Gespannen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Gespannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:50

Hallo

Mijn pony is soms heel gespannen met rijden. Ik probeer veel verschillende overgangen te rijden zodat die geen tijd heeft om te spannen en figuren te rijden. Als ik dan in draf rijd links om wil die alleen maar galoperen als ik in de hoek kom en dan ook nog niet normaal galoperen maar als ik hem tegen hou dan staat die bijna stil in galop. En als ik gewoon ontspan dan lijkt het net of die huppelt. Tussen door laat ik hem ook veel halsstrekken! Wie heeft dit probleem ook en wat doe jij eraan? Of wie heeft er tips voor mij?

F3mke

Re: Gespannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:54

Probeer vooral zelf rustig te blijven zitten, want algauw ga je, zonder dat je er zelf van bewust bent, toch spannen.
Aai hem even over zijn hals en praat rustig tegen hem, als je alleen gaat trekken werkt dat averechts.
Probeer het eens aan de hand.

Maar..gaat hij rechtsom niet over in galop? En gaat hij linksom in stap wel rustig de hoek door? Ik weet niet of hij linksom in draf wel gewoon voltes maakt?
In ieder geval, vraag iemand om hulp want als dit constant aan de gang is is dat niet echt wat je zegt motivatiebevorderend.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:09

persoonlijk zou ik als mijn paard in een hoek in galop wilt, gewoon laten aanspringen en dan eens stevig doorrijden, lekker moemaken dus. als hij begint te scheuren, op de volte zetten, maar blijven doorrijden.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:35

Biepje schreef:
persoonlijk zou ik als mijn paard in een hoek in galop wilt, gewoon laten aanspringen en dan eens stevig doorrijden, lekker moemaken dus. als hij begint te scheuren, op de volte zetten, maar blijven doorrijden.

Ja en dan volgende hoek springt die weer aan! en gaat die zelf snel galoperen

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:38

F3mke schreef:
Probeer vooral zelf rustig te blijven zitten, want algauw ga je, zonder dat je er zelf van bewust bent, toch spannen.
Aai hem even over zijn hals en praat rustig tegen hem, als je alleen gaat trekken werkt dat averechts.
Probeer het eens aan de hand.

Maar..gaat hij rechtsom niet over in galop? En gaat hij linksom in stap wel rustig de hoek door? Ik weet niet of hij linksom in draf wel gewoon voltes maakt?
In ieder geval, vraag iemand om hulp want als dit constant aan de gang is is dat niet echt wat je zegt motivatiebevorderend.

Linksom in stap is die dan ook haastig maar dat is die rechtsom ook! Ja hoezo zou die geen volte maken??? Voeg me even toe op msn! anniekdewit@hotmail.com kunnen we even verder erover kletsen:D