als ik eenmaal in draf zit, of galop gaat het wel goed en ze begint nu ookal na te geven. Dan gaat ze de hele tijd met haar hoofd in de krul en dan doet ze t weer omhoog, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze dus met d'r hoofd in de krul blijft lopen? ik weet dat, dat niet het belangrijkste is maar wil t gewoon ff weten.
-mijn vraag is wat ik kan doen om mijn houding te verbeteren ?dus dat ik niet meer voorover ga als er iets onverwachts gebeurt(ging ook vaak in de beugels staan als m'n pony bokte ofzo) zonder beugels rijden kan ik nog niet op mijn nieuwe paard(ze is pas 6weken onder t zadel)
-en hoe ik ervoor kan zorgen dat m'n paard dus langer aan de teugel loopt en niet de hele tijd t hoofd beweegt.
Probeer er gewoon zoveel mogelijk aan te denken. Neem heel soms een privelesje, of dat iemand de hele tijd als je op je paard rijd er bij blijft om je te coriceren. Misschien als hij/zij het steeds zegt als je weer vooroverbuigt, wen je er misschien aan en kan het helpen. Ook werkt het (ook bij mij!!
Logisch toch??