Moet er wel nog even bij vertellen dat de clicker training echt een uitkomst is. Voordat we heir mee zijn begonnen was meneer toch vrij onhandelbaar aan het worden, vandaar dat er dus ook een hek tussen ons inzit voor de zekerheid.
Hier de foto's.
Je gooit je pony los in de bak, knipt in je vingers en je pony is zowaar blij dat hij aan het werk mag en komt er netjes aan.
Eenmaal bij je raakt hij netjes je hand aan. Ik heb mijn hand nu wat hoger omdat hij zo blij is dat we aan het werk gaan, dat hij soms in volle galop op me af komt lopen en dan zo enthousiast is dat hij bijna door het hek gaat. Nu moet hij echt wel even op de rem omdat hij met zijn neus omhoog moet.
Pion omgooien kon hij al maar dit was dus de eerste keer dat hij het netjes deed terwijl hij los loopt zonder halster en touw.
Flemen vind hij toch wel een van de leukste oefeningen. Aangezien hij alle veir zijn tanden eruti heeft kan ik zo ook gelijk controleren of zijn nieuwe tanden al een beetje doorkomen.
Komen op een vingerknip vind hij erg leuk en maakt er ook echt een spelletje. Meestal komt hij in galop al bokkend op me af gestromd en dan gaat hij voor mij op de noodrem en strekt zijn hals om dan heel voorzichtig mijn hand aan te raken.
Omdat we geen voetjes en spaanse pas konden oefenen omdat zijn dekens niet af konden hebben we maar geleerd om de hand te volgen. Dat vind hij natuurlijk ook weer suepr leuk. Hij doet het ook netjes aangezien we dit nog nooit gedaan hadden.
Na het werk is het speeltijd. Mag hij lekker rondrennen en krijgt hij altijd zijn skippybal. Hij wilde deze keer niet met zijn skippybal spelen maar proberen om zijn onzichtbare berijder eraf te bokken. Dat is 1 van zijn favo spelletjes.
Na het werk en het spelen is het natuurlijk tijd voor een wortel gevecht.
Zo een heel verhaal. We kunnen sinds een paar dagen gewoon bij hem in de stal staan, langs hem heen lopen en hij vind het goed en word niet meer agressief. Ik geloof dat sinds we met de clicker bezig zijn hij veel beter weet waar hij aan toe is en wanneer hij iets goeds doet en wanneer hij iets doet wat niet in de haak is. We gaan nog een paar weken door met trainen en dan ga ik voor het eerst met hem in de bak los trainen.