VD training van zondag

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

VD training van zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:59

Oke hier even een verslag van onze vd training van zondag. we zijn nog niet zo lang bezig maar hebben eindelijk foto's om te laten zien wat we kunnen. Ik lijk net een miscelin mannetje met mijn jas maar goed. Ik heb pas les gehad dat topic staat hier viewtopic.php?f=21&t=366915.
Moet er wel nog even bij vertellen dat de clicker training echt een uitkomst is. Voordat we heir mee zijn begonnen was meneer toch vrij onhandelbaar aan het worden, vandaar dat er dus ook een hek tussen ons inzit voor de zekerheid.

Hier de foto's.

Afbeelding
Je gooit je pony los in de bak, knipt in je vingers en je pony is zowaar blij dat hij aan het werk mag en komt er netjes aan.

Afbeelding
Eenmaal bij je raakt hij netjes je hand aan. Ik heb mijn hand nu wat hoger omdat hij zo blij is dat we aan het werk gaan, dat hij soms in volle galop op me af komt lopen en dan zo enthousiast is dat hij bijna door het hek gaat. Nu moet hij echt wel even op de rem omdat hij met zijn neus omhoog moet.

Afbeelding
Pion omgooien kon hij al maar dit was dus de eerste keer dat hij het netjes deed terwijl hij los loopt zonder halster en touw.

Afbeelding
Flemen vind hij toch wel een van de leukste oefeningen. Aangezien hij alle veir zijn tanden eruti heeft kan ik zo ook gelijk controleren of zijn nieuwe tanden al een beetje doorkomen.

Afbeelding
Komen op een vingerknip vind hij erg leuk en maakt er ook echt een spelletje. Meestal komt hij in galop al bokkend op me af gestromd en dan gaat hij voor mij op de noodrem en strekt zijn hals om dan heel voorzichtig mijn hand aan te raken.

Afbeelding
Omdat we geen voetjes en spaanse pas konden oefenen omdat zijn dekens niet af konden hebben we maar geleerd om de hand te volgen. Dat vind hij natuurlijk ook weer suepr leuk. Hij doet het ook netjes aangezien we dit nog nooit gedaan hadden.

Afbeelding
Na het werk is het speeltijd. Mag hij lekker rondrennen en krijgt hij altijd zijn skippybal. Hij wilde deze keer niet met zijn skippybal spelen maar proberen om zijn onzichtbare berijder eraf te bokken. Dat is 1 van zijn favo spelletjes.

Afbeelding

Afbeelding
Na het werk en het spelen is het natuurlijk tijd voor een wortel gevecht.

Zo een heel verhaal. We kunnen sinds een paar dagen gewoon bij hem in de stal staan, langs hem heen lopen en hij vind het goed en word niet meer agressief. Ik geloof dat sinds we met de clicker bezig zijn hij veel beter weet waar hij aan toe is en wanneer hij iets goeds doet en wanneer hij iets doet wat niet in de haak is. We gaan nog een paar weken door met trainen en dan ga ik voor het eerst met hem in de bak los trainen.

Claudia19

Re: VD training van zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:08

wat een leuk shetje.

wat leuk dat je les heb, zo kun je een goede band opbouwen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:12

Heel leuk om te horen dat het zo goed gaat Ja
Vind t ook n super schattig shetje Knipoog

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:22

Wat een ontezettend coole shet, echt onwijs gaaf!!!
Die deken is echt cool, beetje groot, maar kan die teminste bewegen, en hij struikelt er niet over, teminste niet op de foto's Haha!
Echt heel lief, vooral dat hoofdje

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:26

Ja kleinere dekens verkopen ze hier niet tenzij je heel veel geld wil betalen

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:29

Ah gossie! Wat een schatje!
Dat dekentje staat hem erg goed Knipoog
Leuke foto's hoor Ja

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:54

wat een schatje!! en dat dekentje aahh Lachen
hij doet het wel goed zo te zien op de foto's
echt een poepiej Pling

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:13

Leuke foto's.
En die deken, ik geloof dat wij niet de enigen waren die moeite hadden met het vinden van een passende deken voor een kleintje Haha! .

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:08

ohhh wat een snoepie!!!
Leuk dat hij zo goed op VD reageerd!

Tahnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:16

Wat een sgatje en dat dekentje staat leuk!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:41

hihi.. wat een leuk dekentje!!

en wat stoer dat je al veel "kunstjes" Knipoog met hem kan doen!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 18:56

en niet alleen de kunstjes zijn leuk maar zijn hele gedrag is verbeterd. Gisteren zelfs terwijl hij zijn brokken aan het eten was de stal gedaan en rechtgetrokken. Zelf even gebriebeld onder het eten. Voordat we bezig waren met clicker training kon je dus neit zijn stal tijdens het eten want dan schopt hij gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:05

Echt leuk dat hij ook na onze les nog steeds zo sterk verbetert! We hadden allebei tijdens de les volgens mij al wel door dat hij rustiger en zelfverzekerder werd tijdens het trainen, maar het is ontzettend leuk om te zien dat dat nog maar het begin was. Dat los werken gaat ook gewoon helemaal goed komen. En iedere keer dat je de twijfel in zijn ogen ziet opkomen -> in je vingers knippen en hem je hand aan laten raken. Dan is hij weer helemaal bij het werk, staat het hoofd weer de goede kant op en kun je weer meteen verder trainen. En van die Spaanse pas moeten zeker ook nog foto's komen. OK dan!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:22

Ja het gaat echt super goed. Af en toe met spelen komen de hengstenhormonen nog door en dan zie hem gek doen in de bak, maar goed daar doet hij niemand kwaad mee. Hopelijk word het weer een beetje goed weer zodat we inderdaad foto's kunnen maken van het voetjes geven en de spaanse pas. Ik moet toch nog foto's maken voor zijn eventuele dekflyer en als we dan toch bezig zijn.