Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.

) specuclaas schreef:ouw, dat is nog eens een heldere uitleg! geef jij les ofzo? zo niet dan moet je het zeker gaan doen!![]()
, maar nee, ik geef (nog) geen les.
specuclaas schreef:Enne... Clitia, bedankt voor de tips, ik zal me vooral op m'n houding gaan richten voorlopig.
Trouwens, over verzameld lopen nog even he, als een paard een extra teugel (ik ben zo'n groentje!) heeft van z'n bit naar het zadel, waardoor z'n nek word gebogen zal ik maar zeggen, heeft dat iets met verzameld lopen/ z'n achterbenen gebruiken te maken? want dan denk ik dat m'n instructrice dat aan het vertellen was tegen me, en dat ik het gewoon niet snapte
specuclaas schreef:Best kans dat ze je juist vroeg z'n achterhand eronder te werken. Zoals al werd gezegd, hulpteugels trekken het paard vaak in de "goede" houding, namelijk het nekkie in de krul. Maar wanneer die krul niet vanuit ontspanning/activiteit komt, drukt het paard zijn rug weg, waardoor al het gewicht weer op de voorhand gegooid wordt. De hulpteugel helpt het paard zijn hoofd de goede kant op te bewegen wanneer hij ontspannen/actief loopt. Tenminste, daar is hij voor bedoeld.Trouwens, over verzameld lopen nog even he, als een paard een extra teugel (ik ben zo'n groentje!) heeft van z'n bit naar het zadel, waardoor z'n nek word gebogen zal ik maar zeggen, heeft dat iets met verzameld lopen/ z'n achterbenen gebruiken te maken? want dan denk ik dat m'n instructrice dat aan het vertellen was tegen me, en dat ik het gewoon niet snapte