Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MarjaG schreef:Het gaat inderdaad om Ozenka....
CrOsSgIrL schreef:gewoon aanpakken!! hij neemt jullie volgens mij gewoon in de maling,,
goede ruiter erop en goed van achter naar voor rijden en hem de kans niet geven te stoppen!!
Tittel schreef:CrOsSgIrL schreef:gewoon aanpakken!! hij neemt jullie volgens mij gewoon in de maling,,
goede ruiter erop en goed van achter naar voor rijden en hem de kans niet geven te stoppen!!
Een paard neemt je nooit in de maling. Hij weet niet eens wat dat is.
Ze doen alles met een reden. Dus zoek de oorzaak van dit probleem en probeer dit op te lossen. Een paard loopt juist graag en veel van zichzelf, dus dit betekend echt een probleem.
Zoals al vermeld kan er een da naar kijken, het harnachement controleren, enz. Het is jammer dat het een manegepaard is, anders kon je er mee gaan loswerken, grondwerk en wandelen en spelen. Helaas zie je bij veel manegepaarden en pony´s dat ze zijn afgestompt. Ook een slechter/vervelenden (traumatische) ervaring kan ervoor zorgen dat een paard of pony zich zo gaat gedragen.
Succes ermee en probeer je in te leven in het paard. Dus straf het niet voor iets waarvan je niet weet waarom het paard het doet.
CrOsSgIrL schreef:gewoon aanpakken!! hij neemt jullie volgens mij gewoon in de maling,,
Citaat:
Ze doen alles met een reden. Dus zoek de oorzaak van dit probleem en probeer dit op te lossen. Een paard loopt juist graag en veel van zichzelf, dus dit betekend echt een probleem.
gijsenkim schreef:Je kan hier alleen je conclusie uit trekken en dat is dat dit bewuste dier niet geschikt is voor het manegewerk.
margreet_joy schreef:In dit geval liep de pony veel lessen en als ze het te veel vind worden dan gaat ze dit gedrag vertonen, want kinderen willen vaak niet meer op haar rijden en dan loopt ze wat minder vaak mee in de lessen. Na wat rust gaat het een stuk beter met haar.
Dus een stakende fjord is geschikt voor manegewerk...... ??????? gijsenkim schreef:![]()
![]()
Dus een stakende fjord is geschikt voor manegewerk...... ???????
vooral voor de beginners, die vinden dit een uitdaging en leren daardoor goed rijden!