stap, dat is het beste) en als het lukt achteruit een bergje op. Hierdoor wordt haar achterhand een stuk sterker en zal ze die beter gaan gebruiken.

Als haar achterhand eenmaal een hoop werk van de voorhand overneemt, zal ze lichter in je hand worden, zal je nageeflijk worden, doordat de rug bol wordt en zal ze een stuk lekkerder rijden.

Verwacht asjeblieft niet dat dit binnen een maand allemaal kan, want misschien gaat er wel een jaar of langer overheen. Maar op deze manier is het leuk voor jou en je paard en blijf je eerlijk tegenover elkaar. Als je het ergens niet snapt, meld het.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:22

Je zal actief moeten rijden, dat betekent niet heel hard gaan rijden, maar hij moet lekker lopen, grote, ruime passen. Been=meteen reactie. Als je dit voor elkaar hebt, wat waarschijnlijk lastig voor je is aangezien je zegt dat ze graag hard wilt, maar verwacht ook niet dat ze dit met 3x rijden helemaal kan.

Hoe bedoel je dat precies wat je hierboven schreef? Wanneer ik been geef is er direct reactie, dat is geen probleem. Lastiger is het dat elke vorm van beengeven (wordt al minder) door haar wordt gekoppeld aan harder moeten, terwijl het soms gewoon begrenzen is ofzo. Stelling enzo vind ze moeilijk, ze is gewoon ontzettend stijf op vooral rechts. In draf ben ik nu met haar aan het werk door gewoon goed been te geven en haar van voren in te houden. Als ze te hard gaat sluit ik mijn handen en verlaagt ze het tempo met iets zodat ik direct weer mijn handen ontspan. Dat gaat nu al steeds beter, maar neemt niet weg dat ze op de voorhand loopt. Dat geloof ik ook wel ja, maar als ik haar maar even niet begrens door mijn handen te sluiten doet ze haar neus helemaal in de wind met de stelling naar buiten en vlucht ze weg naar binnen.

Grote ruime passen, hoe krijg ik dat voor elkaar als zij alleen maar kleine passen zet? Dat zit nu al eenmaal in haar denk ik en zoveel ervaring heb ik nu ook niet om dat eruit te kunnen rijden.

Heb ik trouwens de goede weg gekozen denk je door het tempo als prioriteit te stellen en daarna de stelling etc.?

Alvast bedankt voor je hulp trouwens, hoop dat je me nog iets verder wilt/ kunt helpen!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:41

is Sanna van Marok? ze lijkt namelijk heel erg op mijn merrie

Manouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:43

Ik vind jullie echt heel lief samen *LOL* Ze ziet er echt lief uit met zo'n dikke vacht.
Net zo'n lief klein beertje Hyper! Nou veel plezier nog samen! Doei!

hoiallemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:48

je komt me bekent voor Clown
dee jij ook mee in tolbert met de wwd?
in de brec?

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 19:50

leuke foto's, maar wat is er met dr manen gebeurd Verward
vind jullie ook een leuk stel samen Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 20:52

Ze is niet (dat ik weet) van Marok. Ze heeft geen papieren en zodoende is bij mij (nu ja, bij de eigenaresse) geen afstamming bekend.

Wat is er met de manen gebeurt? Nou zeg. Niet elke haf is gezegend met zulks mooi behang! Pling

Ze is een zomereczeem klantje, van de zomer heeft ze redelijk wat staan schuren ondanks het dagelijks insmeren nog tegen de jeuk. Daardoor heeft ze geen manen tot op dr enkels. Nu moet ik toegeven dat op deze foto de manen nog lichtelijk ongelijk zijn. Ze zijn van de winter weer prima aangegroeid en niet zo lang terug heb ik ze recht en weer in model getrokken. Nu ja, het model weer even kloppend en gelijk gemaakt.

Nee, trouwens niet in Tolbert geweest. Mocht ik willen!!!!

Nog bedankt verder voor jullie reacties!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:56

leuk beestje!!
ik vind jullie wel een goed stel hoor.
als jullie samen plezier hebben,zal dat helemaal goed komen.

samhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:02

leuke haf hoor Haha!

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 11:58

leuke haffie zeg zeiet er wel leuk uit
volgens mij heb ik dezelfde laarzen als jou Vingers aflikken Haha! Knipoog
zo ja zitten fijn he Knipoog Haha!
verder leuke foto's

xxx

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 13:26

Leuk beestje... maar dat zadel moet toch echt minstens 7/8 cm naar achteren meid..
Zo heeftd at beessie echt geen schoudervrijheid. Knipoog