Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Quidou schreef:Je zegt het eigelijk zelf al zodra je je handen naar voren steekt draait hij om... als je nou eens je handen gewoon bij je houd en extra been geeft dan heeft hij ook niet het gevoel dat hij om kan draaien...
Kruimzzz schreef:want hij is gewoon een dresuurpaard, die niks van springen wil weten.
MissSisa schreef:Tip: neem eens les... je wilt het zelf volgens mij niet echt begrijpen wat je paard wil.............
MissSisa schreef:En wat zegt die???
is het gelukt en dan wil ze wel springen
suc6! myhorse schreef:dit heb ik ook met een pony die ik rij!
maar ze kan het heel goed...
ik heb eerst een hindernis op de hoefslag gemaakt...gewoon 1 hindernis paal en de andere kant op de grond leggen.
er in stap op af gaan en 2 meter voor de hindernis aandraven in een rustige draf...en dat er iemand anders aan de zeikant van de hindernis staat en dat je haar naar de kant van de bakrand stuurd waar die balk op de grond ligt...
als hij wel wil springen neemt hij de hindernis misschien niet serieus...maar als hij niet wil springen hoop ik dat het lukt![]()
toen ik dat deed wat ik hierboven zegis het gelukt en dan wil ze wel springen
suc6!
)Hermesdeux schreef:Laat hem maar gaan als die wil, niet tegenhouden. Zorg eerst maar dat die erover gaat en dan werken aan de controle. Je springt toch nooit in stap...?? Als het maar draf of desnoods galop is, belonen als die erover is en dan stilzetten. Rustig weer aandraven en opnieuw..wordt die rustiger rijdt dan een keertje door... snap je?