luie pink

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

luie pink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 10:55

Hoi,
ik heb een luie pink. Ik laat hem altijd hangen als het ware. Mijn instructrice krijgt de kriebels als ze het ziet, ze heeft namelijk een keer iemand zijn pink zien breken op die manier (achter het zadel blijven hangen toen d'r handen naar voren werden getrokken)
Ik weet dat het dus gevaarlijk is, en probeer erop te letten maar het lukt me nog niet het af te leren. Vooral als ik intensief aan het rijden bent dan vergeet ik het nog wel eens.
Hebben jullie dat ook en wat doen jullie eraan?

Fielychi

Re: luie pink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:03

haha!
Ik heb dus precies hetzelfde!
Mijn pink ligt niet tegen de teugel aan...
Ik doe er eigenlijk weinig aan, maar na dit enge verhaal, ga ik het proberen te veranderen.

Succes ermee!
groetjes! Haha!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 11:06

Fielychi schreef:
haha!
Ik heb dus precies hetzelfde!
Mijn pink ligt niet tegen de teugel aan...
Ik doe er eigenlijk weinig aan, maar na dit enge verhaal, ga ik het proberen te veranderen.

Succes ermee!
groetjes! Haha!

Vond het eerst ook niet zo belangrijk maar toen ik dit hoorde vondt ik het idd toch wel tijd worden om er verandering in te brengen Haha! Maarja, hoe doe je dat he...

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:07

Tsja, je pink aan je ringvinger vasttapen is geen optie ivm je teugels die je er tussen moet kunnen doen.

Nee, zou niks kunnen verzinnen behalve dat je er telkens weer op gewezen wordt door anderen die het zien.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 12:44

tja in de les wordt ik er wel opgewezen; PINKEN!!! Clown
Maarja als ik voor mezelf rij dan probeer ik eraan te denken en gaat het ook goed totdat je aan het echte werk begint.

Heb er ook al aangedcht om het vast te tapen maar vond het toch een beetje gevaarlijk. Als je dan valt dan kom je niet meer los (ach weet je ook zeker dat je je paard niet kwijtraakt Haha! )

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:19

Vast lijmen............... Clown

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:25

Knijpen in een tennisbal of een harde spons.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:53

MissSisa schreef:
Vast lijmen............... Clown

Yeah en je teugel dan??

Je moet er gewoon continue op letten. Zorgen dat je je handen niet geopend houd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:14

ja dat probleem met mn pink heb ik ook hoor...
ik word er eigenlijk niet zo vaak op gewezen..

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:23

Je kan ook "tijdelijk" de teugel onder de pink leggen en de teugel in je vuist houden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:57

Ik had hetzelfde probleem..
M'n instructeur zei altijd: "Wat heb jij chique pinkjes"
Gelukkig is het nu bijna over, m'n instructeur moest het wel een aantal keer zeggen per les, maar dat hielp wel Lachen

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:11

hahaha mijn pink is ook nooooit aangesloten bij mijn hand heb dr eigenlijk ook nog nooit over nagedacht maar mijn pony heeft dr ook nogal een handje van om ineens zun hoofd naar beneden te gooien en mun pinken breken heb ik nou niet egt zin in.. toch maar ff opletten volgende keer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:20

Tact schreef:
Je kan ook "tijdelijk" de teugel onder de pink leggen en de teugel in je vuist houden.

Ik wilde net zeggen: 'ga met dubbele teugel rijden', maar zo kan het natuurlijk ook.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 12:24

Misschien is het inderdaad een idee om tijdelijk de teugel onder de pink te leggen. Ben alleen bang dat als je dan weer met normale teugelvoering gaat rijden ik dan weer terug val in mijn oude patroon. Ik denk dat mijn instructrice gewoon nog wat vaker PINKEN moet gaan schreeuwen Haha!
Bedankt voor jullie leuke reacties, het is altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent met een bepaald probleem.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:11

marquez1 schreef:
Hoi,
ik heb een luie pink. Ik laat hem altijd hangen als het ware. Mijn instructrice krijgt de kriebels als ze het ziet, ze heeft namelijk een keer iemand zijn pink zien breken op die manier (achter het zadel blijven hangen toen d'r handen naar voren werden getrokken)
Ik weet dat het dus gevaarlijk is, en probeer erop te letten maar het lukt me nog niet het af te leren. Vooral als ik intensief aan het rijden bent dan vergeet ik het nog wel eens.
Hebben jullie dat ook en wat doen jullie eraan?

Ieee, wat luguber. Dat je je pink kan breken als je blijft hangen achter het zadel. Ik krijg er ook de kriebels van, want ik heb ooit ook mijn pink gebroken(niet met paardrijden gelukkig) en tegelijk uit de kom gehad.
Ik weet niet of ik mijn pink laat hangen, maar ik denk het niet anders had iemand er al lang iets van gezegd.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:57

Zelfdiscipline.
Bovendien als je pink hangt hoe maak jij je haleve ophoudingen dan?
Iedere seconde moet je je paard begeleiden met een parade met hangende pinken lijkt me dt erg moeilijk.
Je zult dus hard moeten zijn voor jezelf. En droog oefenen voor de tv, onder de douche ik noem maar op vuisten maken.